mihin viedä romukulta tai vanhat vihkisormukset?

• Viestiketjun aloittaja sartsa
  • Ensimmäinen viesti
sartsa
Kannattaako tarjota lähimmälle kultasepälle vai onko joku virallinen taho, joka ostaa kultaa "päivän hintaan"? Onko kukaan myynyt vanhoja korujaan? saako niistä vain romukullan hinnan? entä niissä olevat kivet?

muuttanut
Arvopanteissa yms ainakin ostavat päivän hintaan. En ole varma hinnasta, millä ostavat, mutta on jonkin verran tietysti alempi kuin myyntihinta tottakai. Eli voisi olla jotain 10e hujakoilla grammalta. Eli ei hirmusia summia tule jos ei ole TODELLA massiivinen sormus. Sellanen tavallin n. 3-4mm sormus kun ei kovin montaa grammaa paina.

Voi tosiaan viedä jollekin kultasepälle, joka tekee siitä uniikin korun. Näin säästää materiaalin hinnassa. Kannattaa tosin huomioida että läheskään joka kultasepänliikkeessä ei seppää ole vaan he lähettävät työt eteenpäin, jolloin ei pääse suoraan tekijän kanssa suunnittelemaan korua. Kannattaa mennä pieneen pajaan, jossa on koruntekijä.

Leena
Nykyisin on myös tälläinen toimija kuin www.kultarahaksi.fi/ jonne voi lähettää kaikki vanhat ja rikkinäiset kultakorut. Pistin omat parittomat korvikset sinne ja muutaman muun ruman rippilahjan joista en tykännyt.

Annaleena
Moi paras noista nettitoimijoista on mun mielestä www.korutrahaksi.fi, maksaa parhaan hinnan ja sen takana on luotettava rahoituslaitos, sinne meni mun ruma rippilahja ja rahat tilillä oli 12 tunnissa...

pii
Alkuperäinen kirjoittaja Annaleena:
Moi paras noista nettitoimijoista on mun mielestä www.korutrahaksi.fi, maksaa parhaan hinnan ja sen takana on luotettava rahoituslaitos, sinne meni mun ruma rippilahja ja rahat tilillä oli 12 tunnissa...
Ihan uteliaisuudesta kysyn paljonko sait rahaa ja millainen koru oli?

Kotsassa
joo,nyt kun on vähän tiukkaa rahasta taidan laittaa omat "turhat" kultakorut kanssa myyntiin,kullanhinta on kuulemma aika horkea..tosin omista pikku hiluista ei varmaan kuitenkaan suurta pottia kerry..mutta ei ne kaapissakaan ole minkään arvoset.toi korutrahaksi.fi näyttää maksavan parasta hintaa ja soi kokoajan radiossa..

Romukullasta, jota valmiit korut ovat, ei makseta kullan hintaa, vaan huomattavasti vähemmän.
Parhaimman hyödyn saa, kun vie kaikki vanhat korunsa kultasepänliikkeeseen ja teettää niistä uuden korun. Kivet irrotetaan ja kiinnitetään uuten, jos haluaa, tai voit 'myydä' ne liikkeeseen (et saa rahallisesti mitään pienistä kivistä) tai pitää itselläsi.
Rahallista hyötyä ei siis ole, mutta koruna saat uniikkia lähes ilmaiseksi=loistosijoitus!

Annaliisa
Alkuperäinen kirjoittaja Annaleena:
haha! Tosi luotettava! Toi firma on perustettu kaks kuukautta sitte! Ja sen takana on pikavippifirma jonka nettisivut ei oo ees auki! Ei oo varmaan yhtään rahaa! Tuskin ovat edes oikeasti ostaneet kultaa vielä keneltäkään. Ainakaan maksaneet! Varokaa tuota!

Kaisu
Korutrahaksille kaikki kultakoruni ja sain rahat samana päivänä, kun lähetys saapui heille. Myin kaikki vanhat ja uudet kultaiset esineeni ja sain liki 1400 tililleni! Näin myös kuvat esineistäni kun ne olivat punnituksessa, joten tämä oli erittäin luotettava ja nopea palvelu...Itselläni ei ole mitään pahaa sanottavaa heidän toiminnastaan ja tuo ylläoleva kommentti on satavarmasti kilpailijan kirjoittama...

suski
Ma sain ainakin aivan mahtavaa palvelua korutrahaksi.fi palvelusta!!kuulemma se kultarahaksi.fi palvelu huijaa ja kadottaa lähetyksiä...sinne ei kannata kylla lähettää mitään sen takana on joku konkurssiyrittaja ja huijjari hakli nimeltään..tän korutrahaksi.fi palvelun takana on joku norjalainen pankki..eli luotettavuutta ja rahaa löytyy,siks se toimii!!

sisko
multa katosi lahetyksesta 10g kultaa kun laitoin sen sinne palveluun,mitään vastausta en saanut,selvitin taustat poliisilta sen takana on kuulemma joku hämärä konkurssi yrittäjä antti hakli nimeltään eli varokaa kultarahaksi.fi palvelua se on huijjausta!!nää muut palvelut korutrahaksi ja Kultaporssi toimivat kuulemma hyvin ja rehelliseti ja niiden takana on ulkolaisia pankkeja..

Yhteistyössä