Mihin viette lapsenne hoitoon kun olette itse flunssassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mersu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mersu

Vieras
tai kun olette muuten sairaana? Teillä on aina sairauslomien ajan lapset jossain muualla hoidossa, vaikka lapsilla olisi kyllä terve isäkin siellä kotona (vähintään iltaisin). Mihin kyöräätte lapset?

Tuli vain mieleen. Sanoitte eläkkeellä olevalle, että jos kerran on työkyvytön, niin silloin ei pysty hoitamaan lapsiakaan. Kai se sama pätee sitten teihinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
No en mihinkään, miks ne pitäis johonkin viedä?

Katoppaku jos ei pysty kokopäivätyöhön, ei pysty hoitamaan lapsiakaan kun se se vasta vaativaa hommaa on. Pystytkö sinä pikku kuumeessa kokopäivätyöhön? Sitähän minäkin. Ei muuta ku lapset autoon ja menoksi.

Sinulla ei pitäisi olla lapsia lainkaan.Ihan lapsen oman kasvun ja turvallisuuden vuoksi.
Lapsesta kasvaa yhtä yksinkertainen kuin sinä eikä sinulla ole tarjota lapselle tarpeeksi virikkeitä henkiseen hyvään kasvuun.
Näkeehän sen näistä jatkuvista jankkausketjuista,aina samaa kitinää jaksat jauhaa päivistä,kuukausista toiseen.

Ehkä pari päivää flunssassa pystyn hoitamaan lapsiani, eri asia jos minulla olisi tiedossa, että minulla on flunssa loppuelämäi joka päivä. En ehkä siinä tapauksessa olisi tehnyt lapsia. Viitaten siis aikaisempaan ketjuun.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenny:
Ehkä pari päivää flunssassa pystyn hoitamaan lapsiani, eri asia jos minulla olisi tiedossa, että minulla on flunssa loppuelämäi joka päivä. En ehkä siinä tapauksessa olisi tehnyt lapsia. Viitaten siis aikaisempaan ketjuun.

Näin. Ja tarvittaessaan pystyn hoitamaan työtkin flunssassa......

Ihan itse ne on lapset hoidettava... Mieleenpainuvimpia kokemuksia on itsellä ollut kun kauhea mahatauti (molemmista päistä lensi kaarella kaikilla) on iskenyt 5 lapseen ja itseeni yhtä aikaa ja mies on ollut töissä sekä kun itse olen ollut yli 40 asteen kuumeessa ja hoitanut samalla 3 vilkasta alle kouluikäistä joista yksi 3kk ikäinen vauva.

Kaikilla ei vain yksinkertaisesti ole mahdollisuutta lastenhoitoapuun sukulaisten tai ystävien osalta. Meillä on nyt 6 lasta ja kertaakaan ei lapset ole olleet missään hoidossa (sukulaiset asuvat eri paikkakunnilla ja heitä ei edes kiinnosta lasten syntymäpäivät, ystäviä tietenkin on mutta heillä on omat perheensä ja kiireensä). Tosin tähän täytyy kyllä lisätä että itse olemme suurenperheen halunneet (ei mitään uskonnollista taustaa) ja sen vuoksi emme edes osaa odottaa että kukaan hoitoapua edes tarjoaisi (tai keneltäkään sitä edes pyytäisimme).