Mikä astiasarja arkikäyttöön lapsiperheelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Millaisia on Arabian sarjat? Minusta aika arvokkaita jos maksaa kympin ja yli 1 astia. Mutta jos todella sitten kestää niin voisin harkita.
Kaverilla vain katoin kun oli arabian valkoisia lautasia niin oli tosi naarmuisia ja kuluneita.. En tosin tiedä kuin kauan kyseiset astiat olleet käytössä.
Millaisia sarjoja teillä on ja ootteko tykänneet? Mitä muita vaihtoehtoja kuin arabia?
T. kyllästynyt eripari kuppeihin

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Mulla on Ikeasta sellainen limenvihreä, hyvin on kestänyt ja oli suht. edullinenkin :)

mulla myös. ihan sievä ja kestävä ja ennenkaikkea halpa arkikäyttöön. ei tartte pelätä lasten käytössä....

Meillä on noi Muumimukit ihan jokapäiväisessä arkikäytössä, punaiset Illuusia lautaset "leipä/pullalautasina". Muumikulhoja ja matalia lautasia löytyy myös.
Ruokalautasina on Teeman valkoiset ja punaiset.

017050TeemaMatLaut21cmPun_s.jpg

016452TeemaMatLaut21cmValk_s.jpg

025505_illusia_laut18cm_pun_s.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Meillä on käytössä ollut jo jonkin aikaa toi Pentik:in Inkivääri ( sininen ) ja tosi hyvin on kestänyt ! Ja joka päivä ne astianpesukoneessa pyörii...

Meilläkin jonkin verran Pentikin astioita. Ainoa huono puoli että maksavat melkoisesti. Eli kestää sitten turhan kauan saada edes ne pakolliset astiat kerättyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
Meillä on käytössä ollut jo jonkin aikaa toi Pentik:in Inkivääri ( sininen ) ja tosi hyvin on kestänyt ! Ja joka päivä ne astianpesukoneessa pyörii...

Meilläkin jonkin verran Pentikin astioita. Ainoa huono puoli että maksavat melkoisesti. Eli kestää sitten turhan kauan saada edes ne pakolliset astiat kerättyä.

juu, kyllähän ne maksaa, mutta minä aikoinaan ajattelin et ainakin kestävät.
Ja sitten olen kaikille aina sanonut, et jos on pakko jotain lahjoja vielä aikuselle ostaa ( synttäri, joulu ) niin sitten voivat vaik yhden kahvikupin tuoda ko. sarjasta. ( mun vanhemmat ovat sellaisia, että vaikka jo monta vuotta sitten ollaan sovittu et lahjoja ei aikuisille osteta, niin aina vaan kuitenkin sen tekevät ).
Niin kyllä se vaan on pikku hiljaa kummasti toi astiasto kertynyt.
ja sit aina kun jotain ylimääräistä rahaa jää, ninn käyn itse ostamassa jotain vielä puuttuvaa..

Alkuperäinen kirjoittaja Piin:
http://www.hobbyhall.fi/ Tässä olis joitakin vaihtoehtoja, sieltä sit keittiö ja kodinkoneet -> astiastot
Muoks. Olikin aika huono valikoima...

Juu kävin just kattomassa eikä oikein ollu mitään. Me ollaan joskus aikoinaan tilattu tuolta joku astiasarja missä oli kaikki mahdollinen. Nyt hajanaisia astioita enää jäljellä kahdentoista vuoden jälkeen. Mutta ei tuolla mitään vastaavaa enää ole. Ja siis ei ollut "minkään merkkisiä".

Meillä on naarmusia ja ei naarmusia teemoja. Naarmuset on itse asiassa Kiltaa... ja naarmuttomat kymmenen vuotta vanhoja.

Teeman hyvät puolet:
-helppo yhdistellä muihin sarjoihin, liinoihin ja eri värisiä keskenään
-matalissa lautasissa kunnon reunat
-pinoutuu tosi hyvin

huonot puolet:
-syvissä lautasissa ei ole reunoja, joihin esim. pippurit nostais keitosta
-syvät on vähän hankalat tiskikoneessa
-painavia
-hinnakkaita?
-reunoista saa lohkeamaan paloja (ja jos esim. musta lautanen, josta puuttuu peukalon kynnen kokonen pala mustaa reunasta ja näkyy valkoinen "sisus" niin on pahan näkönen)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://www.hobbyhall.fi/ Tässä olis joitakin vaihtoehtoja, sieltä sit keittiö ja kodinkoneet -> astiastot
Muoks. Olikin aika huono valikoima...

Juu kävin just kattomassa eikä oikein ollu mitään. Me ollaan joskus aikoinaan tilattu tuolta joku astiasarja missä oli kaikki mahdollinen. Nyt hajanaisia astioita enää jäljellä kahdentoista vuoden jälkeen. Mutta ei tuolla mitään vastaavaa enää ole. Ja siis ei ollut "minkään merkkisiä".

No ei sulle kelpaa mikään mitä ehdotetaan.. Täällä on tullut jo aika paljon ehdotuksia..

Arabian Teema on meillä. Valkoiset muuten, mutta ne murokulhot on sinisenä. Ne murokulhot on muuten tosi hyvän kokosia vauvan puurokulhoksi =) Eikä oo mennyt rikki vaikka on pienet joskus viskannut niitä lattialle. Tiskikone meillä on ollut vuoden verran, enkä oo kyllä huomannut minkäänlaista kulumaa vaikka pyrivät päivittäin koneessa.

Niin ja ensimmäiset astiat tuli mulle 5 vuotta sitten, nyt varmaan 3 vuotta ollut koko sarja.

Teemaa meilläkin.
Sopii hyvin Muumi mukien kanssa...

Mulla on valkoista sekä sitten oon ostellut harmaata,ruskeeta ja punaista siihen lisäks...
Mut valkoisen kanssa menee mikä väri vaan...

Mulla on Teeman lautasiin tullut kulumaa,niihin vanhimpiin jotka on todella ostettu vuonna -96 jo...
Aika kauan on pelittäneet,poisheittokunnossa on jo kohta...

Kait minä noihin arabian astioihin lopulta päädyn.
Arabian sivuilla ei ollut teema sarjasta mitään? Tuota Koko sarjaa kanssa mietin..
Tämä on harvinaisen vaikeaa. Mutta ajatus ehkä se että sitten kun jotain alan ostamaan ostan sitä samaa sitten lopun ikäni..

Teemaa on Iittalalla.. http://www.iittala.fi/web/Iittalaweb.nsf/fi/tuotteet_syominen_astiasarjat_teema

Just. Kiitokset taas. En ole oikein perillä noista kuten näkyy.
Pitää mennä hakemaan poika kerhosta mutta palaan myöhemmin taas kattoon näitä..

Yhteistyössä