Mihin käytätte iPadia tai muuta tablettia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ansarikukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ansarikukka

Aktiivinen jäsen
09.06.2011
7 098
2
36
Oulu
Sain työnantajalta tuollaisen iPad Minin synttärilahjaksi, mutta mitä moisella tehdään? Eli mihin te käytätte noita tabletteja?

Meillä on jo useampi läppäri, älypuhelimet sun muut pelit ja vehkeet, joten en oikein keksi tuolle mitään virkaa. Lentokoneessa lueskelin sillä lehtiä, mutta mihin muuhun siitä on? :)

En paljon mihinkään. Enkä matkustele paljoa. Ei ole "mun juttuja" nuo. Meillä Ipad, jotain reseptejä katson satunnaisesti, ja jos kaikki kotikoneet on varattuja, niin SAATAN surffata netissä. Mutta todella ahdistava käyttöisiä nuo pikkuhärpäkkeet.

[QUOTE="Vieras";28422547]Noh, nytkin palstailen :D
Surffaillaan, maksan laskut, pelataan yms. Läppäri vain työkoneena enää.
Kännys tulee netti tähän.[/QUOTE]

Ipadilla kirjoittaa H i t A a S t I. Ja tekee helposti virheitä.

Istun sohvalla hyvässä asennossa ja surffaan. Sama jatkuu keittiössä, makkarissa jne.
Näytän kuvia, kuuntelen musiikkia, pelaan, käytän navigaattorina, hämmästelen kaikkia ihania appseja, käytän onenotea, piirrän, lapsi piirtää, tallennan tv-ohjelmia ja katselen niitä missä vaan (kokatessa, sängyssä, partsilla, hotellissa jne) ja mitäs vielä... Siinä ehkä ne tärkeimmät.

• Tykkää
Reactions: ansarikukka
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;28422488:
Et ilmeisesti reissaa kovinkaan paljon, kun et keksi sille mitään käyttöä.

Kohtuullisen paljon olen tuon iPadin omistamisen aikana kerennyt reissata, kun sain sen toissapäivänä ja eilen luin sillä lentokoneissa lehdet (kuten aloituksessa sanoinkin).

P.S. Oliko sulla jotain käyttökokemuksia tai loistoideoita, että mihin sitä käyttäisin?

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Vieras";28422310]Peesi, meillä on jääny läppärit hyllyyn ja puhelimesta netin käyttö liki loppunu ku iPAD on niin paljon nopeempi kuin läppäri ja mukavampi käyttää ku puhelin.[/QUOTE]

Näin myös meillä! Aivan mahtava laite!

[QUOTE="Vieras";28422310]Peesi, meillä on jääny läppärit hyllyyn ja puhelimesta netin käyttö liki loppunu ku iPAD on niin paljon nopeempi kuin läppäri ja mukavampi käyttää ku puhelin.[/QUOTE]

Pitää muuten olla aika paska läppäri jotta iPad on nopeampi ja mukavampi. Ja juu, minulla on iPad, MBA ja pari muuta läppäriä.

[QUOTE="vieras";28422658]Jos sulla ei ole sille oikeasti mitään käyttöä, voit aina antaa sen eteenpäin jollekin, jolla ei vaikka ole varaa omaan tietokoneeseen.[/QUOTE]

Toimivia läppäreitä onkin mennyt eteenpäin. Ihan niin utelias en ole, että antaisin uuden iPadin jollekin tuntemattomalle (tai edes puolitutulle) ja sen jälkeen laskisin minuutteja milloin se on myynnissä Huuto.netissä

Eiköhän tuo käyttöön päädy jollain tapaa, vähintäänkin keittiöön "reseptivihoksi" ja ehkä makkarin "telkkariksi" :) Kiitos vinkeistä!

Mulla on ollu kone avaamatta varmaan jo pari kuukautta koska teen kaiken tarpeellisen padilla ja phonella. Mulla on ihan normipadi eli menee tietokoneena. Pääasiassa huvikäytössä eli katon tv-ohjelmia, surffaan, pelaan... Spostit hoidan myös sen kautta, koska näyttö sopii paremmin liitetiedostojen tutkimiseen.

Yhteistyössä