Mikä järki on konetiskitableteissa, joissa on huuhtelukirkaste mukana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Kun se huuhtelukirkasteen määrä? ei kuitenkaan riitä.

Mies toi viikko sitten kaupasta Fairyn konetiskitabuja, joissa on siis mukana tuo huuhtelukirkaste. Olen nyt tosiaan viikon verran niillä pessyt astioita ja tänään aamusta ihmettelin, miten koko koneellinen astioita on aivan märkinä, vaikka kone kyllä pesi ja kuivasi ihan normaalin ohjelman mukaan.

Nyt laitoin toisen koneellisen pyörimään ja koneen "huuhtelukirkaste on loppu"-valo syttyi palamaan.

Eli siinä se syy siihen, miksi astiat olivat jääneet märiksi. Ei hajuakaan miten tuo huuhtelukirkaste asiaan vaikuttaa (en ole siihen sen kummemmin perehtynyt) mutta ennen tuon aineen käyttöä astiat olivat aina kosteita ja aineen käytön aloittamisen jälkeen ne ovat olleet aina täysin kuivia.

Mutta siis, mikä järki on tehdä tabletteja, joissa tuo huuhtelukirkaste on mukana, jos sitä siinä sitten kuitenkin on liian vähän, tai se on niin tehotonta, ettei se asiaansa aja?

Kuulostaa hienolta ku on ultarsupermaxilikaräjäytys ALL IN ONE 458900 -eri pesuainetta ja vaikutusta. Tämä konetiskitabletti pesee myös toisessa huoneessa olevat pyykit ja pyyhkii pölytkin pelkällä läsnäolollaan.

Sit ihmiset on vaan wooou tästä mä maksan.

Kuulostaa hienolta ku on ultarsupermaxilikaräjäytys ALL IN ONE 458900 -eri pesuainetta ja vaikutusta. Tämä konetiskitabletti pesee myös toisessa huoneessa olevat pyykit ja pyyhkii pölytkin pelkällä läsnäolollaan.

Sit ihmiset on vaan wooou tästä mä maksan.

:laugh: :D

Saattaapi tosiaan tuossa olla se syy. Mieheltä kun kysyin, että miksi päätyi näihin (eikä Sunin tabletteihin, joita ollaan iät ja ajat käytetty), niin olivat kuulemma kappalehinnaltaan edukkaampia.

En kyllä usko, sillä olen kyllä säännöllisesti niitä hintlappuja seurannut...liekö verrannut johonkin pikkupakkaukseen, eikä siihen Megapakkaukseen, jonka mä aina ostan.

Meillä se riittää ja itseasiassa käytän puolikasta tablettia. Annan astioiden seistä koneessa kyllä jonkin aikaa, niin kuivuvat, mutta tuskin sinäkään niitä heti ohjelman loppumisen jälkeen alat kaappiin kuumina laittamaan.

[QUOTE="vieras";28926769]Meillä se riittää ja itseasiassa käytän puolikasta tablettia. Annan astioiden seistä koneessa kyllä jonkin aikaa, niin kuivuvat, mutta tuskin sinäkään niitä heti ohjelman loppumisen jälkeen alat kaappiin kuumina laittamaan.[/QUOTE]
Kyseessä Finish All-in-One tabletit, jotka tosi halpoja kun ostaa sen isoimman laatikon.

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28926767:
Onko se kirkaste oikeasti joku kuivate? :O

Se kirkasta vähentää veden pintajännitystä, jolloin se vesi valuu pois helpommin, eikä jää isoiksi pisaroiksi, jotka kuivuvat hitaammin.

• Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen;28926767:
Onko se kirkaste oikeasti joku kuivate? :O

Ei hajuakaan...tai siis, en mä tiedä miksi sitä kuuluu käyttää ja mitä hyötyjä siitä on. Mutta tuohon kuivaustulokseen se vaikuttaa merkittävästi. Eli ainakin se hyöty siitä on.

