Mihin kaupunkiin Suomessa muuttaisit/haluaisit muuttaa?

• Viestiketjun aloittaja "Ilona"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22868074]Helsingin keskustassa voisin asua jos rahaa olisi tarpeeksi :)[/QUOTE]

Me asuttiin ennen lapsia miehen kanssa keskustassa, Kampissa ja kyllä se oli ihanaa aikaa! Kaikki oli niin lähellä ja helppoa, koskaan ei tarvinnut tylsistyä vaan kaupungissa oli aina tekemistä. Sitten tuli lapset ja totesimme ettei tämä ole lapselle ihanteellisin kasvuympäristö ja isot asunnot keskustassa ovat niin törkeän hintaisia ettei oo kannatusta ostaa. Siispä ostimme paritaloasunnon Helsingin ja Espoon rajalta, ja hyvin olemme viihtyneet täälläkin. Juna-asema lähellä, Selloon kivenheitto ja vaikka palvelut ja julkiset kulkuneuvot lähellä, on silti oma rauha ja mukava luonnonläheinen omakotitaloalue. Tästä kaupungista en kyllä muualle enää lähde, olen kiertänyt Suomea ja nähnyt erilaisia kaupunkeja. Vain Helsinki tai Espoo mahtuu mun sydämeen enää!

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;22868154:
Mikä ihme juttu tää tamperelaisten viha länsi-tamperetta kohtaan on? Kun oon huomannut tätä useemmassa paikassa jossa tamperelaiset kirjottelee mut en voi ymmärtää...
Tamperelaiset jakaantuvat kahteen kastiin: harva vaihtaa länsipuolelta itäpuolelle ja päinvastoin :) Lännelläkin on siis kannattajansa. Itse olen keskustassa kasvanut ja sen jälkeen itäpuolella asunut, Länsi-Tampereelle muuttaminen tuntuisi aivan kummalliselta ajatukselta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;22868132:
Me asuttiin ennen lapsia miehen kanssa keskustassa, Kampissa ja kyllä se oli ihanaa aikaa! Kaikki oli niin lähellä ja helppoa, koskaan ei tarvinnut tylsistyä vaan kaupungissa oli aina tekemistä. Sitten tuli lapset ja totesimme ettei tämä ole lapselle ihanteellisin kasvuympäristö ja isot asunnot keskustassa ovat niin törkeän hintaisia ettei oo kannatusta ostaa. Siispä ostimme paritaloasunnon Helsingin ja Espoon rajalta, ja hyvin olemme viihtyneet täälläkin. Juna-asema lähellä, Selloon kivenheitto ja vaikka palvelut ja julkiset kulkuneuvot lähellä, on silti oma rauha ja mukava luonnonläheinen omakotitaloalue. Tästä kaupungista en kyllä muualle enää lähde, olen kiertänyt Suomea ja nähnyt erilaisia kaupunkeja. Vain Helsinki tai Espoo mahtuu mun sydämeen enää!
Espoon puolelle mekin ollaan päädytty, keskustassa asuu vielä paljon meidän kavereita lapsineen, tosin asunnot heillä pieniä, tyyliin parin lapsen kanssa asutaan kaksiossa.

Tamperelaiset jakaantuvat kahteen kastiin: harva vaihtaa länsipuolelta itäpuolelle ja päinvastoin :) Lännelläkin on siis kannattajansa. Itse olen keskustassa kasvanut ja sen jälkeen itäpuolella asunut, Länsi-Tampereelle muuttaminen tuntuisi aivan kummalliselta ajatukselta.
Mitä siellä lännessä on? Minun moni ystävä on muuttanut Tampereelle ja hekin ovat jotain tuon suuntaista mainninneet. Että siellä ollaan kovin aluekeskeisiä.

Mitä siellä lännessä on? Minun moni ystävä on muuttanut Tampereelle ja hekin ovat jotain tuon suuntaista mainninneet. Että siellä ollaan kovin aluekeskeisiä.
Jos asuu ihan Kangasalan rajalla niin kumpaa se on, itää vai länttä? Hyvä ystäväni muutti sinne juuri ja se vaikuttaa kivannäköiseltä seudulta. Hän ei vielä tiedä näistä tamperelaisten kommervenkeistä mutta eiköhän ne pian selviä :)
Mä muuten joskus opiskeluaikoina juttelin baarissa kundin kans ja sanoin hänelle että asun Tampereella. Sitten kun kysyi että missä siellä, niin ei tullut mitään järkevää yhtäkkiä mieleen niin sanoin "Pispalassa!" Jälkeenpäin naureskelin kaverin kanssa että eikös se Pispala oo täynnä niitä omakotitaloja ja siellä mä sit yksinäni asustelen jossain mukavassa rinnetalossa :D

[QUOTE="vieras";22868229]Espoon puolelle mekin ollaan päädytty, keskustassa asuu vielä paljon meidän kavereita lapsineen, tosin asunnot heillä pieniä, tyyliin parin lapsen kanssa asutaan kaksiossa.[/QUOTE]

Espoo on kyllä kans kiva, mä oon syntyjäni espoolainen. Sitten asunut pitkin Suomea mm.Jyväskylä, Saarijärvi, Äänekoski, Kokkola ja Lohja. Mutta pk-seudulle kaipasin kokoajan takaisin ja täällä on vaan niin hyvä olla!

[QUOTE="juu";22868404]Kaikissa kaupungeissa ollaan aika aluekeskeisiä. ;)[/QUOTE]

En ole huomannut sitä ihan samanlaisena kuin Tampereesta puhuttaessa. Ja kun en ko. kaupunkia tunne niin kiinnostaa tietää.

Yhteistyössä