Mikä ihme mun mahaa vaivaa.. Melkeen kaikesta menee maha sekaisin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana nyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana nyt

Vieras
Ensin tuli se, ettei maha kestä maitoa, eikä maitotuotteita, täytyy olla ihan laktoositonta.. Nyt oon sitten välttänyt maitotuotteita, mutta nyt tuntuu menevän maha sekaisin kaikesta muustakin.. Äsken söin nuudeleita ja ajuheliha-kasvis-sekoitusta.. Oli melkosen maustettua, voiko pelkät mausteet aiheuttaa sen, että maha menee sekaisin.. Ei siis ihan kuralle, mutta löysäks vetää.. Lääkäriinkin vähän arkailen mennä, jos se pistää siihen tähystykseen, jossa se putki pitää niellä.. oon kuullu siitä niin kammo juttuja.. Oisko kellään mitään ideaa mitä tää visi olla, tai onko jollain vastaavaa?

Mulla meni viime kesä vatsaa sairastellessa.Lääkärien ohjeiden mukaan pidin vaikka minkälaista dieettiä.Oireet vaan pahenivat,loppukesästä en voinut syödä mitään,ettei vatsa kipeytyisi.Paksusuoli tähystettiin ja "vika" löytyi.Sairaalareissu ja lääkehoito tepsivät,nyt kaikki ok.VAADI tutkimuksia jos kipuilu jatkuu.

Keliakia vois mm oireilla noin. Sen voi alustavasti poissulkea verikokeella, mutta lopullinen diagnoosi vahvistetaan tähystyksessä. Suosittelen kyllä käymään lääkärissä.

Sama vika, eikä syytä edes löytynyt kaikkien tähystysten jälkeen. Sanotaan ärstyneeksi paksusuoleksi. Ei kestä maha maitotuotteita, mausteita, mitään vaikeammin sulavaa.. Huonoinpina hetkinä ei kestä yhtään mitään ja taas toisinaan pystyy elämään suht normaalisti. Tsemppiä!

Yhteistyössä