Aamuisessa koneessa oli tosiaan jopa ihan vesipisaroita astioissa, kun normaalisti näin ei ole. Ja tähän samaan siis törmäsin jatkuvasti ennen, kuin joku mulle huuhtelukirkasteesta vinkkasi ja sitä kokeilla päätin.

Aijaa mun mielestä noi fairyn tabletit parhaita. Ainoat jotka saa tiskit oikeasti puhtaiksi. Mutta mitä tekemistä sillä huuhtelukirkasteella on tiskien kuivumisen suhteen?

[QUOTE="vieras";28926769]Meillä se riittää ja itseasiassa käytän puolikasta tablettia. Annan astioiden seistä koneessa kyllä jonkin aikaa, niin kuivuvat, mutta tuskin sinäkään niitä heti ohjelman loppumisen jälkeen alat kaappiin kuumina laittamaan.[/QUOTE]

No näitä Fairyn tabletteja ei oiken puolittaa voi, tai on huuhtelukirkasteet pisin lattiaa. Tuossa samassa paketissa on siis tabletti ja kahta eriväristä nestettä. Jos sen katkomaan menen, on ne nesteet pisin seiniä.

Kyllä mulla on tapana ne ohjelman loppumisen jälkeen heti kaappiin nostaa, sillä kone tarvitaan tyhjäksi uusia astioita varten mielummin heti, kuin vasta 5 tunnin päästä. Meillä on iso perhe, tiskiä tulee siis paljon, enkä halua sitä tiskipöydälle kerryttää, vaan latoa suoraan koneeseen.

Tänään jouduin sitä kuivumista odotella (muutaman nostin kuivauskaappiin, kun eivät olleet kokonaan kuivuneet) ja heti sain ladata lähes koneellisen astioita koneen sisälle. Tunnin päästä oli päivällinen ja sen jälkeen koneen saikin taas jo käynnistää.

Tänään koneeseen menee vielä iltapalalla käytettävät astiat ja huomenna lounasajan jälkeen kone käynnistetään taas. Jos sen 2 koneellista joutuu monasti päivän aikana pyörittämään, ei niitä kosteita astioita siellä mielellään montaa tuntia kuivattele.

Eikä ne astiat kuumia ole kun sen 5 min. ohjelman jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja fairysta tykkään;28926791:
Aijaa mun mielestä noi fairyn tabletit parhaita. Ainoat jotka saa tiskit oikeasti puhtaiksi. Mutta mitä tekemistä sillä huuhtelukirkasteella on tiskien kuivumisen suhteen?

Meillä nuo Sunin tabletit ovat olleet oikein toimivia...en huomaa eroa pesutuloksessa verrattuna tähän Fairyyn. Joskus tuli ostettua joku rainbow, enkä sitä virhettä enää tee. Saakelin tabletit eivät aina edes sulaneet kokonaan pesun aikana, joten koneen sai pyörittää kahdesti :kieh:

Viestissä nro 8 selitetään, mikä funktio sillä huuhtelukirkasteella on kuivumisen suhteen.

Ostin vaihtelun vuoksi jonkun sitruunaisen Fairyn. Siinä on muovin sisällä joku tiskiaine-/kirkasteseos.
Virheostos! Nuo tiskit haisevat ihan kamalalle, ajan ohjelmaa uusiksi, mutta yhä edelleen haisevat tosi "terveelle".

Muistaakseni koneen kuivaus toimii niin, että luukkua ei aveta heti pesuohjelman päätyttyä (vaikka sen voi), jolloin se kuumuus kuivattaa astiat. Tai ainakin siihen end-valoon tms. asti pitäsi odottaa ja sitten viideksi minuutiksi luukkua auki ja sitten kaappiin. Yläkoriin pitää asettaa astiat tarkasti niin, että niihin ei jää pesussa vettä. Inhottaa joskus, kun joku kippo on nurinpäin ja siinä näkyy vielä pesuainettakin. Yök.

