Mihin kaikkialle pääsee OULUSTA suorilla lennoilla?

  • Viestiketjun aloittaja lentämään mä haluan nyt
  • Ensimmäinen viesti
lentämään mä haluan nyt
Listatkaa mulle lentoyhtiön ja kohteen kera, kiitos! Tiedän vain muutaman kotimaisen/skandinavisen yhtiön ja niiden reitin. Ja siis nimen omaan lentoja ulkomaille etsiskelen.

- Norwegian talvella Kanarialle
- Blue 1 Kööpenhaminaan ja Tukholmaan
- Air Baltic Riikaan

Nämä ainakin näin niinku käsittääkseni. Mutta tietääkö joku muita reittejä tai muita lentoyhtiöitä?
 
hhm
[QUOTE="vieras";27337143]Eipä noita muita taida olla. Varmaan Charter-lentoja lennetään talvisin joihin voi ostaa lippuja jos on tarjolla.[/QUOTE]

Maakuntalennot on yleensä kysyttyjä, että kannattaa toimia hyvissä ajoin jos niille mielii.
 
lentämään mä haluan nyt
[QUOTE="vieras";27337143]Eipä noita muita taida olla. Varmaan Charter-lentoja lennetään talvisin joihin voi ostaa lippuja jos on tarjolla.[/QUOTE]

Mihin pääsee chartereilla suoraan? Mihin lentää pakettimatkalaiset Oulusta?
 
"vieras"
En muista lentoyhtiön nimeä, mutta ainakin viime talvena oli reitti muistaakseni Kittilästä Amsterdamiin ja lippu maksoi 30 euroa suuntaansa. En tiedä sitten lentääkö rovaniemeä etelämmäksi.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";27337363]En muista lentoyhtiön nimeä, mutta ainakin viime talvena oli reitti muistaakseni Kittilästä Amsterdamiin ja lippu maksoi 30 euroa suuntaansa. En tiedä sitten lentääkö rovaniemeä etelämmäksi.[/QUOTE]

Tästä lisätietoja ottaisin mielelläni vastaan...

Ja mulla kyllä kiinnostaa ne charteritkin, jos joku todella tietää, niin voisi listata ne lentoyhtiöt tai matkatoimistot mikä lentää minnekin. Charterit tosin ovat sitten sikakalliita.

Eikö mikään muu ulkomaalainen yhtiö teke Ouluun lentoja? Luulis kyllä!
 
"vieras"
[QUOTE="a p";27339652]Tästä lisätietoja ottaisin mielelläni vastaan...

Ja mulla kyllä kiinnostaa ne charteritkin, jos joku todella tietää, niin voisi listata ne lentoyhtiöt tai matkatoimistot mikä lentää minnekin. Charterit tosin ovat sitten sikakalliita.

Eikö mikään muu ulkomaalainen yhtiö teke Ouluun lentoja? Luulis kyllä![/QUOTE]

Tarkoitatko reittilentoja. No ei niitä ulkomaisia yhtiöitä niin pilvin pimein lennä Oulusta reittilentoja. Joitakin sarjoja tai yksittäisiä chartereita on joskus. Ja tiedätkö nyt oikeastaan mitä se charter tarkoittaa?
 
"a p"
[QUOTE="vieras";27339665]Tarkoitatko reittilentoja. No ei niitä ulkomaisia yhtiöitä niin pilvin pimein lennä Oulusta reittilentoja. Joitakin sarjoja tai yksittäisiä chartereita on joskus. Ja tiedätkö nyt oikeastaan mitä se charter tarkoittaa?[/QUOTE]

En tiedä tarkalleen, mutta veikkaisin sen tarkoittavan tilauslentoa, joita esim. matkatoimistot harrastavat kun ihmiset haluaa mennä lomalle viimeinkin, jossa voi ottaa iisimmin.

