Mihin on voinut hävitä meidän akvaariosta yks kala? ei oo varmaankaan tullut syödyksi koska

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outoa

Vieras
oli isokokoinen kiilakylki ja akvaariossa ei ollut kuin 3 miljoonakalaa, 3 kiilakylkeä ja 1 pikkuinen monni, eihän kukaan noista nyt oo voinut kiilakylkeä syödä?? MISSÄÄN se ei akvaariossa ole, joka paikan oon katsonut. Jos se nyt kuitenkin on tuolla jossain, onko siitä haittaa että kuolleena siel jossain makaa??

en millään jaksa uskoa, et mikään noista kaloista ois sen syönyt. Meillä oli 1 pieni kiilakylki, 1 keskikokoinen ja 1 iso, tämä on se isoin mikä on kadoksissa

suodattimessa ei ollut ja akvaario on 40 litrainen joten helppo sieltä katsoakkin että missä vois olla

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko se voinut hypätä pois sieltä? Meillä kerran löytyi kaloja lattialta ja yksi sohvan alta aivan kuivettuneena viikkoja myöhemmin...

tota en oo tarkistanutkaan

Osuit oikeaan, tuolla se akvaarion takana oli :/
miten se tuolleen on hypännyt? en oo kertaakaan nähnyt, et miään kala ois esim tohon lasiin osunut, tai niin korkealle hypännyt... voihan kökkö, pitääkin muistaa aina laittaa ihan loppuun saakka tuo lasi kiinni

Mä kans veikkaan että on kuollut ja joutunut monnin ruuaksi, meiltä kuoli kans jokin aika sitten kala ja silloin kun huomasin olin just lähdössä lääkäriin ja kun jonkin ajan kuluttua palasin kotiin ja olin aikeissa haavittaa kuolleen kalan niin siitä ei ollut jäljellä kuin...noh, muisto ja royhtäilevä monni ;)
Yks vaihtoehto sit tietysti on se että ois onnistunut hyppäämään pois akvaariosta ja sätkytellyt jonnekin kaapin alle mistä joutunut kuivuneena esim imuriin... tätäkin on tapahtunut...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Osuit oikeaan, tuolla se akvaarion takana oli :/
miten se tuolleen on hypännyt? en oo kertaakaan nähnyt, et miään kala ois esim tohon lasiin osunut, tai niin korkealle hypännyt... voihan kökkö, pitääkin muistaa aina laittaa ihan loppuun saakka tuo lasi kiinni

Ne on välillä outoja nuo kalat... Ei mekään oltu kertaakaan nähty että olisivat hyppineet pintaan, mutta niin vain olivat lattialla.

Meillä on noita marmoritapparakaloja, jotka ottaa metrisiä loikkia. Aina saa olla silmä kovana kun vettä vaihtaa. Johonkin niistäkin on 5 kpl hävinnyt, mutta luulen että parempiin suihin ainakin suurin osa. Ainakaan lattioilla ei ole näkynyt.
Sitten on kadonnut 2 kpl kardinaalitetroja, yhden olen nähnyt puolikkaana pohjalla.

Kerran 20 v sitten mulla oli taistelukalanaaras ja -uros. En tiennyt silloin että naaraita pitää olla useampi yhdelle urokselle. Naaras parka pakeni urosta sydämensä kyllyydestä.
Kerran vaihdoin vettä ja laitoin tarkoituksella kalat eri astiaan ja tänä päivänäkään ei ole hajua, miten se uros osasi suunnistaa naaraan kanssa samaan kippoon eli hyppäs omastaan siihen toiseen. Miten osuikaan oikeaan?
Naaras sittemmin hyppäs ruokinta-aukosta ulos eli teki itsarin...

Yhteistyössä