Mun mielestä Rainbown 2in1 tabletit on tosi hyviä, ja mä vielä puolitan aina sellasen. Tosin meillä on normaalia pienempi tiskikone.. Mulle tulee noista nestepakettisupertableteista jotenkin saippuainen olo.. siis sellanen että paljonkohan niitäkin litkuja jää niihin astioihin :D

Ostin vaihtelun vuoksi jonkun sitruunaisen Fairyn. Siinä on muovin sisällä joku tiskiaine-/kirkasteseos.
Virheostos! Nuo tiskit haisevat ihan kamalalle, ajan ohjelmaa uusiksi, mutta yhä edelleen haisevat tosi "terveelle".

Meillä on ihan vaan joku perus-Fairy, mutta kun tuon pussin avasi, niin 2 päivää se lemusi niin, että sen pussin ääressä oli vaikea hengittää. Mulla on todella tarkka hajuaisti, joka näin raskaana ollessaan menee ihan äärimmilleen. Vahvat hajut tekee todella pahaa, kuten tuokin teki.

Mutta joko se haju vähän laantui, tai sitten siihen tottui? En kyllä ole sen pussin ääressä pahemmin imppaillut, mutta enää se ei hyppää nenälle, kun astun keittiöön :D

Mun mielestä Rainbown 2in1 tabletit on tosi hyviä, ja mä vielä puolitan aina sellasen. Tosin meillä on normaalia pienempi tiskikone.. Mulle tulee noista nestepakettisupertableteista jotenkin saippuainen olo.. siis sellanen että paljonkohan niitäkin litkuja jää niihin astioihin :D

Mä en enää muista mikä Rainbow oli kyseessä...valkoinen paketti kuitenkin ja ne tabletit oli muistaakseni valkoisissa "pusseissa", jossa oli mustaa tekstiä.

Meillä tosiaan useampi tabletti jäi sulamatta ja lopulta heitettiin se paketti pois. Mutta saattaa olla eri tabut, kuin mitä sä käytät. Ja tuosta on jo yli vuosi, ellei peräti lähemmäs kaksi aikaa, joten koostumuskin on saattanut muuttua.

Sun on tosiaan toiminut meillä hyvin, joten kunhan nämä Fairyt loppuu, niin siihen kyllä palataan. Kerran hyväksi todettua ei kannata vaihtaa :)

Meillä on sellasia jotka on läpinäkyvissä pusseissa, sinivalkoisia tabletteja.

Kattelin just että Sunilla olis ollu tosi hyvä megapakettitarjous, mut tosiaan ku niitä ei saa puoliksi niin en sitten ottanut. Tuntuu turhalta laittaa sellanen iso tyyny normaalia pienempään koneeseen. Tuhlauskammo.. :D

• Tykkää
Reactions: chef
mä käytän aina näitä platinumeja.

Fairy%20Platinum%20dishwash%20tablets.jpg

enkä tosiaan oo sen vertaa lukenu, onko niissä kirkaste mukana vai ei :D koskaan en oo kuitenkaan sellasta laittanutkaan erikseen.

[QUOTE="hhh";28926915]chef muuten, etkö sä oo vielä synnyttäny :D en oo hetkeen käyny palstalla enkä sun blogissa :D eikö ois jo aika??? :p[/QUOTE]

Olen mä jo kolme kertaa synnyttänyt, mutta neljäs kerta antaa näemmä vielä vähän odotuttaa :D

Kyllä me jo tuohon alkuviikkoon kaavailtiin tämän lapsen syntymää, mutta muksu näemmä viihtyy kohdussa pidempään, kuin mitä kuopus, vaikka neuvolassa veikkasivatkin, että ennen tulee.

Olen TYKS:issä ravannut viikon välein jo pientä edistystä oli nyt viimeksi tapahtunut...mutta kyllä tämä nyt vahvasti siltä näyttää, että ensi kuulle menee ennen, kuin tämä vauva näkee päivänvalon.

Mutta kiirusta ei ole...tarttus vielä ommella yhtä sun toista ennen vauvan syntymää. Eikä turvakaukalon vöitäkään ole vielä pujotettu, tai sairaalakassia pakattu :D

Yhteistyössä