Mikä ihmeen teurastus meidän parvekkeella on tapahtunut!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puistattaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puistattaa

Vieras
Otin just vauvan parvekkeelta päiväunilta, ja silmiin pisti parvekkeen toisessa reunassa jotain sinertävää... Kurkistin, että minkäs kukan lehtiä tms. sinne on levinnyt ja kun tarkemmin silmäilin (kaukaa!) niin tajusin että siinä oli sinertäviä ja keltaisia höyheniä - ja osa pikkulinnun ruhoa!!! Se näytti linnulta, jolta olis pää katkaistu ja höyhenet on pöllynny! Mutta mitä ihmettä meidän parvekkeella on tapahtunu! Ollaan toisessa kerroksessa, eikä meillä ole eläimiä. Ja ikinä en oo nähny esim. oravia parvekkeen kaiteiden lähellä. Mua puistattaa ja tekisi mieli soittaa jollekin, mutta en viitsi kolmevuotiaan kuullen kauhistella, niin täytyi tänne tulla purkamaan puistatusta!

Mitä!? Hyi! Miksi se on sen meidän parvekkeelle tuonut! Tai miksi se on meidän parvekkeella suorittanut teurastuksensa! Mä oon ehkä vähän luonnosta vieraantunut, kun mua tällaset ilmiöt puistattaa ;) Mutta oikeesti vaan inhottaa että nyt meidän parvekkeen puulaatoilla on raadeltu päätön pikkulintu...

[QUOTE="aloittaja";25728112]Mitä!? Hyi! Miksi se on sen meidän parvekkeelle tuonut! Tai miksi se on meidän parvekkeella suorittanut teurastuksensa! Mä oon ehkä vähän luonnosta vieraantunut, kun mua tällaset ilmiöt puistattaa ;) Mutta oikeesti vaan inhottaa että nyt meidän parvekkeen puulaatoilla on raadeltu päätön pikkulintu...[/QUOTE]

tai närhi tai joku muu vastaava. tuo nyt o normaalia luonnonkulkua... todennäköisesti pikkulintu in tullut pakoon teille ja peto on saanu sen kiinni siinä partsilla ja nirhannu....

Paljon mahdollista, vaikka tää onkin luhtitalo ja parveke on ulkoneva eikä suoraan alapuolella ole seinää... Mutta siis joo, en väitä ett'ä meidän parvekkeen lähellä ei ole yhtään seinää, tiedän kyllä ettei se ole rakennusteknisesti mahdollista :D

No, oikeastaan tää voi olla hyvä juttu. Voin vähän liioitella oravien ja muiden petojen vaaraa miehelle, niin jospa vihdoin suostuisi, että laitettais lasitukset parvekkeelle, kun oon niistä just haaveillutkin ;)

[QUOTE="aloittaja";25728225]Paljon mahdollista, vaikka tää onkin luhtitalo ja parveke on ulkoneva eikä suoraan alapuolella ole seinää... Mutta siis joo, en väitä ett'ä meidän parvekkeen lähellä ei ole yhtään seinää, tiedän kyllä ettei se ole rakennusteknisesti mahdollista :D

No, oikeastaan tää voi olla hyvä juttu. Voin vähän liioitella oravien ja muiden petojen vaaraa miehelle, niin jospa vihdoin suostuisi, että laitettais lasitukset parvekkeelle, kun oon niistä just haaveillutkin ;)[/QUOTE]

mitä vaaraa linnuista ja oravista on?!?!!??

Hö! No ei varmaan mitään joo, muttakun mä haluan parvekelasit! Sitä paitsi ei orava kyllä vauvan vaunuihin ole mikään toivottu vieras, mun mä nyt oonkin tällainen kaupunkilainen...

[QUOTE="aloittaja";25728338]Hö! No ei varmaan mitään joo, muttakun mä haluan parvekelasit! Sitä paitsi ei orava kyllä vauvan vaunuihin ole mikään toivottu vieras, mun mä nyt oonkin tällainen kaupunkilainen...[/QUOTE]

tuskin se orava ensimmäisenä sinne vaunuihin on menossa kun etkö sä oo aikaisemmin kertonu että et oo nähny niitä koko partsilla.....

nii ja aatteles jos se oliskin ollu lapsihaukka...
mut oikeesti, aatteles kun tintit saa muutaman kymmenen poikasta kesässä. Mitäs tykkäisit, jos kukaan ei niitä kävisi harventamassa?

meillä maalla ne tintit haluaa syksyllä muuttaa sisätiloihin, ja niitä pyörii pihalla jatkuvasti kymmenittäin... siinä ei paljon pyykkiä narulla voi kuivata.

Juu juu, kyllä mä tiedän että linnut lisääntyy ja eihän mua nyt se puistata, että lintuja myös kuolee. Se nyt vaan oli vähän yllättävää löytää verinen linnunraato parvekekalusteiden lomasta paikasta, jossa sitä ei todella odottanut näkevänsä. Ymmärrän, että tämä kuulostaa on maalaismaisemissa elelevästä tyhmältä, mutta tässä kaupungin lähettyvillä eläessä ei päivittäin tule seurattua lintujen teurastusta ikkunasta, siksi se yllätti :)

Enkä halua parveke laseja pikkulintujen takia, vaan monesta syystä tykkäisin niistä :)

Yhteistyössä