Mikä hitto siinä on ettei omista lapsistaan voi huolehtia juhlissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fjonga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

fjonga

Aktiivinen jäsen
11.10.2004
20 142
6
38
Monet hääjuhlat on mennyt siihen kun hirveä lauma kakaroita juoksee ja huutaa pitkin juhlapaikkaa eikä lasten omat vanhemmat sano yhtään mitään. Sitten joku tippuu portaita alas tai jättää sormet oven väliin niin katsotaan syyttävästi tarjoilijoita tms vaikkei lastenhoito heille kuulu.
Tänään koulun kevätjuhlassa oli yhden esityksen ajan n.2v poika ja sen n.5v sisko lavalla juoksentelemassa eikä äitiä näkynyt missään vaikka se tyttö häntä huusikin. Lopulta toisen esityksen alussa opettajat hakivat nämä lapset ihmetellen kenen lapsia he ovat!
Äly hoi, eikö järki sano hommata lapsenvahtia jos haluaa juoda kahvit rauhassa??? :headwall: :kieh: :stick: :popcorn:

Kyllä mä ainakin omieni perään katson myös juhlissa, mutta sellaisissa erikoistilanteissa ja muiden lasten seurassa omillani on taipumusta villiintyä ja meno on sen mukaista. en tietenkään anna heidän sabotoida mitään ohjelmanumeroita, mutta muuten kyllä juoksentelevat ja tohottavat muun lapsilauman mukana. Ei kai voi olettaa, että pienet lapset jaksaisivat istua esim. häissä koko ajan kiltisti ja hiljaa vanhempiensa vieressä???

[QUOTE="vieras";23896590]Kyllä mä ainakin omieni perään katson myös juhlissa, mutta sellaisissa erikoistilanteissa ja muiden lasten seurassa omillani on taipumusta villiintyä ja meno on sen mukaista. en tietenkään anna heidän sabotoida mitään ohjelmanumeroita, mutta muuten kyllä juoksentelevat ja tohottavat muun lapsilauman mukana. Ei kai voi olettaa, että pienet lapset jaksaisivat istua esim. häissä koko ajan kiltisti ja hiljaa vanhempiensa vieressä???[/QUOTE]

Minä ainakin olettaisin juosta omien perässä tai vähintäänkin seurata tarkasti koko ajan ettei ylilyöntejä pääse tapahtumaan kun ovat pienet lapset keskenään... plus että varaisin jotain mikä saattaa pitää ne vieressä pidempään.

Minä ainakin olettaisin juosta omien perässä tai vähintäänkin seurata tarkasti koko ajan ettei ylilyöntejä pääse tapahtumaan kun ovat pienet lapset keskenään... plus että varaisin jotain mikä saattaa pitää ne vieressä pidempään.

Aivan, jompi kumpi meistä vanhemmista aina juokseekin perässä ja pitää silmällä menoa. Mutta MIKÄÄN lelu, peli, kirja tms. ei kyllä meidän lapsia saa pidettyä aikuisten pöydässä kun kerrankin pääsevät sukulaislasten kanssa viipeltämään.

Tottakai se oma murunen on joka paikassa tähti. Ei kai ketään oikeesti kiinnosta mitä esim.koulun juhlissa tapahtuu,koska kaikki tulee kattoo just MUN lasta. Tottakai se voi juosta ympäriinsä ei kai kukaan odota että joskus lapsen täytyy opetella istumaan hiljaa paikoillaan. Ja tietenkään lasta ei voi viedä juhlatilasta kesken kaiken pois,eihän sillon kukaan voisi ihailla MUN kultamussukkaa

• Tykkää
Reactions: fjonga
Mulla menee myös hermo noihin tapauksiin.. Juuri lapsen kevätjuhlassa joku janica-jessica 1,5v hyppi siinä lavalla koko esityksen ajan ja vanhemmat vaan virnuilivat vieressä. Voi se olla niitten mielestä söpöä, mutta pitää ymmärtää että kaikkien ihmisten tärkein asia ei ole se janica-jessica!

Joillekkin tämä on vain ylitsepääsemättömän vaikeaa. ja sitten kun joku,minä, vahtii omia lapsiaan niin nämä muruset vain tuupataan seurataan mitään kysymättä.

Sitten kun tältä murusen mammalta kysyy voisiko hän sen viitisen minuuttia vahtia lapsia niin se on mahdoton tehtävä.

Viimeksi oli kyllä mukavat juhlat jossa aikuiset vahtivat lapsiaan ja taas katsoivat tarvittaessa muidenkin lasten perään.

siis kun oli samanikäisiä pikkuserkuksia niin toinen katsoi tyttöjen perään ja toinen poikien perään.... täl idealla siis jos ja kun sisarukset tahtoivat leikkiä vähän eripaikoissa.

Ja oli aivan ihana kun pikkuserkukset lähentyivät keskenään.

[QUOTE="vieras";23896644]Aivan, jompi kumpi meistä vanhemmista aina juokseekin perässä ja pitää silmällä menoa. Mutta MIKÄÄN lelu, peli, kirja tms. ei kyllä meidän lapsia saa pidettyä aikuisten pöydässä kun kerrankin pääsevät sukulaislasten kanssa viipeltämään.[/QUOTE]

Ja tässä on tiivistettynä se syy miksi lapsettomia häitä ja muita juhlia halutaan järjestää.

ap !!!!!asian vierestä...oletko se sinä palstailija joka pitää lapsiaan usein hoidossa päästäksesi bilettään ja harrastaaksesi useita yhden illanjuttuja? niin ja en kysy pahalla...en vaan muista enää kunnolla :)

[QUOTE="vieras";23896802]Ja tässä on tiivistettynä se syy miksi lapsettomia häitä ja muita juhlia halutaan järjestää.[/QUOTE]
Sepä. Catering-väen jaloissa suhahtelevat rääkyvät ohjukset, joita ei edes yritetä pitää aloillaan, kun "ei voi olettaa". Ja sitten ollaan nokka kippuralla, jos hääkutsussa on mainittu, että mamman pikkuäpärät pitäisi jättää kotiin.