En vaan ite oo harrastellut noita pakettimatkoja, joten en tiedä niistä mitään. Meillä varataan aina lento ja mennään lomaosakkeeseen.

ja kun on lapsia, niin noi suorat lennot kiehtoo enemmän kuin välilaskut. Mutta en edes tiedä mitä matkatoimistoja on olemassa, jotka käyttää Oulun kenttää ja siksi kysyn. Ja toivoisin ihan listattuna lentoyhtiön nimi (tai paikka mistä varata lento) ja kohde. Kun eipä se paljon minua auta jos joku sanoo että "thaimaaseen pääsee", jos ei kerro että millä yhtiöllä.

Google ei osaa auttaa minua, jos yrittää googlettaa tyylillä "lennot Oulusta". Eikä jaksa alkaa kahlaamaan satoja lentoyhtiöitä läpi etsien kohdetta Oulu.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";27339730]En tiedä tarkalleen, mutta veikkaisin sen tarkoittavan tilauslentoa, joita esim. matkatoimistot harrastavat kun ihmiset haluaa mennä lomalle viimeinkin, jossa voi ottaa iisimmin.

En vaan ite oo harrastellut noita pakettimatkoja, joten en tiedä niistä mitään. Meillä varataan aina lento ja mennään lomaosakkeeseen.

ja kun on lapsia, niin noi suorat lennot kiehtoo enemmän kuin välilaskut. Mutta en edes tiedä mitä matkatoimistoja on olemassa, jotka käyttää Oulun kenttää ja siksi kysyn. Ja toivoisin ihan listattuna lentoyhtiön nimi (tai paikka mistä varata lento) ja kohde. Kun eipä se paljon minua auta jos joku sanoo että "thaimaaseen pääsee", jos ei kerro että millä yhtiöllä.

Google ei osaa auttaa minua, jos yrittää googlettaa tyylillä "lennot Oulusta". Eikä jaksa alkaa kahlaamaan satoja lentoyhtiöitä läpi etsien kohdetta Oulu.[/QUOTE]

Tuossa on se ongelma, ettei oikein ole mitään tahoa, joka listaisi lentoja maakuntakentiltä. Se on ongelma ihan niille kentän tahoillekin. Suurinpiirtein paikallisista sanomalehdistä ja matkatoimistojen sivuilta joku lentoaseman työntekijä kerää kentän omaan käyttöön listan siitä, milloin on chartereita eri suuntiin, tätä listaa sitten hyödynnetään kentän toimintoja, muttei se tieto ole ulkopuolisille. Kyllä se vaan on ihmisten itse otettava selkoa, jos jonnekin tahtoo matkustaa. Ei sinun tarvitse satoja lentoyhtiöitä selata lävitse, kyllähän se järkikin sanoo, etteivät sadat lentotyhtiöt lennä Oulusta.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";27339747]Tuossa on se ongelma, ettei oikein ole mitään tahoa, joka listaisi lentoja maakuntakentiltä. Se on ongelma ihan niille kentän tahoillekin. Suurinpiirtein paikallisista sanomalehdistä ja matkatoimistojen sivuilta joku lentoaseman työntekijä kerää kentän omaan käyttöön listan siitä, milloin on chartereita eri suuntiin, tätä listaa sitten hyödynnetään kentän toimintoja, muttei se tieto ole ulkopuolisille. Kyllä se vaan on ihmisten itse otettava selkoa, jos jonnekin tahtoo matkustaa. Ei sinun tarvitse satoja lentoyhtiöitä selata lävitse, kyllähän se järkikin sanoo, etteivät sadat lentotyhtiöt lennä Oulusta.[/QUOTE]

No kun sehän tässä nimen omaan onkin se ongelma, etten tiedä alkuperäisen listan lisäksi muuta kuin Finski, joka lentää Oulusta. Joten kyllä minun pitäisi kahlata 100 lentoyhtiötä ainakin läpi, ennen kuin tietäisin, lentääkö vielä joku muukin yhtiö Oulusta.
 
