mihin käyttäisin

  • Viestiketjun aloittaja rähmäkäpälä
  • Ensimmäinen viesti
rähmäkäpälä
Ostettiin omakotitalo ja tässä pihassa kasvoi kaksi kirsikkapuuta ja tänä vuonna tuli kauhean paljon kirsikoita ja mietin että mitä niistä voisi tehdä. Päätin kokeilla tehdä kirsikkahilloa, no siitä tuli vähän kirpeän makuista vaikka tein sen ohjeen mukaan hillosokerista. Nyt en sitten tiedä mihin sitä käyttäisin. Voiko sitä syödä esim. lettujen kanssa tai puuron päällä, vaikka se on vähän kirpeää? Mitä te muut äidit olette tehneet kirsikoista ja jos olette tehneet hilloa missä olette sitä käyttäneet ?
 
Onko se niin kirpeää että sitä vois käyttää vaikka puolukkahillon sijasta mustanmakkaran kaa tai kaalilaatikon kanssa? :ashamed: Entäs kokeilepas tehä siitä hillosta kirsikkapirtelöä, mää luulen että siitä tulis todella hyvää.. :D
 
itse olen tehnyt mehuksi sekoittamalla kirsikoita ja karviaisia ja omenoita ja ihan hyvää tuli.

sitten, jos laittaa kirsikat puoliksi ja poistaa kivet ja säilöö sokeriliemeen, niin niistä tulee myös ihan syötäviä esim kakunkoristeina tai booliin.

kirpsakan kirsikka-hillonhan voi sekoittaa myös jonkun toisen, ällö-makean, hillon sekaan, jolloin tämä yhdistelmä on syötävää. ja voihan siihen valmiiseen hilloonkin lisätä vielä sokeria.
 

Yhteistyössä