Mihin muuttaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hmm..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hmm..

Vieras
Huomenta. Ero tulossa ja mietin, mihin muttaisin lapseni kanssa. Kommentoikaas, minkä te näistä valitsisitte:

1) jään samaan pieneen kuntaan kuin missä nyt asun. Olen töissä täällä, joten se on suuri plussa. Mutta en tunne täältä paljoa ihmisiä ja kunta on todella sisäänpäinkääntynyt enkä ole koskaan tuntenut viihtyväni täällä. Täällä asuu kaksi ystävää joiden oltan mun ystäviä myös eron jälkeen (+ miehen suku)

2) naaprikuntaa, n. vartin matka autolla töihin (edellyttää siis omaa autoa)

3) isompaan kaupunkiin, josta n. puolen tunnin työmatka. Työmatkan voi tehdä joko junalla tai autolla, kumpi vaan onnistuu, mahdollisuus myös kimppakyytiin, kun työajat normalisoituvat. Tämä suuri kaupunki on myös vanha opiskelukaupunkini, jossa mulla asuu yksi ystävä.

4) toiseen kaupunkiin, jossa olen syntynyt. Sieltä on n. tunnin ajomatka töihin. Samassa kaupunigissa asuvat myös mun isä ja sisko (välit eivät ole läheiset, mutta yhteyttä pidetään,ja mikseivät olisi läheisemmät jos vaan nähtäisiin useammin). Vanhoja kavereita en tiedä enää ketään, jotka vielä täällä asuisivat, mutt kaupunki on tuttu.

5) isoon kaupunkiin satojen kilometrien päähän, jossa mun äiti asuu (ei muita tuttuja, mutta äiti kannattaa tätä vaihtohtoa)

Ja sokerina pohajalla, mulla alkaa alkuvuodesta äippäloma, joten työmatka ei kauaa ole ongelma. Oletan, että jos vaan haluan niin työnantajani myös voi lomauttaa mut kokoaikaisesti vaikka heti aina äippäloman alkuun.

Mitä te tekisitte? Mihin muuttaisitte?

Mieti arkea lastesi kanssa yksin. Muuta sinne, missä sulla on tukiverkkoa, ihmisiä joilta saat apua jos sairastut tai tarvitset lastenhoitoapua tms. Kaikki muu on toissijaista.

No, jos lastenhoitoapua kaipaan, niin ainoa, joka olisi aina varmasti valmis auttamaan, olisi äitini. Mutta kun hän asuu niin kaukana. :(

En tiedä, miten miehen vanhemmat suhtautuvat eroon (eivät vielä tiedä), mutta ainakin tähän asti he ovat innolla auttaneet lapsenhoidossa. He asuvat siis täällä, missä minä nytkin asun. Ja jos ajattelee, että mies ottaisi lapsen itselleen joka toinen vkonloppu, niin olisihan se kätevää asua samalla paikkakunnalla. Mutta kun en ole koskaan viihtynyt täällä, niin miksi jäisin?

Itseäni jostain systä houkuttaa eniten vaihtoehto 4, mutta en tiedä onko siinäkään järkeä...

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mites miehen ja lasten tapaamiset...ainakin jos muutat monen sadan km pähän..

Niimpä! En kuitenkaan halua erottaa heitä, mutta toisaalta en myöskään tiedä, mihin mieheni aikoo muuttaa. Joskus kauan kauan sitten puhuttiin aiheesta ja silloin hän sanoi, että muuttaa vaihtoehto kolmoseen, mutta siitä on vuosia, joten en tiedä...

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Minkä ikäset lapsi/lapset? Koulut/hoitopaikat ja niiden muutokset?

3v. (kohta 4) ja on päiväkodissa. Mielestäni se ei ole vielä ongelma, sitten kun kouluun menee, niin sitten haluan, että pysytään samassa paikassa, nyt vielä voisi muuttaa. Ja toinen on tosiaan vielä mahassa, la ensi vuoden puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
teitte sitten vielä vauvan vaikka ero tulossa..

Sanopa muuta. Jos olisin omistanut kistallipallon, en olisi tehnyt (silloin kun vauvapäätös tehtiin mulla ei käynyt ero mielessäkään, tai että edes joskus voitaisiin joutua tällaiseen tianteeseen, mutta myöhäistä se nyt on... :(

Yhteistyössä