Mikä auttaa makeanhimoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Nyt tarvisin apua. Aloitin tänään karkki- ja suklaalakon. Tai ei mitään lakkoa, tarkotus lopettaa kokonaan. Mulle suklaa on ollut lähes päivittäinen himo ja pakko, ja lähes yhtä pakollinen saatava kuin tupakoitsijalle tupakka. Joten mun on pakko lopettaa sen syönti kokonaan, kun en kohtuudella osaa sitä syödä.

Tiedän, että tästä tulee todella vaikeeta, oon kokeillu ennenkin, tuloksetta. luulis, että jos ei ole nälkäinen, ei niin himoitsis makeaa. Mutta vaikka söisin normaalisti ruokaa ym, mulla on koko ajan muka "nälkä", siis sellainen makeannälkä. Miten selviän siitä, mikä siihen auttaa? Ei auttanu nyt (eikä ole ennenkään auttanut) mikään hedelmä tms, niitä syön muutenkin paljon. Se on vaan suklaa mikä veis sen tunteen pois. Osittain se on varmasti psyykkistäkin, sikäli että ajatus vaanii päässä koko ajan, et nyt en saa suklaata... :(

Helpoin tapa taitaa olla, että sallit itsellesi vähän herkkua joskus. Esim suklaapatukka lauantaina. Jos joskus syö vähän hyvää, niin ei mene liian vaikeaksi homma. Mandariinit kun ei maistu suklaalta, ei sitten millään.

JOskus väitettiin että kromi auttais makeanhimoon, mutta muistan jälkeenpäin lukeneeni, ettei se pidä paikkaansa. itellä ainoa keino makeanhimoon on se, etten syö sitä. Pari päivää on vaikeaa ja sitten ku se ylimääräinen sokeri "poistuu" kropasta, alkaa helpottaa.

Helpoin tapa taitaa olla, että sallit itsellesi vähän herkkua joskus. Esim suklaapatukka lauantaina. Jos joskus syö vähän hyvää, niin ei mene liian vaikeaksi homma. Mandariinit kun ei maistu suklaalta, ei sitten millään.

Mutta mulla se lähtee käsistä ihan heti, jos saan vähääkään suklaata. :( Vois melkeen alkoholismiin verrata, jos oikeesti haluaa viinasta eroon, ei pisaraakaan enään...

Tiedän että itsekuri auttas, mutta mulla ei sitä oo tässä asiassa yhtään. Monessa muussa onkin, mutta tässä ei... tuntuu NIIIIIIIIN toivottomalta edes yrittää.

Mulla on niin sama ongelma. Sokerisia karkkeja tai suolaisia herkkuja en syö, mutta suklaa.. nam nam..
Ja painoa pitäis pudottaa paljon, ja suurin tekijä nykyisen painon pysymisessä on se suklaan syönti.

Jouluna lopetin suklaan syönnin ja eilen kun pilkoin lapsille vähän joulusta jääneitä konvehtirasian suklaita, niin oli pakko maistaa puolias konvehti. Ja siihen puolikkaaseen se jäi.
Oli se silti ihana saada hetkeksi se maku suuhun ja nyt sitää puolikkaalla pärjää taas toiset kaksi viikkoa.
Tsemppiä yritykseen!

Mulla on niin sama ongelma. Sokerisia karkkeja tai suolaisia herkkuja en syö, mutta suklaa.. nam nam..
Ja painoa pitäis pudottaa paljon, ja suurin tekijä nykyisen painon pysymisessä on se suklaan syönti.

Jouluna lopetin suklaan syönnin ja eilen kun pilkoin lapsille vähän joulusta jääneitä konvehtirasian suklaita, niin oli pakko maistaa puolias konvehti. Ja siihen puolikkaaseen se jäi.
Oli se silti ihana saada hetkeksi se maku suuhun ja nyt sitää puolikkaalla pärjää taas toiset kaksi viikkoa.
Tsemppiä yritykseen!

Tsemppiä myös sulle. Vain toinen saman ongelman kanssa painiva voi tietää, miltä tää tuntuu... :( Mulla myös osittaisena syynä painonpudotus, mutta myös muuten pitäs sitä syöntiä rajottaa. On se kun suklaa pilaa kaiken, meilläkin muuten syödään aikalailla terveellisesti ja monipuolisesti.

[QUOTE="vieras";25402750]Turkinpippurit ja jätski auttaa mulla aika hyvin.[/QUOTE]

Ehkä pitäs ostaa pussi turkinpippureita ja koittaa. En tykkää niistä, vois sit aatella et suklaakin on yhtä pahaa... :D Jäätelöö en viitti käyttää korvikkeena, koska siitä tykkään, niin siitä voi tulla uus himo...

Vähennä kaikkea makeaa, siis myös hedelmiä yms, hiilarit fiksuista lähteistä ja syö tasaisesti. Rasva auttaa myös. Ensin ei kannata syödä lainkaan mitään makeaa pariin viikkoon, myöhemmin voit vaikka hyvin tummalla suklaalla kokeilla pari palaa, jos haluat. Mulla karppaus poisti järkyttävät sokerihimot, joista kärsin vuosia, parissa viikossa.

EI muuta ku suostuttelee isoille kauppiaille..

Että ne nyt sit piilottaa kaikki suklaat ja karkit.. Sellasella hienolla luukulla mikä sitte pittää avata aina jos joku pyytää jotain..

Ja se pittää tietty laittaa mahdollisemman nurkkaan ja piiloon koko seinäke.. et ei kukaan muu vaa sorru :stick:

Mulla kans niin paha riippuvuus, että jos sallin itselleni yhden niin syön saman tien ainakin 100.
Pian 3vuotta on karkkilakkoa takana. Ensimmäisen 9kk:n aikana laihduin 20kg.
Välillä tulee huonoja päiviä, saatan yöllä nähdä karkkiunia ja suunnilleen itkeä aamulla kuola poskella.
Tupakointikin oli helpompi lopettaa, karkinsyömisen lopettamiseen verrattuna oli kuin en olisi koskaan polttanutkaan.
Aika auttaa vähän ja se että kiinnittää huomiota siihen mitä syö. Ei kauheasti leipää pastaa eikä pullaa tms hiilareita, pitää syödä sopivast rasvaa ja ihan pahimpaan himoon voi ottaa pienen jäätelön tai suklaakeksin kun on mennyt tarpeeksi aikaa ja tietää että sekin on lapasessa eikä yhdestä keksistä mene koko paketillinen. Tosin itse en osta kotiin mitään keksejä joista pitäisin, helpottaa kummasti.

Mie vaan en syö niitä. En pidä kotona edes. Mulla kotona joku aina hieman liian pieni vaate jota sovittaa heikolla hetkellä. Sitten voi miettiä haluanko syödä puoli levyä suklaata vai mahtua tähän ihanaan vaatteeseen.

Yhteistyössä