Mikä katsotaan keskenmenoksi? (tutkimuksiin pääsy)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
Takana on kaksi keskenmenoa jotka päättyneet rv 8 (tuli pois itse) ja rv 7 (keskeytynyt). Nyt vuoto (runsan ja hyytymäinen) alkoi kun kuukautiset olivat 2 päivää myöhässä ja testi oli näyttänyt plussaa. Lasketaanko tuo julkisella puolella keskenmenoksi vai vaaditaanko siellä että raskaus on edennyt pidemälle? Kuinka kannattaisi toimia? Oman lääkärin(kö) kautta tutkimuksiin hakeudutaan?

Kiitos kaikille vastauksistanne!

Varmasti riippuu ihan paikasta. Itse olen ollut Hyvinkään sairaalassa hoidettavana tänä vuonna kahden keskenmenon takia ja mainitsin myös, että näiden välissä ollut kaksi niin sanottua kemiallista raskautta eli testi plussaa ja sitten alkanut vuoto. Siellä eivät niitä noteeranneet vaan sanoivat, että pitää olla kunnon raskaus/keskenmeno ennen kuin lasketaan mukaan niihin kolmeen mitkä vaaditaan jotta tutkimuksiin pääsee.

Me paineltiin ykstyiselle tutkimuksiin.. julkisella puolella tutkivat aika nihkeesti.
Kävimme Väestöliiton klinikalla ja nyt onnistunut raskaus meneillään ihan loppumetreillä rv 38+4 :heart: