Mihin vaikuttaa? Tuloista ja tuista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Peppi85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Peppi85

Aktiivinen jäsen
28.04.2005
4 115
0
36
Jos nyt kotihoidon tuen aikana rupean töitä tekemään niin vaikuttaako miten kotihoidontukeen? Meneekö siitä jotenkin enemmän veroa? Minkäköhänlainen veroprosentti menee sitten työtuloista?

Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
lisäosa pienenee...
mut jos lapset muuten hoidatte kotona niin jäähän siitä se perusosa...

No ton tiesinkin... Mut eikö siihenkin vaikuta et paljon tienaa et pieneneekö se. Mut mites veroprosentin kanssa, minkähänlainen se on? Noin niinku kummassakin..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
lisäosa pienenee...
mut jos lapset muuten hoidatte kotona niin jäähän siitä se perusosa...

No ton tiesinkin... Mut eikö siihenkin vaikuta et paljon tienaa et pieneneekö se. Mut mites veroprosentin kanssa, minkähänlainen se on? Noin niinku kummassakin..

Siihen on kattoraja, jonka jälkeen vasta Kelan maksamat tulot pienenee. Veroprosentista en osaa sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja smirgelaine:
Kun just pähkäilen nimenomaa noita prosentteja :/

villi veikaus että se menee yli 20 prossan.

Kummastakin? Hitsi pitäis jonnekin soitella ja kysellä. Kelassako ne tietää vai missä? :D

Selvitä ensin Kelasta paljon saat tienata kk:ssa ennen kuin tulot pienenee ja kysy samalla sitä veroprossaa. Ja sitten verovirastoon jossa ne laskee tarkan prosentin sille työlle.

ansiotulosta perusprosentti ja kotihoidontuesta lisäprosentti.itse tein 6 tunnin työpäivää ja sain kotihoidontukea niin verottivat molempia ansiotuloverotuksella kun hain muutosverokortin.

Alkuperäinen kirjoittaja runde:
ansiotulosta perusprosentti ja kotihoidontuesta lisäprosentti.itse tein 6 tunnin työpäivää ja sain kotihoidontukea niin verottivat molempia ansiotuloverotuksella kun hain muutosverokortin.

Ok kiitos :flower: Ite tekisin alkuun vaan 20h/vko, eli vähän.. Kai ne jossain osaa neuvoa mua tän asian suhteen, kun oon ihan tollo näissä asioissa :ashamed: Ettei nyt menis veroja ihan tyhmästi...

Yhteistyössä