Mikä ihme mulla on kun aivastuttaa satoja kertoja päivässä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aivastutus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aivastutus

Vieras
Mulla on välillä näitä päiviä jolloin aivastuttaa niin kamalasti että kyljet ja selkä paukkuu kipuja seuraavan viikon. Tänään oli sellanen päivä ja viime viikolla oli. Luulin saaneeni flunssan mut tiesin että kun aivastelusta ei tuu loppua niin se vaan johtuu jostain muusta. Päätä jomottaa ja niskatkin sökönä kun kokoajan joutuu pärskimään. Allergialääke ei auta ja vaikka tuplana ottaisin. Onkohan mulla joku ärsyke esim. hermotus mikä ton vois aiheuttaa? Kellään ollu vastaavaa? Mä en meinaa jaksa tätä kovin kauan, vaikuttaa oikeastaan kaikkeen, en voi ajaa autolla, en syödä en oikeestaan muuta kun aivastella :( mistähän apu tähän?

ai ripuli avuksi?... ;) joo onneks ei oo ripulia, olis aika paha sellanen yhdistelmä :) mut jos joku vois asiallisesti vastata jo oli jotain tietoa tai omaa kokemusta.

Mulle tulee joskus ihan järjetön nuha yhtäkkiä tyhjästä ja esim. 6 tuntia. En ole millekään allerginen, joten ei johdu siitä, eikä myöskään allergialääkkeet auta. Duact auttaa, kun se supistaa nenän limakalvoja.

Minusta tuo mun nuha liittyy jotenkin myös hermoihin ja ehkä lihasjännitykseen päässä/niskassa. Jos olen ollut väsynyt ja lihakset jumissa niin nuha tulee helpommin.

Ap..
Jatkuva aivastelu
Olen 22-vuotias terve nuori nainen.Ongelmanani on jatkuva aivastelu. Aamuisin kun herään saan aivaatella jopa puoli tuntia ja limaa irtoaa paljon. Tämä sama tahti jatkuu töissä ja iltaisin kotona. Olen asiakaspalvelutyössä ja aivastelu haittaa jo työtäni kun koko ajan saa aivastella. saatan yölläkin herätä siihen kun aivastan ja sitten ei saa nukutuksi enään kun on jo tovin aivastellut. Tätä on jatkunut noin. vuoden ajan. Kesällä sain heinänuhaan allergialääkkeitä, mutta ne eivät auttaneet vaan sama jatkui.

Vastattu: 16.01.2010
Kyseessä voi olla allerginen/yliherkkyys oireilu ja asiaa kannattaa selvitellä. Limaisuus voi viitata nuhaan tai jopa astmaankin. Suosittelen astma- ja nuhaselvittelyjä ja niihin liittyviä tutkimuksia.

Kurttila, Esko, keuhkosairauksien ja työterveyshuollon erikoislääkäri
Aihealueet: Astma, Astma

Ps. Mielessäni kävi myöskin Homepöly..: /..siis..mars, mars lääkärin pakeille, siellä varmaahin asia tutkimalla(esim. allergiatestit)selviää.

Viimeksi muokattu:
Ap..
Jatkuva aivastelu
Olen 22-vuotias terve nuori nainen.Ongelmanani on jatkuva aivastelu. Aamuisin kun herään saan aivaatella jopa puoli tuntia ja limaa irtoaa paljon. Tämä sama tahti jatkuu töissä ja iltaisin kotona. Olen asiakaspalvelutyössä ja aivastelu haittaa jo työtäni kun koko ajan saa aivastella. saatan yölläkin herätä siihen kun aivastan ja sitten ei saa nukutuksi enään kun on jo tovin aivastellut. Tätä on jatkunut noin. vuoden ajan. Kesällä sain heinänuhaan allergialääkkeitä, mutta ne eivät auttaneet vaan sama jatkui.

Vastattu: 16.01.2010
Kyseessä voi olla allerginen/yliherkkyys oireilu ja asiaa kannattaa selvitellä. Limaisuus voi viitata nuhaan tai jopa astmaankin. Suosittelen astma- ja nuhaselvittelyjä ja niihin liittyviä tutkimuksia.

Kurttila, Esko, keuhkosairauksien ja työterveyshuollon erikoislääkäri
Aihealueet: Astma, Astma

Ps. Mielessäni kävi myöskin Homepöly..: /..siis..mars, mars lääkärin pakeille, siellä varmaahin asia tutkimalla(esim. allergiatestit)selviää.

Ihanaa mur-mur ja kitos vastauksesta, kaippa se on mentävä lääkärin pakeille, tätä meoa mulla posahtaa suoni päässä kun sarjatulta lyö vaan aivastukset.

Yhteistyössä