Mikä avuksi kun ei meinaa jaksaa? arki,lapset,parisuhde,ei ystäviä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksin"

Vieras
Tuntuu että en jaksa,kiiroilen,huudan ja menetän malttini lasten kanssa iltaisin,mutta ovatkin kyllä todella riehuvaisia nuo isommat tappeluineen juurikin illalla.vaikka päivän saisin meneen hyvin. tiedän olen väsynyt,en saa nukuttua tarpeeksi,minun pitää yksin revetä joka paikkaan ja tehdä sata asiaa kerralla.
arki on raskasta,tunnit ei vuorokaudessa riitä ja hommat ei lopu koskaan.
missä on se lempeä,rakastava äiti,joka ehtii leipoa ja lukea lapsille kirjaa.
lastenhoitoon en saa apuja. ystäviä,mitä ne on.sellasia hyvänpäivän tuttuja.parisuhde on yksi ongelmavyyhti.mistä energiaa sen korjaamiseen jos sekään onnistuu.tosin yksin en jaksaisin tämänkään vertaa.älkää saarnatko vaan toivon pikkuisen myötätuntoa ja helpotuksen vinkkejä.kiitos <3

[QUOTE="yksin";29025599]Tuntuu että en jaksa,kiiroilen,huudan ja menetän malttini lasten kanssa iltaisin,mutta ovatkin kyllä todella riehuvaisia nuo isommat tappeluineen juurikin illalla.vaikka päivän saisin meneen hyvin. tiedän olen väsynyt,en saa nukuttua tarpeeksi,minun pitää yksin revetä joka paikkaan ja tehdä sata asiaa kerralla.
arki on raskasta,tunnit ei vuorokaudessa riitä ja hommat ei lopu koskaan.
missä on se lempeä,rakastava äiti,joka ehtii leipoa ja lukea lapsille kirjaa.
lastenhoitoon en saa apuja. ystäviä,mitä ne on.sellasia hyvänpäivän tuttuja.parisuhde on yksi ongelmavyyhti.mistä energiaa sen korjaamiseen jos sekään onnistuu.tosin yksin en jaksaisin tämänkään vertaa.älkää saarnatko vaan toivon pikkuisen myötätuntoa ja helpotuksen vinkkejä.kiitos <3[/QUOTE]

Tuota joskushan ne parisuhteen ongelmatkin syntyvät siitä ettei muuten voi hyvin,kuten kerrot että et jaksa,ehkä se parisuhdekkin voisi voida paremmin jos sinulla olisi parempi olla. ymmärrän sua. perheneuvolasta tai srk perheasianneuvottelukeskuksesta löydät apua parisuhteeseen. jaksamseen taas en osaa auttaa. tarvitsisit ehdottomasta lastenhoito apua.

Enhän minä tarkemmin tiedä millainen tilanne teillä on, mutta pari neuvoa:
Miehesi kanssa, tee itse aloite ystävälliseen käytökseen ja pikku hempeilyyn. Sano suoraan että tahdot vähän piristää parisuhdetta, mitäs kivaa keksittäisiin? Vältä syyttelyä. Ette ole vastakkain, vaan olette yhdessä ongelmia vastaan.

Ystävistä: Rupea sinäkin toisille ystäväksi! Kutsu niitä tuttuja käymään, niin niistä voi tullakin ystäviä. Eikö sinulla ole sukulaisia tai vanhoja ystäviä jotka ovat ehkä toisella paikkakunnalla? Pidä silti yhteyttä. Pistä kortti tai tekstari.

Monessa kunnassa tarjotaan lapsiperheiden kotipalvelua, vai onko se peräti joka kunnan velvollisuus? Kyselepä!

Hellitä niiden kotitöiden kanssa! Ei ne lopu koskaan keltään muultakaan:) Jos haluat lueskella lasten kanssa, päätä että se tehdään nyt eikä vasta sitten kun kaikki kotityöt on ensin hoidettu.

Minusta tuntuu usein samalta kuin sinusta, sillä erotuksella etten ole siitä masentunut, vaan olen oppinut vähän kuin hyväksymään että elämä on hektistä, tekemistä on enemmän kuin kerkiää tekemään, koti on sotkussa, menetän malttini lapsille... Mikä ei tarkoita, että olisin mitenkään luovuttanut. Teen sen minkä pystyn ja saa riittää. Ja väliaikaista kaikki on vaan... Kiireisin lapsiperheaika kestää vain joitakin vuosia, ja joku kaunis päivä kaikki onkin ihan erilaista. Paitsi että sitten kovasti kaivataan niitä ihania lapsivuosia;)

Ymmärrän sinua. Tiedän tunteen, kun on rättiväsynyt ja kaikki vituttaa. Yritä pakottaa se ukkosi osallistumaan enemmän. Tuskinpa onnistuu, jos muitakin ongelmia on. Tsemppiä kuitenkin sinulle.

Itse muistan tuskailleeni kaiken niskaan kaatumisen tunteen kanssa joskus 10 vuotta sitten. Auttoi, kun tein mind mappeja "Mikä minua ahdistaa": kirjoitin listoja ahdistuksen aiheista ja sitten, millä niitä voisi helpottaa. Asioiden yksilöinti mahdollisimman pieniksi palasiksi, jolloin ainakin osaan löytyy ihan helposti toteutettavia ratkaisuja.

Kuulostaa siltä, että sinulla on paljon täyttymättömiä odotuksia; koti siisti ja kaunis, lapsoset rauhassa leikittelemässä olohuoneen matolla. Mies ja vaimo keskustelemassa kiinnostuneina. Ja sitten todellisuus on toista, juokset juokset etkä ikinä pääse siihen sunnuntaitilaan. Jos näin on, voisi auttaa arvojärjestyksen selvittely. Jos lapsille lukeminen on tärkeää, minkä jätät tekemättä voidaksesi lukea heille? Leikitkö mieluummin lasten kanssa vai pyyhitkö ikkunat? Mistä saat itsellesi voimaa jaksaaksesi pyörittää arkea?

Yhteistyössä