Mikä ihme siinä on että AIKUISET ihmiset ei

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja terveisiä uimahallista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

terveisiä uimahallista

Vieras
Oltiin lasten kanssa uimassa ja että taas otti päähän aikuiset lähinnä äidit, uimapuvut päälle pukuhuoneessa - mahdollinen hätäinen suihku tai ei suihkua - hiuksia ei kastella eikä meikkejä pestä - ja sitten sinne lasten altaa reunalle keikkumaan.
Uimahallin säännöissä selkeästi lukee että pitkä hiukset kiinni ja hiukset kastellaan tai pidetään uimalakkia, meikkit kait nyt luullaan että jokainen pesee pois, peseydytään ilman sitä uimapukua ENNEN altaaseen menoa jne
Näyttäisivät edes mallia omille lapsilleen jos ei muuta

Mukavaa kun ihmiset eivät peseydy. Muutenkin lievästi yököttää lillua siellä toisten ihmisten ihopartikkeleiden seassa. Sitten ei edes viitsitä peseytyä, että on sitten varmasti sitä ihosolukkoa j aeritteitä altaassa. Yöks :x

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
no me opetellaan uimaan oman mökin järvessä kesäisin... se riittää =) ;)

Aattele sinne on kalat kakkineet.... ja moni menee sinne vesiläpeen ihan kuule suoraan saunasta oi että, ei käy suihkussa ollenkaan, eikä aja karvoja.

Meidän pikku uimahallissa on niin ilkeä valvoja setä, että se tulee heti komentamaan takaisin suihkuun, jos sen valvontakopin ohi yrittää hiukset kuivina. Ja jos jollain aikuisella tai lapsella on pitkät hiukset auki, tuo hiusponnarin.
Uimaohjaajatkin on niuhoja ja huomauttelee myös ryhmänsä ulkopuolisille käyttäysymissäännöistä.

Ovat ilmeisesti senkin takia tarkkoja, että näin vedenlaatu pysyy hyvänä ilman ylimääräisiä puhdistuksia (säästöä sekin). Ja onhan se oikein, että kaikilta vaaditaan ohjeiden noudattamista tasapuolisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aattele sinne on kalat kakkineet.... ja moni menee sinne vesiläpeen ihan kuule suoraan saunasta oi että, ei käy suihkussa ollenkaan, eikä aja karvoja.

kalan paska on muuten kokonaan eri juttu kun ihmisten kuolleet ihosolukkeet sun muut paskat, jotka sinne altaaseen jää lillumaan niiden jäljiltä, jotka eivät laiskuudessaan ja typeryydessään itseään viitsi pestä ennen altaaseen menoa!

Vai onko ne kaikki niitä venäläisiä kylpylävieraita, jotka ei osaa lukee suomen kiletä...tuskin...

minä paskoin pienenä aina järveen :laugh:

ja moni tekee sitä ja vielä pahempaakin.. et ei nekään puhtaimmasta päästä ole ;)

En ole kyllä ikinä pitänyt hiuksia kiinni hallissa, enkä ole kenenkään muunkaan nähnyt tekevän niin....ihan uus juttu mulle. Kyllä peseydyn ennen altaaseen menoa....

Mua ei kalankakka ym haittaa yhtään. Biologinen suodatus toimii. Uimahallien kemikaaleista en tykkää. Mut ehkä näiden kommenttien pointti on, että jos ui vaan järvessä, niin ei tarvii stressata siitä, mitä JOTKUT tekee uimahallissa!

Niin... pitäisi näyttää esimerkkiä pienemmilleen, mutta kyllä ne kemikaalit ja suodatusjärjestelmä poistavat epäpuhtaudet uimahallissa. Mutta sepä siinä onkin, mitä vähemmän peseydymme, sitä enemmän klooria tarvitaan pitämään vedet puhtaina.

Alkuperäinen kirjoittaja TinyAngel:
en mäkään oo kuullutkaan että uimahallissa pitää
hiukset olla kiinni :o tosin olen ollut uimahallissa
viimeksi joskus yli 10 vuotta sitten...

Jep, kyllä nykyisin suositellaan pitkien hiusten kiinnittämistä uimaan mennessä.

Mä voin suoraan sanoa, että häpeän mahaani niin paljon etten varmana riisu uikkaria uimahallin suihkussa/saunassa. Häpeän varmasti yhtä paljon, kun joku avannepotilas avannettaan.

No kyllä mulla on ollut tukka kiinni, kuka edes pystyy uimaan jos hiukset on vapaana? Tai ymmärrän jos sitä vaan istutaan tukka kuivana altaan reunalla.
Kyllä pitää peseytyä ennen altaaseen menoa, ja opettaa se lapsillekin. Ja sekin vielä ettei saunaan uimapuvussa.

Mä voin suoraan sanoa, että häpeän mahaani niin paljon etten varmana riisu uikkaria uimahallin suihkussa/saunassa. Häpeän varmasti yhtä paljon, kun joku avannepotilas avannettaan.

mikä siinä mahassa nyt niin kamalaa muka on?
en minä ainakaan kenenkään mahoja sinne mene katsomaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ä:

minä paskoin pienenä aina järveen :laugh:

ja moni tekee sitä ja vielä pahempaakin.. et ei nekään puhtaimmasta päästä ole ;)

En kehtais tollasella yököttävällä typeryydellä kehuskella-edes nimettömänä. Onpa tosi laugh. Hyypiö.

Yhteistyössä