Mikä meidän vauvaa vaivaa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Se roikkuu tissillä pari-kolmekin tuntia putkeen, ähisee ja imee kyllä, maitoakin näyttäis tulevan kun puklauttelee välillä... silti vauva ei näytä olevan tyytyväinen koskaan... itkeskelee, raivoaa ja aina vaan haluaa lisää tissiä. Pitääkö mun vaan imettää sitä vaikka 24/7 jos se haluaa aina vaan olla siinä. Miksi se ei ole koskaan tyytyväinen? Isänsäkin sylissä vaan etsii tissiä. Onko muilla tällaisia vauvoja? Niin, vauva on parin viikon ikäinen.

vasta syntynyt roikkuukin tissilla 24/7 ja sitten taas jos ikää alkaa olla parista kuukaudesta eteenpäin voi tosiaan olla että perunaa tarttis pienesti lisätä ruokavalioon.

Onko ilmavaivoja? Joskus kun masu vaivaa, yrittävät vauvat vain syödä ja syödä kipuunsa vaikka mahaan ei mahtuisikaan... Ja sitten se taas vaivaa, kun maha on liian täynnä. Voi olla myös ihan pelkkää imemisen tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja PYH:
Mikä sua vaivaa kun annat vauvan siinä roikkua?Kypsä äiti päättä asiat ja toimii sen mukaan, eikä anna lapsen määrätä.

Ai pitäskö mun vaan irrottaa lapsi tissistä ja sanoa että "ei enää tissiä". Ei ehkä toimi noin pienelle...

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Onko ilmavaivoja? Joskus kun masu vaivaa, yrittävät vauvat vain syödä ja syödä kipuunsa vaikka mahaan ei mahtuisikaan... Ja sitten se taas vaivaa, kun maha on liian täynnä. Voi olla myös ihan pelkkää imemisen tarvetta.

On ilmavaivoja, aika paljonkin välillä. Mitä mä voin sit tehdä että sillä olis parempi olo?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

On ilmavaivoja, aika paljonkin välillä. Mitä mä voin sit tehdä että sillä olis parempi olo?

kokeile hieroa vauvaa ja pitää vähän massullaan. Myös cuplaton/rela/disflatyl -tipat voi auttaa

Meillä esikoinen teki aivan samoin, ja mulla oli hermo mennä, kun olin tosiaan kävelevä imetyskone. Silloin luulin, että maito riitti, mutta eipä vaan riittänytkään, vaan ukkeli tarvitsi lisähömpsyn korviketta silloin tällöin (pari kertaa päivässä), jotta rauhoittui ja nukahti pidemmille unille. Ilmavaivat vähenivät myös, koska syömiseen saatiin jokin tolkku, eikä jäbä ollut koko ajan ruokailemassa.

Alkuperäinen kirjoittaja Iiii:
Mitäs jos ei tissistä tulekaan tarpeeksi ruokaa? Tai sitten on tosiaan vaan masu kipeä/liian täynnä... tai muuten vaan kova imemisentarve. Tsemppiä! :)

No mistäs sen tietää tuleeko tarpeeksi? Jotain ainakin tulee... Ollaan välillä annettu lisämaitoakin mutta ei sekään aina kelpaa, välillä kyllä kelpaa.

Mitäs jos ei tissistä tulekaan tarpeeksi ruokaa? Tai sitten on tosiaan vaan masu kipeä/liian täynnä... tai muuten vaan kova imemisentarve. Tsemppiä! :)

No mistäs sen tietää tuleeko tarpeeksi? Jotain ainakin tulee... Ollaan välillä annettu lisämaitoakin mutta ei sekään aina kelpaa, välillä kyllä kelpaa.

En tiiä, että voiko sitä oikein mistään tietääkään:/ Ehkä just siitä sitten tietää, jos antaa korviketta vaikkapa tissimaidon lisäksi ja katsoo, onko tyytyväisempi.

Jos vauvan paino nousee niin maito riittää. Kannattaa röyhtäyttää imetyksen päätteeksi.

Rauhoittuu usein kun kakka tulee vaippaan. Voisko siis olla mahavaivoja? Mikäs siihen auttaa? Toisaalta vois olla välillä lisämaidon tarvettakin mutta ei aina tunnu olevan sitäkään. Jos multa ei nyt tule maitoa tarpeeksi, tuleeko koskaan...?

