Mikä liikunnallinen harrastus sopisi minulle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Frisky
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Frisky

Uusi jäsen
14.06.2012
3
0
1
Raisio
Haluaisin aloitta jonkun liikunnallisen harrastuksen. Sen pitäisi olla jollakin lailla ohjattu, sillä esim. itsenäiset lenkit tuppaa aina unohtumaan. :----D Olen normaalipainoinen, painoindexini on 19.80, mutta kunto on huono. Haluan siis jonkun lajin jossa kuntoo nouseen vähän niinkuin huomaamatta.

En halua mitään kamalaa hikilajia jossa puuskutetaan ihan rättiväsyneenä, enkä mitään mikä kasvattaa kamalasti lihasta. Esim. salille en tahdo. Joku jooga etc. voisi olla mun laji, mutta toisaalta en ole notkea ja jooga ei varmaan kamalasti kuntoa nosta.

Myös joku tanssi tai muu rytmitajua tarvitseva harrastus on mulle kidutusta. En oikeastaan hirveästi liikunnasta tykkää, koska tähän asti monet ovat olleet koululiikunnan takia kamalaa pakkopullaa. En halua kilpailla, ainoastaan kohottaa kuntoa ja aloittaa joku liikunnallinen harrastus. :)

Mikset koittaisi joogaa tai pilatesta tms. jos ne sua kiinnostaa? Ne on lopulta yllättävän tehokkaita, vaikka ehkä enemmän lihaskuntoa kasvattavia kuin aerobista. Aerobista kuntoa voisit nostaa vaikka vesijuoksulla?

Alkuun ainakin kokeilisin jotain sellaista, josta oikeasti olen kiinnostunut, että motivaatio ei lopahda alkuunsa. Sitten kun pääsee vauhtiin voi innostua muistakin jutuista.

Kannattaa kokeilla erilaisia tunteja. Voi tulla yllätyksenä, mitkä onkin lopulta kivoimpia. Naisen ei tarvitse olla huolissaan lihasten kasvusta kuntosalilla käynnin johdosta. Saadakseen näkyvät isohkot lihakset, pitäisi kiinnittää huomiota tarkkaan ruokavalioon ja treenata useita kertoja viikossa isoilla painoilla. Kuntosaleilta saa henkilökohtaisen ohjelman omiin tavoitteisiisi.

Nyrkkeily, combat?

Naisen ei tarvitse pelätä liian isojen lihaksien saamista, niitä ei todellakaan synny tuosta vain huomaamatta, vaan vaativat naisilta ihan järjetöntä treeniä.

Yhteistyössä