Mihin viikonlopuksi majoitukseen turussa elokuussa 2011??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häähumua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häähumua

Vieras
Olemme menossa turkuuseen häihin elokuussa, vihkimys tuomiokirkossa ja hääjuhlat kaupungin liepeillä. Osaatko suositella jotakin kivaa majoituspaikkaa, itse olen katsellut caribiaa ja ruissalon kylpylää, mutta tuleeko jollain mieleen jotain paikkaa tuossa lähempänä keskustaa. Reissussa minä + 2 alle 5 v lasta ja mahdollisesti äitini tai toisen lapsen kummi 'lapsenvahtina'.

Caribia ei ole kaukana keskustasta. Taksilla pääsette halvalla, lapset ei varmasti jaksa ihan sinne asti kuitenkaan kävellä. Keskustassa on sitten ihan normi hotelleja Hamburger Börs, Seurahuone ym. Monilla hotelleilla on kesäaikaan muumipaketteja jos haluatte siellä käydä samalla reissulla.

joo, muumeilemassa olis tarkoitus käydä myös, paljonko tuonne naantaliin tulee matkaa? Mietin myös että voisihan sitä yöpyä naantalissa ja käydä sieltä käsin häissä jos on autolla liikkeellä eikä junalla...

Caribia on siitä kiva, että sieltä lähtee myös bussi edestä ja ajaa suoraan Tuomiokirkon eteen, jos siis ei ole omalla autolla liikkeellä. Ruissalon kylpylä on mun mielestäni vähän sellainen varttuneemman väen paikka, Naantalin kylpylä taas enemmän lapsiperheille. Turun keskustasta on myös bussiyhteys Muumimaailmaan, mutta muistaakseni Muumimaailma sulkee ovensa melko aikaisin elokuussa, kannattaa varmistaa onko auki.

Turun joistain hotelleista on suora yhteys Muumimaailmaan, lisäksi ihan linjabusseilla pääsee Turun keskustasta (Kauppatorilta) Naantaliin. Muumimaailma on auki yleensä suunnilleen siihen asti kun koulut alkaa, sen jälkeen yleensä vielä 1-2 viikonloppua vielä elokuussa. Ruissalon kylpylään en teinä välttämättä menisi yöpymään mikäli ette kulje autolla, on mun mielestä bussilla kulkien hankalan ajomatkan takana, eikä bussilla kulkeminen iltaisin/öisin varsinkaan ole kovin kätevää. Ainakin jos meinasitte hotellia lähempänä keskustaa, niin Ruissalo ei mielestäni ole sitä. Keskustassa on ainakin Holiday Inn ja Cumulus.

Tässä lista Turun hotelleista.

www.turku.fi

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä