Mihin saakka/missä määrin lapsen ujous on "normaalia" ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on 3v tyttö ja hän on tosi ujo. Jos tulee iso määrä vieraita niin ujostelee tosi paljon. Menee jotenkin ihan "paniikkiin" tms. jos on yksin vaikka lattialla ja kerää aikansa rohkeutta, juoksee pois ja menee itkemään. Ja sitten on mussa kiinni jonkin aikaa. Sit jonkun ehkä 20-30min päästä saa rohkeutta etä uskaltaa alkaa puhua ja leikkiä toisten kanssa.

Ja näin on sellaisten kanssa joita näkee harvemmin, myös lapsia kohtaan.

Mutta niitä ketä näkee useammin ei ujostele. Ehkä vähän kainostelee aluks mut menee nopeeta ohi.

Olenkin miettinyt et onks normaalia? Kun tuntuu et kaikki muut tuttujen lapset on niin reippaita heti.

No meillä on kyllä lapsilla ikäeroakin, mutta luulis että on ihan normaalia. :) Kun kuitenki menee sitte sen hetken ajan kuluttua leikkimään. :) Meillä tyttö 1v4kk on todella muhun tarrautuva jos mennään jonnekki kylään missä ei ole niin tuttuja ihmisiä..! Ja sama jos meille tulee vieraita.. Menee just helposti yli puol tuntia ennen ku menee touhuilee mitää..

älä stressaa, miellä junnu on ihan samanlainen. Ilmeisesti hoidossakin "hiljainen lapsi", vaikka paikka ja kaverit tuttuja jo useamman vuoden ajan. Esim hoidossa jos kokee joutuvansa jollain tavoin kiusatuksi, ei ehdottomasti kerro edes tädeille, mulle sitten vasta illalla, eikä ilmeisesti oo muutenkaan hoidossa erityisen lörppö. Kotona puhuu koko ajan, puhelimessa mahdotonta olla jos ollaan samassa huoneessa. Samoin mummujen ja paappojen tätien ja setien kanssa.

Anna sen olla sellainen kun on, koska ihan hyvähän se on niinkin.

meillä myös ujo poika. Nyt 1v4kk ja aina kun ollaan puistossa tms ensimmäiset puoli tuntia roikkuu mun lahkeessa ja ujostelee.. Sitten ehkä hitaasti lämpenee ja uskaltaa mennä tutustumaan muihin. Hänellä nyt vaan on sellainen luonne :)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä myös:
meillä myös ujo poika. Nyt 1v4kk ja aina kun ollaan puistossa tms ensimmäiset puoli tuntia roikkuu mun lahkeessa ja ujostelee.. Sitten ehkä hitaasti lämpenee ja uskaltaa mennä tutustumaan muihin. Hänellä nyt vaan on sellainen luonne :)

mä olen myö miettinyt että vaan luonteesta kiinni. Itsekkin olen ehkä hieman ujohko uusien tuttavuuksien kanssa.

Eihän kaikki voi olla meneviä ekstroverttejä, jotka on suuna päänä heti tilanteissa mukana! Minä oon ite kanssa ujomman puoleinen ja mielummin seurailen ensin tilannetta sivusta. Käännä asia positiiviseksi jutuksi :) Todennäkösesti meidän poika ainakin tulee olemaan aina hieman enempi harkitseva ja tarkkailija -luonne..

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ihan normaalilta kuulostaa, mun 2,5v on ihan samanlainen.

mustakin tähn saakka ollut ihan normaalia, mutta tuntuu et jotkut kattoo (esim tänään) jotenkin oudoksuvasti meidän lasta kun on niin ujo.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Ihan normaalilta kuulostaa, mun 2,5v on ihan samanlainen.

mustakin tähn saakka ollut ihan normaalia, mutta tuntuu et jotkut kattoo (esim tänään) jotenkin oudoksuvasti meidän lasta kun on niin ujo.

Kato takaisin! Sun lapsessasi ei ole mitään vikaa :)

Yhteistyössä