Mikä hitto siinä luottokortissa on niin KAMALAA??? Ei voi tajuta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Minä olen tottunut jo lapsuudesta asti, että perheessä on Visa ja sitä käytetään ja lasku maksetaan jne. Mikä siinä on sellainen ihmeellinen mörkö, varsinkin tällä palstalla. Ulkomailla en muuta käytäkään kuin Visaa, hotellivaraukset ym. käy kätevästi ja joissain paikoissa ei edes onnistu ilman luottokorttia oikein mikään ja jos sinulla ei ole luottokorttia niin olet jotenkin epäluotettava ihminen. Minä ainakin käytän luottokorttia oikein sujuvasti eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Eikä miehellänikään.

[QUOTE="Mimmi";23479858]Minä olen tottunut jo lapsuudesta asti, että perheessä on Visa ja sitä käytetään ja lasku maksetaan jne. Mikä siinä on sellainen ihmeellinen mörkö, varsinkin tällä palstalla. Ulkomailla en muuta käytäkään kuin Visaa, hotellivaraukset ym. käy kätevästi ja joissain paikoissa ei edes onnistu ilman luottokorttia oikein mikään ja jos sinulla ei ole luottokorttia niin olet jotenkin epäluotettava ihminen. Minä ainakin käytän luottokorttia oikein sujuvasti eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Eikä miehellänikään.[/QUOTE]

Minua ainakin inhottaa ostaa "lainalla"
-särkylääkeketjun ap-

Mä haluan kans ehdottomasti pitää ja käyttää Masteriani. sillä on niin helppo tilata esim englannista verkkokaupoista kosmetiikka ja kenkiä. Pääasiassa käytän luottokorttiani tuollaiseen. Ihan must!

Toiset on vaan niin ajastaan jäljessä :)

Ei mua ainakaan hävetä. Mulla sentäs on se Visa hätävaralla että en ole luottotiedoton, enkä saisi mitään velaksi. Loppupeleissä ihmisiä on paljon jotka luottokorttiaan vinguttaa vaikka ei joka kuukausi vinguttaisi. Jos me nyt vähän on elette reteesti, ei ois rahaa enää kun viikko ois tiliin ni ihan hyvin voidaan Visaa vinguttaa 100 €, maksetaan kumminkin joka kk molempien Visoja 150 €.

Mun mielestä se on myös todella kätevä. :) Käytän sitä nettiostoksissa sekä matkustellessa. Lisäksi se on minulle todella vaivaton, koska se on ilmainen ja se on suoraveloituksessa ettei tarvi edes laskuja muistaa. :)

Sitten en enää ymmärrä jos eletään todella yli varojen ja kaikki laitetaan luotolle.

[QUOTE="vieras";23479891]No onhan. Maksettava se on myöhemmin ja siksi koitan viimeiseen asti välttää sitä kuten muitakin turhia "lainoja". Mielenkiintoista että olen aikaani jäljessä kun en tykkää ostaa luotolle :D[/QUOTE]

No olethan sä, jos ajattelet asiasta noin omituisesti :O

[QUOTE="vieras";23479891]No onhan. Maksettava se on myöhemmin ja siksi koitan viimeiseen asti välttää sitä kuten muitakin turhia "lainoja". Mielenkiintoista että olen aikaani jäljessä kun en tykkää ostaa luotolle :D[/QUOTE]

Jos sä ajattelet noin kieroutuneesti, miten voit maksaa mitään laskujakaan?
Esim sähkö maksetaan jälkikäteen kulutuksen mukaan. Miten sä voit elää niinkään? Luotollahan sä senkin käytät.
Ja ap:lle vastaus. Ei mitään kamalaa. Kätevä esim Ruotsissa jossa eri valuutta. Ei tarvitse miettiä paljonko vaihtaa rahaa ja sitten vaihdella takaisin jos kaikki ei menekään.
Jos joutuu ongelmiin luottokortin kanssa, ongelma on ihan jossain muualla kuin siinä kortissa.

Jotkut vaan eivät osaa sitä luottokorttia käyttää oikein ja joutuvat sen takia velkakierteeseen.

