Mikä ihme tuota vauvaa vaivaa??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä

Vieras
Lapsi 6kk, aiemmin nukkunut yöt ihan hyvin mutta yhtäkkiä tää muuttu.. Lapsi herää monta kertaa yössä huutamaan (jopa puolentunnin/tunnin) välein.. Ei rauhoitu ennen ku ottaa syliin ja heijaa ja hyssyttelee niin kauan että nukahtaa uudestaa.. ja kohta taas kuuluu huuto.. Mä en oikeesti jaksa enää.. Mikä ihme sillä voi olla?

Nälkä esimerkiksi. Meillä on 5:stä lapsesta 4 nukkuneet vauvana hyvin, mutta 5-6kk iässä alkoi yöheräilyt ja vauva rauhottui vain maidolla. Jostain luin, että varsinkin isokokoisena syntyneillä tämä yleistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:
Nälkä esimerkiksi. Meillä on 5:stä lapsesta 4 nukkuneet vauvana hyvin, mutta 5-6kk iässä alkoi yöheräilyt ja vauva rauhottui vain maidolla. Jostain luin, että varsinkin isokokoisena syntyneillä tämä yleistä.

Lapsi kuitenkin syöny kiinteitä jo kauan.. Ja puuron syö iltapalaksi..

Nuo hampaat voi tietenki olla yks syy..
Oon kyllä kokeillu sitäki et oon laittanu supon yöksi, mut ei oo juuri vaikuttanu..
Lähinnä sitä miettii et onko tää ihan normaalia vai pitäiskö lääkärissä käyttää.
Ja itselle tulee paha olo ku väsyksissä hermostuu pieneen..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Fiona71:

Lapsi kuitenkin syöny kiinteitä jo kauan.. Ja puuron syö iltapalaksi..
Samoin on meillä kiinteät aloitettu viimeistään 4kk iässä, mutta kun vauva vetää pullollisen maitoa about 2 sekunnissa ja sitten tyytyväisenä koisii, niin mulle johtopäätös oli selvä. Ja kaiklle vauvoille ei vaan se päivän syöminen riitä, kai sekin on joku aineenvaihollinen kysymys.
Vähän sama kuin jos lapsi pissaa petiin yöllä vaikka muten kuiva. Rakko voi olla ns. normaalitilassa eli ei mene lepotilaan yöksi vaan toimii yhtä tiheää kuin päivällä eikä sikeästi uninen lapsi jaksa hypätä vessaas viittä kertaa yössä.

Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Hampaat tai uudet taidot esim. Onko oppinut uusia asentoja? kontallaan, seisaaltaan? Ne uudet vaiheet tulee kuulema helposti uniin

Konttausasentoon oppi just nousemaan.. ja hermostuu aina ku ei pääse eteenpäin :)

Meidän 5½ kuinen vauva nukkuu myös yöt levottomasti. Yleensä rauhottuu heti nukkumaan kun saa tissiä ensin ( söi ennen n. kaksi kertaa yössä ja nukahti tissin jälkeen ilman tuttia ) mutta nyt ei kelvannut tissi ja vähän meinasi ruveta kiukuttamaankin mutta laitoin vauvan takas sänkyyn, tutin suuhun ja annoin toisen tutin käteen. Sitä sitten hetken ihaili ja kävi nukkumaan. Tuo oli siis eka yö meidän vauvalla kun nukkui koko yön syömättä. Tarjosin muutaman kerran kun herätti mutta ei huolinut. Tissi kelpasi päivälläkin vähän heikonlaisesti, en tiedä minkä tissilakon meinaa tehdä  :| Eli kuuluiskohan ikään ettei malttaisi nukkua?  =)   :hug: Tiedän tasan miltä tuntuu kun herää ja nousee toistakymmentä kertaa yössä :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja huitshapeli:
Hampaat tai uudet taidot esim. Onko oppinut uusia asentoja? kontallaan, seisaaltaan? Ne uudet vaiheet tulee kuulema helposti uniin

Konttausasentoon oppi just nousemaan.. ja hermostuu aina ku ei pääse eteenpäin :)

no ni:) aika nopeesti tuo ainakin meidän lapsilla meni ohi.
Uudestaan sit kun oppii seisomaan;)

Mä ku en esikoiselta muista mitää tälläista (lieneekö aika kullannut sit muistot ;) )Ni sitä on vähä ihmeissään heti et mikä nyt on.. Mut ilmeisesti ihan normaalia kuitenki. Ja voishan ne korvat käydä varulta kans tarkistuttaan.. Kiitokset vain vastanneille :)

Yhteistyössä