"vieras"
[QUOTE="a p";27339796]No kun sehän tässä nimen omaan onkin se ongelma, etten tiedä alkuperäisen listan lisäksi muuta kuin Finski, joka lentää Oulusta. Joten kyllä minun pitäisi kahlata 100 lentoyhtiötä ainakin läpi, ennen kuin tietäisin, lentääkö vielä joku muukin yhtiö Oulusta.[/QUOTE]

No aloita vaikka sillä, että menet Finavian sivuille ja katso sieltä, mitä firmoja lentää Ouluun. Kovin kauas ei Oulusta suorilla lennoilla (reittilennoilla) pääse, siis vaikka Turkkiin tai Kanarialle, mutta muistelen, että ainakin toisinaan on lentoja Tukholmaan, josta tietty pääsee vaikka minne. Oulu on kaukana, ei se ole reittilentojen mekka. Mutta sieltä pääsee Helsingin kautta vaikka minne. Ja matkatomistot auttavat niiden lomalentojen kanssa.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";27339880]No aloita vaikka sillä, että menet Finavian sivuille ja katso sieltä, mitä firmoja lentää Ouluun. Kovin kauas ei Oulusta suorilla lennoilla (reittilennoilla) pääse, siis vaikka Turkkiin tai Kanarialle, mutta muistelen, että ainakin toisinaan on lentoja Tukholmaan, josta tietty pääsee vaikka minne. Oulu on kaukana, ei se ole reittilentojen mekka. Mutta sieltä pääsee Helsingin kautta vaikka minne. Ja matkatomistot auttavat niiden lomalentojen kanssa.[/QUOTE]

No ei ole reittilentojen mekka. Mutta sentään Suomen toiseksi suurin kenttä ja jos et sattunut tietämään, niin taannoin esim. AirBaltic suunnitteli Oulua reittilentojen solmukohdaksi, joka toisi Ouluun noin 15 uutta suoraa reittilentoa ulkomaille...
 
"vieras"
Miksi meidän muiden pitäisi selvittää niitä Suomen toiseksi suurimman kentän lnetokohteita ja lentoyhtiöitä, kun et itse siihen vaivaudu. Sama homma siitä on meillekin, perkele.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";27340303]Miksi meidän muiden pitäisi selvittää niitä Suomen toiseksi suurimman kentän lnetokohteita ja lentoyhtiöitä, kun et itse siihen vaivaudu. Sama homma siitä on meillekin, perkele.[/QUOTE]

No lähinnä tarkoitin, että jos joku tietää. Ei tarvi selvittää.

Miksi ylipäätään pyörit tällä palstalla? Täällä yleensä ihmiset kertovat huoliaan ja kysyvät neuvoja. Ja ihmiset kertovat ja vastaavat sen, mitä tietävät...
 
..
Vie noin 15min selvittää nuo... kannattaaa sinun itsesi ehkä selvittää, kun osaat sitten huomioida teidän haluamat matka-ajankohdat jne. Katsot ensin lentoyhtiöt, jotka jo listasitkin aloituksessasi ja sitten katsot valmismatkatoimistot, ainakin Aurinkomatkat, Finnmatkat, Tjäreborg, Apollo, Detur, Lomamatkat, ehkä Nazar.

Koneenvaihto on kyllä aika hyvä juttu lasten kanssa, kunhan vaihto ei vie paljon tuntia enempää. Helpompi lasten malttaa istua pienempiä pätkiä kuin joku 4-6h putkeen. Noin omasta kokemuksesta sanon. Kyllä me ostetaan koneenvaihdollisia, vaikka Hki-Vantaata käytetäänkin. Turha maksaa tyyliin 100€ per nuppi enemmän jostain Finskin suorasta, kun niitä matkustajia perheessä kuitenkin on useampi.
 

Yhteistyössä