Mihin teillä menee rahat joilla ei riitä ruokaan rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on nyt ensimmäistä kertaa tilanne että rahat ei riitä, hyvä että just just laskuihin. Mä siis lomautuksella ja liitosta ei ole päätöstä kuulunut. Vaikka tämä on väliaikaista niin kyllä riepoo! Eli siis vastaus on että laskuihin menee kaikki rahat.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
laskuihin?? :whistle:

Mitä laskuja esim? :)

sähkö (meille tulee ainakin 3kk välein ja kiristää budjettia näinä kuukausina), autonverot ja vakuutukset, netti...

Mutta tuohan ei ole mikään yllättävä meno. Ehkä kannattaisi vähän säästää/varautua joka kuukausi ettei sit neljä kertaa vuodessa ole rahatloppu.

Ööö... liian kalliiseen ruokaan alkukuusta :D Tosin kyllä meillä oikeasti yleensä riittää rahat ruokaan, on vaan vähän tiukkaa usein loppukuusta, kun en oikein hallitse tuota säästämistä.

Toisaalta ehkä syönkin mielummin välillä hyvin ja ostelen jotain kivaa itselleni ja vauvalle (toki vasta kun tarpeelliset hankinnat on tehty ja laskut maksettu) ja sitten kituutan hetken kunnolla, kuin puolikituuttelen koko ajan:) Tietty pitäen mielessä sen, että vauvalle varmasti riittää rahaa kaikkeen tarpeelliseen.

Pitäisi kuluttaa vähemmän jos ei ole enää laskujen jälkeen varaa ruokaa. Autot, telkkarit ym ylimääräinen pois. Mitä te niiilläenään teette jos ette syödäkkään voi.

Musta on tullut hirmuisen annakkoluuloinen, kun olen seurannut sitä kukkaron kuningas ohjelmaa. Joidenkin ihmisten rahankäyttö on ihan holtitonta. Pakko osataa esim.lomaosake, jota ei käytetä, koska mieskin tuhlaa rahaa tupakkaan. Aika itsekästä puuhaa, kun on muutenkin rahat loppu ja lapsia elätettävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja no joo:
asumiseen ja autoon sekä muihin isompiin laskuihin kuten sähkö- ja tv-lupamaksut... ei kai tää nyt sulle liian ihmeellistä ole??

On koska mulla on menny samoihin asioihin rahaa ja pärjännyt olen. Tosin autokulut pois koska en omista autoa. Vielä osamaksuja oli sinne tänne mihin meni ihan hirveesti rahaa ja osan vuokrasta jouduin itse maksaa. Sossun tuilla elin pojan kanssa ja eipä siitä paljoo käteen jääny mutta ruokaan oli rahaa enemmän kuin 5e lapsilisiin.. Niin kyllä ihmettelen :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja --------------:
Pitäisi kuluttaa vähemmän jos ei ole enää laskujen jälkeen varaa ruokaa. Autot, telkkarit ym ylimääräinen pois. Mitä te niiilläenään teette jos ette syödäkkään voi.

No ei ole autoa. Telkkari on mutta enpä maksa tv-lupaa. Netti on pakko olla koulun vuoksi ja helpottaa kyllä muutenkin elämää. Pankkilainaa on pakko maksaa pienistä tuloista huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja --------------:

Joskus on pakko olla auto kun ei kulje julkiset ja miehen työpaikoille kulkevat vielä huonommin.

Yhteistyössä