Mihin pitää ottaa yhteyttä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pipi

Vieras
Mulla on ollut muutaman kerran tässä parin viikon sisällä sellaista ihmeellistä kipua/puristavaa/tukalaa tunnetta ylävatsassa. Mieti että mahtaisko olla sappikiviä. Yöllä kun tuo tunne iskee niin on sellanne inhottava olo että pitää vaihdella asentoa koko ajan ja en saa nukuttua. No joo ajattelin että kävisin kysäisemässä kun seuraavan kerran tuollainen kipu tulee, kestää yleensä korkeintaan pari tuntia. Nyt tuntuu mahassa taas samassa kohdassa vähän kummalliselta. Jos nyt sitten tuo kipu tulee taas niin miten tekisin? Soitanko aamulla vasta tk:n ja pyydän ajan lääkärille, kun tuo kipu on mennyt luultavasti silloin jo ohi, vai menenkö illalal/yöllä käymään? Vai onko "turhaa". Vai mitä tekisitte? Harvoin mä käyn lääkärissä ja ei muutenkaan kiinnosta turhaan mennä kun mitään ei oteta vakavasti..

Ei ole närästystä. Mulla on välillä myös sitäkin mutta se tuntuu ihan eri kohdassa ja erilailla. Kipu on tossa alimpien kylkiluiden "väliss"... sanoisinko että rintalastan alapuolella? Närästys mulla taas tuntuu siltä että kurkussa/ruokatorvessa polttelee ja tossa vähän ylempänä muutenkin, kuin missä tuo mun ihmettelemäni kipu..

Riippuu ihan kivun asteestakin. Jos kovaa, niin suht nopeasti lääkäriin jne.
Vaikea sanoa mitä on, lukuisia syitä. Voi olla ihan vaaratonta, ohimenevää mutta lääkärissä tietävät paremmin.

Ummettaako tms.?

Yhteistyössä