Mikä ihmeen Wikileaks?

Arwen Undomiel

Aktiivinen jäsen
20.06.2007
7 059
0
36
Helsinki
Mä oon tippunut totaalisesti kärryiltä kun en oo yhtään availlut noita uutisia tästä aiheesta.

Voisko joku selventää että mikä ihmeen juttu toi Wikileaks on?

Oon käsittänyt että se on joku sivusto jossa on julkaistu salattuja asiakirjoja mutta miten miksi ketä varten TÄH? :D

Meitä varten tietysti :D Meidän pitää saada tietää mitä poliittiset tahot tekee.

Lyhykäisyydessään homma menee niin että henkilö X joka pääsee käsiksi salaiseen tai vähemmän salaiseen materiaaliin vuotaa materiaalin sisällön Wikileaksiin.

Wikileaks – Wikipedia

Wikileaks on internetsivusto, jonka tarkoituksena on antaa ihmisille mahdollisuus vuotaa salaisia poliittisia tai kaupallisia dokumentteja julkisuuteen ilman kiinnijäämisen pelkoa.[2] Sivuston ideoijien mukaan pääasialliset kohdealueet ovat entiset neuvostotasavallat, Saharan eteläpuolinen Afrikka ja Lähi-itä, mutta he odottavat palvelun löytävän käyttöä myös länsimaisten hallitusten sekä yritysten osalta.[3] Sivusto toimii PRQ:n palvelimilla Ruotsissa.[4]

Hei mahtavaa, kiitos! yritin googlettaa kovasti mutta sieltä tuli vaan sellasta tietoa että olis pohjatiedot pitänyt olla kunnossa...
yleensä mä olen fiksu tällasissa asioissa mut kyllä sitä kotiäitinä nykyään jää usein ihan paitsi monesta tärkeestä jutusta...

KIITOS!

Yhteistyössä