Mihin lääkäriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Ongelmana on hirvittävät ylävatsakivut, luulin että johtuu närästyksestä, mutta kestänyt nyt koko päivän, joten ilmeisesti jotain muuta. Ongelmana on nyt se, että en tiedä, mihin lääkäriin minun pitäisi mennä?
Olen raskaana, mutta neuvolaan on vain tunnin puhelinajat per päivä, ja se aika on mennyt jo. Eli menenkö normaaliin terveyskeskukseen, vai mihin?

Päivystykseen varmasti sitten, jos kipu on sitä luokkaa, ettet voi omalääkärin aikaa varata ja odottaa. Päivystykseen voi soittaa. Siellä hoitaja neuvoo, kannattaako lähteä päivystykseen odottamaan vai mitä tehdä.

Soitetaanko tuonne päivystykseen ensin, vai mennäänkö sinne noin vain paikalle?
En ole ikinä aikuisiällä tarvinnut ei-suunniteltua lääkäriä, joten olen vähän pihalla...

tota ylävatsakivut, missä kohtaan ylävatsassa? sehän voi olla sydänperäistä kipua,sappikipua,öö nestettä keuhkoissa.ja aika montaa muuta!hop hop lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy;22573145:
koskeeko päähän? näkyykö näköhäiriöitä?
ja onko kipu semmoinen kuin vyö olisi kireellä ylävtsan ympäri?

Ei ole muita oireita kun tuo mahakipu, suoraan tuossa rinnan alapuolella, jossain pallean kohdilla. Ja aika sellaista näräsysmäistä, vähän pistelevää kipua, eli aika paikallista, ei tunnu koko vatsan alueella.

[QUOTE="vieras";22573201]Täällä ainakin kaikki raskaana olevat menee äitiyspolille, oli vaiva mikä hyvänsä, jos päivystysaikaan pitää mennä.[/QUOTE]

Et sattumoisin asu Helsingissä? Onkohan täällä joku sellainen.
Ja juu, tiedän kyllä itsekin, että soittamallahan vain johonkin paikkaan tämä selviäisi ja siellä neuvoisivat, mutta olen vielä töissä ja en kehtaisi kauheasti täällä vielä kuuluttaa, että olen raskaana, joten pitää miettiä näin tarkkaan valmiiksi, ennen kun poistun tuonne rappukäytävään soittelemaan :)

Yhteistyössä