Toiset taas käyttävät sitä maksuaikakorttina, eivätkä käytä varsinaista luottoa lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja samaa mieltä;23479874:
Mä haluan kans ehdottomasti pitää ja käyttää Masteriani. sillä on niin helppo tilata esim englannista verkkokaupoista kosmetiikka ja kenkiä. Pääasiassa käytän luottokorttiani tuollaiseen. Ihan must!

Toiset on vaan niin ajastaan jäljessä :)

no hyvinhän tuo ilman Masteriakin onnistuu.

mutta kaikkihan ei sitä tiedä, kun Toiset on vaan niin ajastaan jäljessä. :)

No mulla ainakin on luottokortti ihan jokapäiväisessaä käytössä. Sillä maksaa netissä ja ulkomailla eikä ole ongelmia. Sitten sillä saa pelivaraa isompiin ostoksiin, ei tarvi tonnin pyykkikonetta varten säästötileiltä siirrellä, siirtää sitten sen minkä tarvii kun lasku tulee, jos ei pankkipuolella satu olemaan tonnia. Harvemmin on kun ylimääräiset siirrän pois.

visa kortti pelasti. mies ei saanu 3kk palkaa koska työpaikka meni konkurssiin. sai tietenki palkkaturvasta sitte myöhemmin. saatiin äitiyspäivärahaa 800e + 100 lapsilisää. tuli isompia laskuja ja autoremppaa (pakko korjata että mies pääsi töihin) joten tuo 900e ei riittäny talolainaan,laskuihin ja ruokaan ja muihin yllättäviin kuluihin. visa pelasti tuolloin, maksettiin pois ku mies sai palkan :) toimii hätävarana ja jos tilataan ulkomailta jotaki.

Jos sä ajattelet noin kieroutuneesti, miten voit maksaa mitään laskujakaan?
Esim sähkö maksetaan jälkikäteen kulutuksen mukaan. Miten sä voit elää niinkään? Luotollahan sä senkin käytät.
Ja ap:lle vastaus. Ei mitään kamalaa. Kätevä esim Ruotsissa jossa eri valuutta. Ei tarvitse miettiä paljonko vaihtaa rahaa ja sitten vaihdella takaisin jos kaikki ei menekään.
Jos joutuu ongelmiin luottokortin kanssa, ongelma on ihan jossain muualla kuin siinä kortissa.

Taitaa tämä nyky-yhteiskunta olla kieroutunut kun on normaalia ostaa velaksi :O En minä sille mahda mitään että laskut tulee jälkikäteen, luotolle eli lainaksi ostaminen on eri asia. En yhtään ihmettelekkään minkä takia me pärjätään pienillä tuloilla ajatellaan näin. Ja nyt kun joku alkaa mäkisemään lääkkeiden ostamisesta luotolle niin se oli puhdas vahinko ja halusin palstalle säpinää :xmas:

[QUOTE="vieras";23480008]Taitaa tämä nyky-yhteiskunta olla kieroutunut kun on normaalia ostaa velaksi :O En minä sille mahda mitään että laskut tulee jälkikäteen, luotolle eli lainaksi ostaminen on eri asia. En yhtään ihmettelekkään minkä takia me pärjätään pienillä tuloilla ajatellaan näin. Ja nyt kun joku alkaa mäkisemään lääkkeiden ostamisesta luotolle niin se oli puhdas vahinko ja halusin palstalle säpinää :xmas:[/QUOTE]

Ok ihan miten vaan.
Mä käytän Visaa jatkossakin ihan hyvillä mielin vaikka tilillä olisi rahaakin esim reissussa koska se tosiaan on kätevämpi kuin tukku käteistä varsinkin eri valuuttaa.

En käytä Masteria edes kuukausittain.
Silloin kun jäin yksinhuoltajaksi niin masteri oli suuri apu, ennen kuin kaikki raha-aiat lähtivät pyörimään normaaliin tahtiin.
En käytä luottoa mihinkään hömpötyksiin.

Jos oon juntti siitä syystä etten omista luottokorttia niin se on sit voivoi. Joku kommentoi ettei halua elää lainalla, sillain itsekin asian miellän. Osatn kortilla ja maksan sit palkastaniitä laskuja. No way.

Yhteistyössä