Jos vauvan paino nousee niin maito riittää. Kannattaa röyhtäyttää imetyksen päätteeksi.

Röyhtäytän kyllä usein kesken imetyksenkin kun näyttää että alkaa kiukuta/raivota... se helpottaa joskus.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapis:
Meillä esikoinen teki aivan samoin, ja mulla oli hermo mennä, kun olin tosiaan kävelevä imetyskone. Silloin luulin, että maito riitti, mutta eipä vaan riittänytkään, vaan ukkeli tarvitsi lisähömpsyn korviketta silloin tällöin (pari kertaa päivässä), jotta rauhoittui ja nukahti pidemmille unille. Ilmavaivat vähenivät myös, koska syömiseen saatiin jokin tolkku, eikä jäbä ollut koko ajan ruokailemassa.

Tuo on viisas neuvo! Kannatta kokeilla:)

Minkä ikänen vauva? (Sorry jos oot jo vastannu en lukenu koko ketjua). Mun neuvo on et kunnon tissittelyvälit vauvalle, muuten oikeesti kohta imetät yötä päivää ja rankkaa on. Nimimerkillä kokemusta on. Kukaan ei osannu tai halunnu neuvoa mua, vauva huusi, työnsin tissin suuhun, vauva pulautteli, itki ja rumba oli loputon. Sairaalan unikoulussa sit "pakottivat" pitämään neljän tunnin ruokavälit ja sit rupes elämä helpottamaan. Alku oli tosi rankkaa kun teki mieli antaa vauvalle ruokaa eikä saanu antaa :'( . Ai niin mun vauva oli tuolloin 4 kk vanha ja yösyönnit jätettiin yhteen kertaan yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja viiden äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapis:

Tuo on viisas neuvo! Kannatta kokeilla:)

Ollaan annettu lisämaitoa, välillä auttaa, aina ei. Joskus käy niin että mä imetän pari tuntia, sitten en enää jaksa... isänsä antaa pullosta maitoa, joko kelpaa tai ei, mutta sen jälkeen haluaa taas tissiä (siis vaikka olisi pullonkin tyhjentänyt).

Rauhoittuu usein kun kakka tulee vaippaan. Voisko siis olla mahavaivoja? Mikäs siihen auttaa? Toisaalta vois olla välillä lisämaidon tarvettakin mutta ei aina tunnu olevan sitäkään. Jos multa ei nyt tule maitoa tarpeeksi, tuleeko koskaan...?

Todennäköisesti sinulta tulee maitoa nytkin tarpeeksi ja vaikka ei tulisikaan, sitä kuitenkin usein alkaa tulemaan, kun muistaa juoda paljon (kotikalja hyvä) ja syödä sekä levätä hyvin. :) Kokeile, että saatko vauvaa rauhoittumaan muuten, kun olet syöttänyt hänet ja hän tuntuu siitä huolimatta haluavan heti uudestaan rinnalle. Pidät vaikkapa sylissä ja laitat tuttia suuhun... Jos hän rauhoittuu siten, ei nälkä vaivaa vaan hän kyllä pontevasti vaatisi lisää ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Minkä ikänen vauva? (Sorry jos oot jo vastannu en lukenu koko ketjua). Mun neuvo on et kunnon tissittelyvälit vauvalle, muuten oikeesti kohta imetät yötä päivää ja rankkaa on. Nimimerkillä kokemusta on. Kukaan ei osannu tai halunnu neuvoa mua, vauva huusi, työnsin tissin suuhun, vauva pulautteli, itki ja rumba oli loputon. Sairaalan unikoulussa sit "pakottivat" pitämään neljän tunnin ruokavälit ja sit rupes elämä helpottamaan. Alku oli tosi rankkaa kun teki mieli antaa vauvalle ruokaa eikä saanu antaa :'( . Ai niin mun vauva oli tuolloin 4 kk vanha ja yösyönnit jätettiin yhteen kertaan yössä.

Vauva on 2 viikon ikäinen.

Ai pitäiskö mun vaan antaa vauvan itkeä jos haluaa tissiä ennen kuin 4h on mennyt? Siis niinkö sulle neuvottiin?

Yhteistyössä