Mihin tämä maa on menossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitsy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitsy

Vieras
Eikös tässä tapauksessa olisi pitänyt antaa VIELÄ LISÄÄ (tai mieluummin saunan taakse) vankeutta eikä perustella, "että oo jo aikaisemmin istuut, noh ei sen enää varmaan tartte istua...."

Meillä on harvinaisen sairas oikeusjärjestelmä. Ainakin seksuaalirikoksissa, etenkin kun ne kohdistuvat lapsiin.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/42-vuotias+tuomittiin+lapsen+t%C3%B6rke%C3%A4st%C3%A4+hyv%C3%A4ksik%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4+yhdyskuntapalveluun/1135253023199

"Rangaistusta alensi miehen aiemmin saama ehdoton vankeusrangaistus."

Mitä vit.. eikö ton asian pitäis vaikuttaa päin vastoin??? Mä epäilen, että suomen oikeuslaitokset on täynnä pedofiilejä, ei normaali-ihmiset anna tollaisia rangaistuksia!! :O

Mitä olen mielipiteitä muualtakin lukenut, niin hyvin moni kokee näin. Miksi sitten tämä saa jatkua?

Päättäjiltä (tulevilta, toiv. fiksummilta kuin nykyiset) pitää vaatia asiaan parannusta! Brax ei varmaan edes tajua olevansa oikeusministeri, eihän se tee yhtään mitään. EIKUN, vaatihan se juuri tiukempia tuomioita RUORIJUOPOILLE! No nehän onkin Suomen suurin ongelma (kesäaikaan vain, eikä yleensä esim. lapsia juoksentele järvenselillä yliajettavina...).

mustaki pitäis saada vähintään yhtä paha rangaistus mitä itse on tehny. jos on aiheuttanu tuskaa jollekkin niin samalla mitalla takaisin ja viel vähän päälle jottei enää toistuis...

160 tuntia? Sehän on vain kuukausi tai jotain. Onko näillä mitään järkeä? Joku chilikasvattaja saa poliisit kotietsintää tekemään sillä perusteella, että asioi tietyssä puutarhaliikkeessä ja lastenraiskaajat pääsevät kuin koira veräjästä.

Tästä maasta on tullut kaikkien seksuaalirikollisten unelmamaa :kieh:
Kai pitää alkaa miettimään mihin täältä muuttaisi kun lapsi kasvaa isommaksi niin ei ole mitään mahdollisuutta kulkea mukana turvaamassa ettei lasta joku sairas paska raiskaa.

Miksi muuten lasten kohdalla aina puhutaan hyväksikäytöstä? Siksi että se ei kuullosta ollenkaan niin pahalta kuin esim. sana raiskaus?

ja 5000euroa vahingonkorvauksia. Eihän se jumalauta riitä edes terapiaan :kieh:
Ja aikaisemmassa tuomiossa näytti olleen todellinen paljous alennus "40 yhden hinnalla"
H*lvetti että pistää vihaksi!!!! :kieh:

Jos hommais aseen ja selvittelis missä tuo ja liuta kumppaneitaan asuu niin montakohan kerkeis päästään päiviltään ennen ku poliisit sais kiinni?

Nyt kannattaa varoa sanojaan. Joku meinasi jo lähteä ampumishommiin, se on kuulkaas arvon akat laiton uhkaus (tai hyvin lähellä) ja siten rikos ja rangaistava teko. Ei noiden viestien kirjoittajaa nyt niin vaikea ole jäljittää.

En silti hyväksy tuomion alhaisuutta, mutta jos otat oikeuden omiin käsiin, istut pian itse syytettyjen penkillä. Rikollisillakin on samat oikeudet henkilökohtaiseen koskemattomuuteen kuin meillä. Valitettavasti.

toi on persiistä, mutta ilmeisesti siinä on ollut ajatuksena se etta on jo istunut tuomiota saman aikavälin rikoksista, siis että on tuomittu niiden muiden tyttöjen hyväksikäytöstä mutat tuo yksi tapaus ei ole vain ollut samaan aikaan käsittelyssä.. ja nyt on saanut siitä lisätuomion 6kk vankeutta, mutta koska on päässyt jo ehdonalaiseen niin siihen tuomioon tuli lisää 160 tuntia yhdyskuntapalvelua.. nyt jos tekee uuden rikoksen niin saa siitä sitten uuden tuomion ja tod.näk joutuu sen istumaan..

On toi kyllä niiin törkeetä:( Suomen oikeuslaitos pitäis uusia kokonaan!
Tästä asiasta pitäisi tehdä kansalaiadressi, tulis varmaan niin paljon nimiä että jotain jo tapahtuis!

ite miettisin just eilen ihan samaa: onko tosiaan niin että nuoren/lapsen elämän pilaamisesta ei saa kovempaa tuomiota? Kyl on maailman kirjat sekasin! Ei ole tarpeeksi kovat rangaistukset Suomessa- talousrikoksestakin saa huomattavasti enemmän!

Alkuperäinen kirjoittaja rauhoitutaan:
Nyt kannattaa varoa sanojaan. Joku meinasi jo lähteä ampumishommiin, se on kuulkaas arvon akat laiton uhkaus (tai hyvin lähellä) ja siten rikos ja rangaistava teko. Ei noiden viestien kirjoittajaa nyt niin vaikea ole jäljittää.

En silti hyväksy tuomion alhaisuutta, mutta jos otat oikeuden omiin käsiin, istut pian itse syytettyjen penkillä. Rikollisillakin on samat oikeudet henkilökohtaiseen koskemattomuuteen kuin meillä. Valitettavasti.

Niinpä niin.. ja takuulla tulisi kovempi rangaistus moisesta viattoman pikku-pedofiilin uhkailusta kuin hän sai yli 40 ihmisen tuhoamisesta. :kieh:
Ei voi muuta sanoa kuin että tää on V*tun sairas maa!
Ja V*tun sairasta että "oikeus"- laitos saa harrastaa ihan rauhassa noiden kaikista karmeimpien rikollisten hyysäämistä ja päästämistä kerta toisensa jälkeen vapaaksi ilman mitään seuraamuksia.

Olen ihan vakavasti sitä mieltä että olisi aika kansalaisten ottaa omiin käsiin tuo tuomitseminen kun ei tässä maassa muuten oikeutta saa. :/

mä e n käsitä mitä 11v tekee 42 v kanssa, missä vanhemmat ovat olleet kun eivät alle rippikoululaisistansa pidä huolta? muuten olen samaa mieltä kamala rangaistus, liian vähällä pääsee tommoset!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On toi kyllä niiin törkeetä:( Suomen oikeuslaitos pitäis uusia kokonaan!
Tästä asiasta pitäisi tehdä kansalaiadressi, tulis varmaan niin paljon nimiä että jotain jo tapahtuis!

Kovempien rangaistusten vaatimiseksi on tehty adresseja. Muistaakseni olen kahteen kirjoittanut nimeni (eli kaikkiin mitä on osunut mun silmiin )

Ei niistä ainakaan toistaiseksi ole mitään apua ollut. Pitäisi tosiaan uusia se koko oikeuslaitos ja tuomita vankeuteen ne tuomarit jotka noita naurettavia "rangaistuksia" antaa.
Varsinkin itä-suomen "oikeus" on oikein kunnostautunut tuossa. :/

Yhteistyössä