Mikä hitto taas autoon meni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ov
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ov

Vieras
2 viikkoa sitten se kanssa teki tämän saman tempun - tosin pahempana. Eli ensin pyyhkimet eivät toimineet kunnolla, sitten ei enää vilkkukaan toiminut. Auto alkoi kummasti nykiä ja pomppia. Sitten kierrokset olivat korkealla, mutta kilometrit tippuivat hetkessä 80:stä 20:iin. Hyvä kun pääsi enää huoltoaseman pihaan ennen lopullista hyytymistä.

Auto vietiin pajalle ja vaihdettiin uusi kytkinvaijeri (kun entinen oli kulunut tosi huonoksi), myös akkukin vaihdettiin uudeksi ( kun entisestä akusta oli vuotanut nestettä ja tuo neste oli tuhonnut kytkinvaijeria ).

Tällä viikolla muutaman kerran ajelin autolla ja kaikki meni ihan hyvin, paitsi ei enää tänä aamuna.

Kun aamulla käynnistin auton, heti alkoi himmeänä palamaan akun kuva. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan, edelleen vain akun kuva paloi.

Ajoin silti lyhyen matkan kämpiltä koululle. Vähän ennen koululle kääntyvää risteystä ilmestyi taululle tuttu valo, autossa on moottorihäiriö ja kun vilkutin, vilkku kanssa paloi hyvin himmeänä.

Mies sitten tuli aamupäivästä katsomaan koululle auton tilannetta ja ajoikin sillä pätkän, mutta sitten auto alkoi taas nykiä / pomppia, kunnes hyytyi jälleen ihan täysin. Sitten hän tilasi autolle hinurin ja se hinattiin korjaamolle.

Mutta harmittaa, kun autossa on vikaa vähän väliä. Ei ole kivaa ajaa epäluotettavalla autolla. Auto on merkkiä Citroen Xantia vm. -96

(Tuntui muutenkin, että Citroen ei oikein tästä kunnon talvesta tykännyt yhtään hyvää. Talvellakin oli jotain pientä vikaa vähän väliä)

Luultavasti laturissa vika. Kyseleppä korjaamolta jos se sinne on viety, et mikä vikana. :) Meillä teki vanha auto aikalailla samaa välillä ja selvis et laturihan se piti vaihtaa sit loppujenlopuksi. Ja auto oli Toyota Carina II meillä, joka tuota teki. Onneksi on olemassa nuo korjaamot, joissa ne tietää kuitenki yleensä enemmän. =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hiilet, en kyllä yhtään tiedä mistä puhut.

vieras, en tiedä missä vika on.

Sen verran minä tiedän (luulen tietäväni), että hiilet on starttimoottorissa ja jos jostain syystä startti jää päälle starttauksen jälkeen (siis ajossa) sen sisällä olevat hiilet palaa ja auto ei enää sammutksen jälkeen starttaa. Joten ei vika kuullosta tuolta.

Vähän outo vika, liittyisikö bensan syöttöön tuo nykiminen, virranjakajakin voi olla syyllinen.

Autot..

No jos alottais vaikka tästä:
LATURI: Ilman laturia ei tule autoon virtaa -> tarkista onko kunnossa, hiilet jne.
TULPAT: Jos yksikin tulppa on irti, auto tuntuu ns. " pomppivan" se siis nytkyy. -> tarkista onko piuhat paikallaan!

Ja sit noitten sun sähkövikajuttujen kanssa tuli vaan mieleen kun PYYHKIJÄT EI TOIMI -> Tarkista liitäntäjohdot samalle sulekkeelle..... esim. 10:n sulakkeelle on joku nero vetäny mankan piuhan, niin eihän ne sulat jaksa millään pyyhkiä... =)

Sit lopuks.... Citikka on aina citikka.

Lisään että lohkon päältä lähtee tulpanjohdot. Semmosia tummia johtoja.. jotka lähtee metallipinnalta. Työnnä niitä sisään... kaikkia. 1 saattaa olla väljä, ja auto " pomppii" =)

Alkuperäinen kirjoittaja muffi:

Sen verran minä tiedän (luulen tietäväni), että hiilet on starttimoottorissa ja jos jostain syystä startti jää päälle starttauksen jälkeen (siis ajossa) sen sisällä olevat hiilet palaa ja auto ei enää sammutksen jälkeen starttaa. Joten ei vika kuullosta tuolta.

Vähän outo vika, liittyisikö bensan syöttöön tuo nykiminen, virranjakajakin voi olla syyllinen.

Autot..

Sytkä, ja lataus tulee kuitenkin ihan eri osista moottoria... eiköhän se pidetä niin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Wife of the beast:
Alkuperäinen kirjoittaja muffi:

Autot..

Sytkä, ja lataus tulee kuitenkin ihan eri osista moottoria... eiköhän se pidetä niin =)

jos ei ole virtaa tarpeeks niin ei se sytytys jaksa toimia kunnolla ja varmaan nykii. eikä bensansyöttökään ..
laturivika se varmaan on .

jos ei ole virtaa tarpeeks niin ei se sytytys jaksa toimia kunnolla ja varmaan nykii. eikä bensansyöttökään ..
laturivika se varmaan on .[/quote]

Oletko koskaan ajatellut, et moottorissa on tuplat...., niitten välit pitää jopa säätää, et auto käy kunnolla. Saatikaan sitten, ettei se 1 pieni tulppa ole omalla kohdallaan, kuten yllä jo mainitsin. Kysy vaikka mieheltäs, jos se jotakin auton mekaniikasta ymmästää. Okei, jos laturista on menny hiilet, se ei lataa... saa kyl piuhoilla käyntiin, muttei parane sammuttaa. Ja sit on vaihtoehtona vielä se, et akku on menny oikosulkuun. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Wife of the beast:
laturivika se varmaan on .

Oletko koskaan ajatellut, et moottorissa on tuplat...., niitten välit pitää jopa säätää, et auto käy kunnolla. Saatikaan sitten, ettei se 1 pieni tulppa ole omalla kohdallaan, kuten yllä jo mainitsin. Kysy vaikka mieheltäs, jos se jotakin auton mekaniikasta ymmästää. Okei, jos laturista on menny hiilet, se ei lataa... saa kyl piuhoilla käyntiin, muttei parane sammuttaa. Ja sit on vaihtoehtona vielä se, et akku on menny oikosulkuun. =)

[/quote]

kuules kun mulla ei ole miestä. olen itse semmonen.
korjaamoillakin olen ollu parikymmentä vuotta töissä. vaan en ole enää :wave:

Yhteistyössä