mikä avuksi kun vauva aina puklaa kaiken pullomaidon ulos ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
opetellaan pullolle pikkuhiljaa - rinta kuitenkin edelleen pääasiallinen maidonlähde. nyt vaan ongelmana, että tunti-pari pullottelun jälkeen, vauva puklaa hirveät määrät suht puhdasta maitoa ulos. =(
mikäs vois auttaa ? Vauva on vajaa kolme kuinen.

Voi olla että vauva saa liikaa ilmaa pullosta ja siksi puklaa. Kokeile myös toista korvikemerkkiä. Meillä Tutteli ei pysynyt sisällä kun taas Nan suli helpommin.

Koita röyhtäyttää kunnolla. (niin kauan ettei vatsasta kuulu enää "lotinaa") Voit myös koittaa vaihtaa tuttipullon tutin sellaiseen -emman 3 pistetuttiin. Pienimmällä tipalla tulee vähemmän maitoa kun isoimalla. Meillä auttoi pullautteluun tutivaihto pulloon ja kunnon röyhtäytykset. Se on asia sitten erikseen pullauttaako allergisenreaktion takia vai ei. Kannattaa nyt kuitenkin kokeilla muut konstit ensin ennen kuin lähtee lääkäriin viemään.

ollaan nannilla kokeiltu. nyt on kaapissa tutteliakin..josko se sitten sopisi paremmin, pitänee kokeilla. ja juuh, hotkimista olen miettinyt myös syyksi. on niin malttamaton kaveri.

ja hei, kuuluuks rintaraivarit tähän n.3kk:n ikään ?

Entäs jos se vaan syö liikaa? Tarviiko se sitä pullomaitoa oikeesti? Entä jos raivoaa rinnalla koska ei halua syödä just sillon, vaan ihan vähän lutkutella mutta maitoa tulviikin yhtäkkiä ylimäärin?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entäs jos se vaan syö liikaa? Tarviiko se sitä pullomaitoa oikeesti? Entä jos raivoaa rinnalla koska ei halua syödä just sillon, vaan ihan vähän lutkutella mutta maitoa tulviikin yhtäkkiä ylimäärin?

mä olen antanut pulloaterian sillointällöin ns.normi rinta-aterian tilalla, joten en usko että söisi liikaa..
olen lähdössä tekemään keikkahommia joten siksi vauvan olis hyvä oppia pullolle.mikäli isän tarvii syöttää mun poissaollessa.
lypsäminen ei onnistu.

Kokeile pienempiä määriä kerraallaan. Pullotutin reikä voi olla liian iso, jolloin maitoa tulee liian kovalla vauhdilla --> menee myös kauheesti ilmaa mahaan. Meillä ainakin Ainun perustutit on ihan liian isoreikäisiä nyt 5kk ikäiselle pojalle.

Yhteistyössä