Mikä ihme tässä kuivaksi opettelussa mättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tsip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tsip"

Vieras
Siis sekö, ettei lapsi ole vielä valmis? Joo, hyväksyn sen ja en tyrkytä pottaa pakosta. Mutta, ongelma on nyt siinä, ettei tyttö halua kakata vaippaan mutta pottakaan ei kelpaa, ei myöskään pönttö. Sitten hirveä huuto kun ei saa kakattua, vaan näyttää panttaavan kakkaa. Hänellä ollut kakka vaivaa, vatsa siis kovalla ja kakkaaminen on tehnyt kipeää, mutta olen antanu levolacia ja asia on sillä korjaantunut eikä kakkaamisen enää pitäisi sattua. Eilisesti asti huutanut että kakattaa, sitten ei kuitenkaan halua mihinkään kakata! HUOH. Mitä tässä voi tehdä... Olla vain huomioimatta ja kyllä se kakka sieltä tulee vaikka sitten ens jouluna jos ei muulloin!?! Mutta miten voi olla huomioimatta kun toisella on hankala olla eikä selvästikkään tiedä mitä pitäs tehdä, kakata joo, mutta mihin. Siinäpä pulma! Ikää 2v3kk

On aika myöhäinen vaihe aloittaa koko pottailu. Luulen että tyttö luulee kakkaamisen edelleen sattuvan jos on ollut kovalla. Pakkohan sen on jossain vaiheessa kakata. Ei väkisin potalle tai saa vain kammon

[QUOTE="mie";23654009]Lupaa lakupala tai muu herkku jos kakkaa pönttöön. Auttaisko asiaa?[/QUOTE]

Voi se auttaa, mutta kostautuu sitten myöhemmin. Makealla ei kannattaisi koskaan palkita tai lohduttaa.

Missä kohtaa sanoin että pottailu on aloitettu vasta nyt? Se on aloitettu alta vuoden iässä jo. Välissä on aina onnistunut hienosti, ei tosin ole missään vaiheessa vielä tajunnut itse että pissattaa/kakattaa ja että potalle pitää mennä silloin. Aina on vain tullut tulosta siten, että on viety potalle, sitten on saattaunut tulla, jos on tullut. Ei aina. Joskus on saattanut sanoa että kakattaa, sitten menty potalle ja kakka on tullut. Sitten sitä hienosti katsottu ja taputettu käsiä ja kehuttu.

Kuten sanoin, en ole pakottanutkaan potalle, mutta en jaksa päivä tolkulla kuunnella tuota kitinää siitä, kun kakattaa ja sitten ei kuitenkaan halua kakata mihinkään.

Suklaalla olen yrittänyt lahoja, mutta ei auta. Luulen ettei tyttö ymmärrä että saa jotain kun kakka on tehty.

NO älä ainakaan väkisin sitä sinne potall/pytylle laita.

Mun kaverin pojalla oli tuo sama ongelma ja se oli 4v kun vasta uskalsi tehdä kakan muualle kuin vaippaan. ja nimenomaan oli kyse uskaltamisesta. se pelkäsi kuollakseen kakkaamista, ei tiedetä miksi.

Meillä meni jonkin aikaa niin, ettei suostunut kakkaamaan kuin vaippaan. Ja niin hölmöltä kuin se tuntuukin, laitoin vaipan, kun alkoi huutamaan, että kakka tulee, muttei suostunut potalle.

Monia viikkoja tai ainakaan kuukausia ei mennyt, kun suostui potalle kakkaamaan. Meillä oli käytössä autotarrat jne. Mutta en tosiaan hennonut antaa toisen pidätellä, vaikka ei suostunutkaan potalle.

Ennen kolmea vuotta oli täysin vaipaton.

[QUOTE="Voi elämä";23654061]siis on yli 2v eikä tiedä milloin pissittää tai kakattaa?[/QUOTE]

No voi elämä itelles - ihan normaalia on se, että 2-vuotias ei vielä tunnista hätää - ihan normaalia on sekin että 3-vuotias ei tunnista hätää! En tajua tätä palstaa, kun täällä jo 1-vuotiaana pitäisi olla vaipoista pois tai lapsi on joku jälkeenjäänyt suurinpiirtein...

Yhteistyössä