Mihin yhteys, kun leukanivel on "sijoiltaan"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neuvoja / kokemuksia?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neuvoja / kokemuksia?

Vieras
Eli minulla on leukanivel kipeänä ja kipu säteilee korvaankin. En pysty kunnolla puremaan ja hampaita en saa purtua takaa yhteen (pitäisikö muuten saada?). Tiedän, että jollekin ammattilaiselle suunnistan huomenna, mutta mille? Hammaslääkäriin, yleislääkärille vai mihin? Puhuminen ja oleminen onnistuu särkylääkkeellä, mutta tosiaan hankalaa on syödä. Joskus yliopistoaikoina erikoishammaslääkäri kyllä sanoi, että ko nivel on löysä voi mennä "sijoiltaan, mutta kertaakaan aiemmin näin ei ole kyllä käynyt...

Voisikohan loksahtaa itsestään paikoilleen?... (*haaveilee välttyvänsä mahdollisesti ikävältä toimenpiteeltä*)

Mulla on sukulainen jolla tota tapahtu yhtenään. Ja päivystykseen joutu menee monesti, kun ei itse saanut lonksautettua paikalleen. Saatto joskus jäädä tosi huonoon asentoonkin leuat, esim ruokaa haukatessa.

Alkuperäinen kirjoittaja sama ongelma:
hammaslääkäriin! mulla jäi ketrran suu auki, kun purin omenaa :) mies joutui kalauttamaan leukaperiin, jotta sain suun kiini...arvaa, oliko hauskaa :/

Pahaa pelkään, ettei tuosta miehestä ole "kalauttamaan" ja juoksisin varmaan alta pois, jos uskaltaisikin. Suu menee minulla sentään kiinni ja saan puhuttua. Mutta te, joilla ei ole vaivaa: Saatteko purtua takahampaat yhteen (=kuuluuko ne mennä yhteen, kun en yhtän ole kiinnittänyt moiseen huomiota).

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Mee makuulle sänkyyn. Ota peukalolla kiinni kitalaesta ja nosta ja paina. Mulla lähtee väliin pois paikaltaan kiitos exän, joka paukautti kerran niin lujaa |O

Huh, kun uskaltaisin... ;)!!!

Kyllä sitä uskaltaa jos korvassa on kauhea paine, mie en ainakaan kauaa sen kans sinnittele.

Minulla on ollut leukanivelten kanssa ongelmia, ja syyksi löytyi purentavika. Purenta korjattiin hiomalla puruhampaita. Aluksi tuntui tosi oudolta. Sain myös jumppaohjeita leukanivelille. Ongelmat ovat loppuneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Faktaa:
Ei ei ei ei! Ei missään nimessä saa itse yrittää itse takaisin paikoilleen! Ääääk! Ei! Mene ihmeessä päivystykseen jos epäilet sijoiltaanmenoa!

Ei se oo mikään iso operaatio. Nostaa peukulla kitalaesta ja hakee oikeen paikan. Simppeliä ja sen kyllä tuntee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on ollut leukanivelten kanssa ongelmia, ja syyksi löytyi purentavika. Purenta korjattiin hiomalla puruhampaita. Aluksi tuntui tosi oudolta. Sain myös jumppaohjeita leukanivelille. Ongelmat ovat loppuneet.

Tällainen purentavika kuulemma minullakin on. Harmittaa kun tosiaan YTHS:lla asia olisi korjattu naurettavan halvalla, mutta lapsellisuuksissani en siihen ryhtynyt, kun asia ei tuolloin vaivannut. Viisaudenhampaat on kaikki poistettu, joten niistä ei liene kysymys.

Yhteistyössä