Mihin ne kaikki liat menee pyykinpesukoneesta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mietin tässä kun yrjöpyykit pyörii koneessa... Ällöttää että jos ne jää roikkumaan lakanoihin... Vai katoaako ne jonnekin?
Pesuaineen vaahtoamisen tarkoituksena on sitoa kaikki (pieni) kiinteä materiaali itseensä ja kuljettaa se viemäriin. Vesiliukoinen lika menee ilman vaahtoakin. Tarpeeksi kuumalla kun peset eli minimissään 60 asteessa, vaikka yrjöpyykki yleensä pestäänkin kuumimmalla ohjelmalla, bakteerit ja muut biologiset ällötykset kuolevat.
 
vierailija
Kiitos! Minä pyyhin ensin ne yrjöt mitkä sain irti kertakäyttöisillä siivousliinoilla pois ja heitin roskikseen (sori naapurit) ja sitten laitoin ne pyykit 60 asteeseen pyörimään. Toivottavasti ei jäänyt klimppejä. Laitan ne vielä kuivauskoneeseen sen jälkeen.
Inhottaa ajatus että lakanoissa roikkuisi jotain...


Mitä muuten lapsella voi olla kun se oli aivan normaali kun hain sen päiväkodista, se söi vähän välipalaa ja halusi katsella lastenohjelmia. Se nukahti katsellessaan (ei normaalisti nuku ikinä päiväunia) ja nukkui 4 tuntia... En raaskinut herättää. Sitten se oli aivan normaali illan ja meni nukkumaan ja juuri kun olin kello 23 aikaan itse pesemässä hampaitani lapsi tulee sanomaan että oksensi sänkyynsä. Se ei oksentanut uudelleen enää ja on tänään ollut aivan normaali.
Mikä tuollaista aiheuttaa?
Pitäisikö pelätä että se tekee sen taas ensi yönä?
 

Yhteistyössä