MIKÄ ihmisiin menee kirppiksellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä myyn suurimman osan lumpuistani 20-50 sentillä ja 2 euroa on semmonen yläraja jo melkein mistä tahansa roinasta mitä pyydän. En mene kirppikselle tekemään voittoa vaan haluan saada tavaroilkleni uuden omistajan. Senverran kun saa että pöydän hinta tulis kasaan, niin hyvä on.

Tietysti tosi kivahan se on jos vaikka 20 e sattuu rikastuimaan prosessissa. Mutta fokus on kyllä siinä että saan hyvän mielen kun joku löytää mun tavaralle uuden kodin.

No samoinhan ihmiset kohtelee vaatteita/tavaraa ihan normikaupoissakin. Siksi niissä on henkilökuntaa järjestelemässä pinoja. Se on ajattelemattomuutta ja viitsimättömyyttä, eikä sille mitään voi. Toisaalta myyjän omakin vika, jos pitää pinota vaatteet niin, ettei niitä voi huoletta katsella. Harvoin alan sotilaalliseen riviin järjestettyjä vaatepinoja tonkimaan, kun sit tarvis viikata kaikki taas paikoilleen.

Oikeasti se on tosi hankalaa välillä yrittää mitään loosista tutkia, kun otat yhden tavaran, niin korttitalo hajoaa heti käteen. Kaikki paikat on tungettu täyteen tavaraa ja tietysti jokainen pitäisi varovasti asetella takaisin täsmälleen samaan asentoon.

Erittäin riemastuttavia on jotkut pussit, mitkä aukeavat kun niitä nostaa kulhosta/kasasta. Tunnustan, että en todellakaan tunkenut niitä pikkuosia sinne pussiin takaisin. Vitutti ihan riittävästi noukkia ne lattialta ja iskin sekaisin takaisin kulhoon.

Ja sama koskee kauppoja. Tungetaan tangot liian täyteen tavaraa, pinoja ei voi selata helposti, jne.

Mä muuten myyn netissä suurimman osan tavarasta. Järjestän sitten kotikirpparilla tauotta niitä mun liian täyteen ahdettuja pöytiä.... Mutta siinä tapauksessa olen oman osani valinnut ihan itse.

Mun mielestä kirppiksille pitäs olla sääntö, että mikään tavara ei saa maksaa yli 5 euroa. Joiltain on kirppiksen idea ihan hukassa sen rahan kiskomisen suhteen, kirppiksen tarkotus on päästä omista rojuista eroon, eikä tehdä suurta bisnestä.
Kyllä hieman hirvitti kun viimeks kävin ja jostain helvetin lasten toppapuvusta oli hintapyyntö 200 euroa, ei vittu. Vaikka ois mikä "merkkituote", niin ei ole ihan kirppis-ideologian mukasta pyytää tollasia summia.

Hei haloo. Kirpparilla myydään paljon erilaista tavaa. Miksi sohva, virttynyt body, kirja, suksipaketti ja polkupyörä pitäisi myydä samaan hintaan? Tai joo, kyllähän mäkin ostaisin mielelläni ison lootan legoja pilkkahintaan, mutta niin myös iso osa kirpparikävijöistä.

Sitä kutsutaan markkinataloudeksi - oikein hinnoiteltu tavara myydää ja väärin hinnoiteltu ei. Parastahan se olisi, että kirppiksellä kierrätettäisiin vain laatutavaraa ja tässä maailmasta puuttuis se krääsä kokonaan...

Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta mun loosini on pysynyt kyllä jopa kiitettävän siistinä. Hyvin paljon vaikuttaa kirppis itsessään, eli tavallisella kirppiksellä tavaraa katosi useamman kappaleen verran ja pöytä oli kuin pommin jäljiltä jo parissa tunnissa, mutta lastentarvikekirppiksellä meno on huomattavasti siistimpää.

Toisaalta myös se tuotteiden asettelu vaikuttaa. Mä en kasaa yhtään vaatepinoa pöydälle. Kaikki mitkä vaan voi henkareille laittaa, niin ne sinne laitan. Ja riittävän isoille henkareille ja välillä pujottelen niitä henkarin "koloihinkin" että pysyvät paremmin.

Ne mitkä ei sovi henkarille, laitan monitoimikoreihin. Vaikka se kori olisikin vähän sikinsokin, niin yleisvaikutelma on silti erittäin siisti.

Yhteistyössä