Mihin pakata lääkkeet reissun ajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Tähän asti ollut tuollaisissa pehmeissä "meikkipusseissa" . Mua vaan ärsyttää kun lääkkeiden pahvikotelot litistyy ja aukeilee. Viime kesänä oli kannellisessa muovilaatikossa mut siihenkään ei kaikki mahtunu ja sit oli monessa paikkaa noita lääkkeitä. Jotenki tuntuu et ei kuitenkaan mitään 5l saaviakaan kannata ottaa.
Meitä on 8 henkeä ja ollaan menossa kuukaudeksi mökille joten monenlaista tarvii mukaan. Mökillä ei mitään valmiina. Ei välttämättä tarvi mahtua mihinkään laukkuun tms vaan voi olla jokin irrallinen juttu. Mökillä tosin säilytystilaa rajallisesti.

minä viskon kaikki pahvipaketit ja käyttöohjeet ensitöikseni menemään ja luen käyttöohjeen sitten netissä jos sattuu tarvitsemaan, eli jos en muista annostusta.
meillä on ollu pakattuna semmoseen sairaalasta saatuun liberolaukkuun lääkkeet ja kuumemittarit yms. on kuitenkin vähän tukevampi kuin perus meikkilaukku ja tarpeeks iso

Isoon kannelliseen muovilaatikkoon kaikki, esim. smart store tms. Missä muuten säilytät niitä lääkkeitä kotona? Ota koko lääkekaappi mukaan, koska varmaankin autolla meette.
Mitä lääkkeitä muuten oikein kannat mukana, kun ei mihinkään mahdu?

Minulle ainakin tulis mieleen, että mökillä tarvittaisiin laastaria, desinfiointisuihketta, kortisonivoidetta, särkylääkettä. Ei kai sitä sen ihmeempiä, noin niinkuin perustilanteessa, vaikka porukkaa olisi paljonkin? Smart store laatikko olisi minustakin hyvä kuljetus/säilytyspaikka noille mökillä. Jos sitten tulee joku isompi sairaustapaus, että tarvii lisää lääkkeitä niin voihan sitä sitten lähteä apteekkiin ostamaan lisää. Kai sieltä mökiltä käydään ruokakaupassakin välillä eikä ihan eristyksissä olla kuukautta putkeen?

[QUOTE="kolmen lapsen äiti";24195537]Minulle ainakin tulis mieleen, että mökillä tarvittaisiin laastaria, desinfiointisuihketta, kortisonivoidetta, särkylääkettä. Ei kai sitä sen ihmeempiä, noin niinkuin perustilanteessa, vaikka porukkaa olisi paljonkin? Smart store laatikko olisi minustakin hyvä kuljetus/säilytyspaikka noille mökillä. Jos sitten tulee joku isompi sairaustapaus, että tarvii lisää lääkkeitä niin voihan sitä sitten lähteä apteekkiin ostamaan lisää. Kai sieltä mökiltä käydään ruokakaupassakin välillä eikä ihan eristyksissä olla kuukautta putkeen?[/QUOTE]

no kyypakkaus ja hiilitabletit ois varmaan näppärät myös. ja jos on monen ikäistä niin kaikille ei se 400mg burana välttämättä käy. sitte allergialääkkeitä tms saattaa monet tarvita

Pitää varmaan tuo muovilaatikko kehitellä sellainen optimaalisen kokoinen. Kotona mulla on lääkkeet kolmessa tän tyylisessä laatikossa + muutamassa muovikorissa.
http://www.jokikatu6.fi/shop/product_details.php?p=185

Mökki on saaressa joten jos jotain äkillistä tapahtuu niin on aika pitkä matka lähteä ensin veneellä ja sitten autolla. Ja toiseksi itellä on turvallisempi olo kun on se normaali perusvarustus mukana. Tai jos jollakin tulee illasta/ yöstä jotain niin lähin apteekki on 150 km:n päässä..

[QUOTE="kolmen lapsen äiti";24195537]Minulle ainakin tulis mieleen, että mökillä tarvittaisiin laastaria, desinfiointisuihketta, kortisonivoidetta, särkylääkettä. Ei kai sitä sen ihmeempiä, noin niinkuin perustilanteessa, vaikka porukkaa olisi paljonkin? Smart store laatikko olisi minustakin hyvä kuljetus/säilytyspaikka noille mökillä. Jos sitten tulee joku isompi sairaustapaus, että tarvii lisää lääkkeitä niin voihan sitä sitten lähteä apteekkiin ostamaan lisää. Kai sieltä mökiltä käydään ruokakaupassakin välillä eikä ihan eristyksissä olla kuukautta putkeen?[/QUOTE]

Tässä pikaista listaa mukaan otettavista

särkylääkkeet
-pamol f
-burana 200 ja 400
-panadol
-omat migreeni lääkkeet

yskänlääkettä
nuhatippoja
maitohappobakteereja
haavanpuhdistus ainetta
sidetaitoksia/harsorulla
ihoteippiä