Mikä ärsyttää liikenteessä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Mua ärsyttää se kun monet ei käytä vilkkua, ainakaan ajoissa. Tai alkavat hidastaa ennen kun vilkku on päällä. Vilkku kannattaa laitta hyvissä ajoin päälle ennen kääntymistä ja varsinkin ennen hidastamista!

Toinen asia mikä ärsyttää on ohittaminen motarilla. Jos ohitan 100 ajavan auton 120 vauhdilla (nopeusrajoitus 120) niin usein takaalta tulee toinenkin auto joka on ohittamassa samaa autoa (ja ilmeisesti muakin) ja lähestyy mun autoa hirveellä vauhdilla niin että mun pitää laittaa kaasu pohjaan että ei aja perään. Eikö sitä jakseta odottaa muutamaa sekuntia että saan ohitettua auton ja siirrettyä sivuun? Sen jälkeen voit vapaasti ajaa vaikka 200 jos haluat! Näitä tilanteita tuuli viimeksi 3.

perseessä kiinni hiillostajat ja kolmion takaa tulevat jotka vaan kylmästi kiilaa. mua ärsyttää myös linnut jotka ei tajuu väistää. :laugh:

mulla on ollut korttia vasta 1.5kk joten en oo ehtinyt kauheesti ärsyyntyä vielä (muut varmaan enemmän muhun).

Tieliikenteen vaarantavat hurjastelijat. Eilenkin 2 moottoripyörää ja auto ohittelivat nopeusrajoitusten yli ajavia autoja pienissä väleissä, keskellä risteystä ja kääntyvien kaistalta.

Mua ärsyttää satasen alueella 80-90km/h ajajavat kupeksijat. Ja sitten kun vihdoin tulee ohituskaista niin silloin kyllä ajetaan satasta, ettei ohi pääse ilman ylinopeutta, ja ohituskaistan jälkeen taas kupeksitaan.

edellä ajavat autot jotka hiljentävät vauhtinsa huomattavasti kun vastaan tulee auto ja melkein pysähtyvät kun rekka tulee vastaan.

turhat ohittelijat ja puskurissa ajajat.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;26741504:
Ne jotka pysähtyvät valoihin ihan siihen suojatiehen kiinni ja ne eritoten jotka vielä alkavat pikkuhiljaa hilata sitä autoaan eteenpäin niin että ollaan jo ihan suojatien päällä ennenkuin valot vaihtuvat.

Tämä ja se, ettei suojatien eteen pysähdytä, vaikka tietä olisi ylittämässä lapsia.

Ylipäänsä välinpitämättömyys ärsyttää.

Mua ärsyttää kun ihmiset ei osaa näyttää vilkkua oikein liikenneympyrässä, siis vilkkua käytetään kun poistutaan liikenneympyrästä. Ei silloin kun sinne ajetaan, eikä vilkuteta vasenta vilkkua koko ajan kun ajetaan ympyrässä. Voi Huoh!

Mua jossain vaiheessa ärsytti kutakuinkin kaikki töpeksijät ja mokailijat. Sitten tajusin, että tunteella reagoiminen liikenteessä on ehkä pahin moka, minkä siellä voi tehdä. Olin siis itse mokannut pahemmin kuin yksikään niistä vilkun kerran unohtaneista, joten aloin muuttaa omaa asennoitumistani. Vieläkään en ole siitä täysin irti päässyt, mutta parempaa kohti.

Se että suurin osa kanssa-autoilijoista on vaan mulkeroita :D
Mutta muutaman ryhmän mainitakseni:
-Karavaanarit yms. tientukkeet
-Alinopeutta ajavat, nenä etulasissa hermoilevat vanhat akkelit
-Tyypit jotka kiusaavat mopoautoilijoita esim. roikkumalla mopoauton puskurissa kiinni
-Pyöräilijät jotka eivät tunne liikennesääntöjä ja polkevat suoraan auton eteen

Se, ettei pysähdytä jos toinen auto on pysähtynyt suojatien eteen. Katson aina, millainen autoilija siitä vain posottaa ohi ja melkein jalankulkijoiden päälle, ja täysin objektiivisesti täytyy sanoa, että se on useimmiten naiskuski. Naiskuskeilla ei aina tunnu olevan oikein hahmottamiskykyä liikenteessä, nähdään vain se oma auto eikä mitään muuta. Itse olen sitten ehkä poikkeava naiskuski, mutta on mulla niitä kilometrejäkin kertynyt jumalattomat määrät. Enkä silti väitä olevani täydellinen kuski.

pyöräilijät (yleensä naiset), jotka ajavat polkupyörällä jalkakäytävällä. Luulevat lisäksi, että heidän ajaessaan suojatiellä autoilijoiden tulisi väistää heitä.

Yhteistyössä