Mihinkähän sitä tarjoaisi sahanpurua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Meillä on remontti menossa ja vaihdetaan vanhat eristeet. Nyt meillä on säkkitolkulla tervettä purua (josta valitettavasti löytyy puutikkuja seasta) odottamassa hävittämistä. Tuntuis tyhmältä viedä kaatopaikalle, kun kyseessä on kuitenkin ihan käyttökuntoinen tuote...

Noi puutikut jäi vähän vaivaamaan, teräviä? Minkä kokoisia?
Eläinten kuivike mulla tuli ensimmäisenä mieleen. Mulla oli aikaisemmin purua sekä hevosilla, kanalassa, että pupun häkissä.

Oljen hinta-laatusuhde on parempi ja purua on enää kanilla, mutta kyllä monilla talleilla menee kuutiotolkulla purua, onko teillä yhtään tallia lähellä?

Mansikkamaalle polkujen pohjaksi, helppo nykiä rikkaruohot ja rönsyt irti sahanpurusta.

:) rupea valmistamaan prikettejä :D purua ja liimaa ja puristat pötkylöitä vaikka maitopurkkimuotissa! haa :rolleyes:

Aika huono....:ashamed:

Noi puutikut jäi vähän vaivaamaan, teräviä? Minkä kokoisia?
Eläinten kuivike mulla tuli ensimmäisenä mieleen. Mulla oli aikaisemmin purua sekä hevosilla, kanalassa, että pupun häkissä.

Oljen hinta-laatusuhde on parempi ja purua on enää kanilla, mutta kyllä monilla talleilla menee kuutiotolkulla purua, onko teillä yhtään tallia lähellä?

Älä missään nimessä ota hevosille puruja purkutalosta, puutikkujen lisäksi sieltä voi löytyä muitakin ylläreitä, esim. nauloja, eristevillaa, tai kuten näin eräällä tallilla, vanhoja ikkunanpokia ja lasinsirpaleita :o Ei kuivitettu karsinoita niillä puruilla ei...

Eristeenä ollut pelkkää purua. Naulat katoin tarkkaan erikseen, eristevillaa ei koko talossa ole käytetty, ikkunoita ei ole otettu pois, joten näissä tuskin ikkunanpokia ta lasia on. Talleja varmaan on lähellä ja aattelin et tarjoisko, mut just noi puutikut estää. Saattaa olla teräviä, niin ei varmaan oikein voi kuivikkeina käyttää.

Mä itse ajattelin tulevia puruja käyttää puutarhassa. Ei tartte ostaa kallista kariketta niin paljon, kun alin kerros olisi puruja ja loput sitten kauniimpaa puulastua. Kompostiin puru ei taida käydä, kun on liian hienoa.

Olen kyllä käyttänyt sitä lämpökompostorissa kuivikkeena, ihan hyvin se siellä toimii. Meilläkin on purua eristeistä ns. omasta takaa.

Olen kyllä käyttänyt sitä lämpökompostorissa kuivikkeena, ihan hyvin se siellä toimii. Meilläkin on purua eristeistä ns. omasta takaa.

Eikös sitä sanota, että se on liian tiivistä? Mutta hyvä tietää, että se toimisi ja ei tarvitsi ostaa kompostoria varten kuiviketta. Mulla ei tuu tarpeeksi omasta takaa haketta puutarhaan ja kompostiin...

Yhteistyössä