[QUOTE="vieras";23896829]ap !!!!!asian vierestä...oletko se sinä palstailija joka pitää lapsiaan usein hoidossa päästäksesi bilettään ja harrastaaksesi useita yhden illanjuttuja? niin ja en kysy pahalla...en vaan muista enää kunnolla :)[/QUOTE]

Eipä pilkota ketunhäntä kainalosta, ihan hyvällä vaan kysyt...

:stick:

[QUOTE="vieras";23896644]Aivan, jompi kumpi meistä vanhemmista aina juokseekin perässä ja pitää silmällä menoa. Mutta MIKÄÄN lelu, peli, kirja tms. ei kyllä meidän lapsia saa pidettyä aikuisten pöydässä kun kerrankin pääsevät sukulaislasten kanssa viipeltämään.[/QUOTE]

Siksi pitäisikin ymmärtää jättää se oma Antero hoitoon jottei muiden juhlat mene pilalle. Siis mikäli tietää ettei oma mussukka osaa käyttäytyä eikä kykene pysymään aloillaan paria tuntia.

[QUOTE="vieras";23896829]ap !!!!!asian vierestä...oletko se sinä palstailija joka pitää lapsiaan usein hoidossa päästäksesi bilettään ja harrastaaksesi useita yhden illanjuttuja? niin ja en kysy pahalla...en vaan muista enää kunnolla :)[/QUOTE]

Kannattaa vaikka googlettaa faktat ennekuin alkaa kyseleen. On mulla vissiin yksi yhden illan pano ollut tai korkeintaan kaksi ku en jaksa alkaa miettimään sen tarkemmin. Toisekseen, olen jo 3 vuotta seurustellut joten...

No olisihan se huolestuttavaa jos ap ottaisi lapsen mukaan baariin bilettämään ja harrastamaan yhden illan juttuja? :)

Sepä. Catering-väen jaloissa suhahtelevat rääkyvät ohjukset, joita ei edes yritetä pitää aloillaan, kun "ei voi olettaa". Ja sitten ollaan nokka kippuralla, jos hääkutsussa on mainittu, että mamman pikkuäpärät pitäisi jättää kotiin.

Mä oon ollut muutamissa häissä tarjoilijana, jossa lapsilla ei oo ollu mitään valvontaa. Meinas hääkakku kaatua kumoon ku pennut juoksi hippaa keittiössä, toisissa häissä sitten se joku lapsi tippu portaat alas ja vanhemmat katto meitä tarjoilijoita pahasti et miksei olla katottu perään vaikka vittu soikoon en ois ikinä suostunut edes siihen hommaan. Sit viel yksissä häissä jossa olin tosin vieraana, piti soittaa kytät ku juhlapaikalla ei ollu klo 24 aikaan enää yhtään selväpäistä aikuista vaikka alle kouluikäiset lapset siellä kaipas huolenpitoa jnejne

Tämähän on vähän kaks piippuinen juttu. Toisaalta "onhan ne lapsillekin juhlat, pitää niidenkin saada pitää hauskaa" ja toisaalta "pitää kunnioittaa juhlien järjestäjää ja pitää lapset kurissa"

Itse kallistun tuon viimeisen kannalle. Lauantaina oltiin 50v juhlissa. Pakkasin pojalle tekemistä repullisen, istuttiin ja leikittiin juhlien ajan ja herralla näytti olevan hauskaa. Toiset muksut julki ympäri juhlapaikkaa. Mutta sitten minulta käytiin kokoajan kyselemässä että "Eikö teidän Nico-Kristiankin mene leikkimään?" Teki mieli sanoa muutama valittu sana. (ja ei, lapsen nimi ei ole N-K...)

mä yritän mahdollisimman paljon pitää pojan aloillaan, inhoan sitä juoksentelua ja riekkumista.
välillä sitten käydään ulkona jossa voi juosta jotta jaksaa taas istua (tosin jos saataiskin kutsu häihin niin pojalle järjestettäisiin hoitopaikka)

Kaksipiippuinen juttu, mutta ihan mahdollista myös niin, että lapset saavat riehua ja silti kahvittelut ja puheet sujuvat rauhallisesti.

Mielestäni häät yms. on perhejuhlia, joissa lapset saavat leikkiä ja olla mukana. Mielestäni lapset saavat juoksennella ja vaikka pitää puheitakin. MUTTA lasten pitää osata olla hiljaa silloin kun toiset puhuvat ja antaa ruokarauha. Hyvällä ilmalla voi peuhata ulkona ja sisälläkin lapset saavat tanssien aikaan tanssia ja ehkä paikassa on joku halli tai eteinen, jossa ei syödä, niin sielä voi lapsetkin toteuttaa itseään tylsien puheiden ajan. Mielestäni vilkkaiden taaperoiden ja leikki-ikäistenkään ei tarvitse jaksaa olla hiljaa paikallaan tuntitolkulla, kunhan jaksaa tärkeimpien osuuksien ajan (esim. kirkossa ja ruokailun ajan).

Yhteistyössä