Mihin ikään saakka vauvan pinnistä voi pitää sivuvaununa oman sängyn vieressä? (putoamisvaara?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tuo pinnasängyn pitäminen sivuvaununa, kiinni omassa sängyssä on kyllä maailman kätevin keksintö! Mutta vauvan jo hieman kasvaessa on tullut mieleeni se, että miten pitkälle vauva voi tuossa nukkua?

Siinä 2-3 kk iässä vauvat alkavat kääntyilemään, jolloin heitä ei voi enää jättää esim. sohvalle yksinään hetkeksikään. Mutta mihin saakka vauvan voi jättää sivuvaunuun päiväunille, jolloin vanhemmat eivät ole esteenä lapsen putoamiselle.

Onhan sieltä sivuvaunusta lattialle melkoinen matka, mutta kyllä ne lapset ennemmin tai myöhemmin sieltä pois pääsevät.

Meidän poika muksahti alas 2 kk:n ikäisenä. Yöllä, vaikka minä nukuin ihan vieressä. Oli muuten kamala kokemus! Sen jälkeen laitettiin laita pinnikseen.
Pinnis on kyllä vieläkin meidän sängyssä kiinni , sieltä pinnojen välistä on niin helppo yöllä korjata tuttia tai muuten silitellä vauvaa =)

Eipä se varmaan montaa kuukautta ollut, kun laskettiin pohjaa vähän omaa sänkyä alemmas, niin ei päässyt siitä ihan heti kierimään pois. Silleen meni sitte loppuun asti.

[QUOTE="Veera";29192532]Meidän poika muksahti alas 2 kk:n ikäisenä. Yöllä, vaikka minä nukuin ihan vieressä. Oli muuten kamala kokemus! Sen jälkeen laitettiin laita pinnikseen.
Pinnis on kyllä vieläkin meidän sängyssä kiinni , sieltä pinnojen välistä on niin helppo yöllä korjata tuttia tai muuten silitellä vauvaa =)[/QUOTE]

Siis miten ihmeessä tämä on mahdollista?

Eihän 2kk ikäinen vielä siinä määrin liiku, että tuon pitäisi olla edes mahdollista :O

Pinnojen välistä silittely ja taputtelu, sekä sen tutin laitto nimenomaan on siinä määrin hankalaa, että tuo laidattomuus on loistava keksintö. Harmi, etten tullut kokeilleeksi sitä jo kolmen edellisen kanssa :D

[QUOTE="orion";29192546]Eipä se varmaan montaa kuukautta ollut, kun laskettiin pohjaa vähän omaa sänkyä alemmas, niin ei päässyt siitä ihan heti kierimään pois. Silleen meni sitte loppuun asti.[/QUOTE]

Tätäkin pohdin...että josko pohjaa vähän laskisi, niin ainakaan ihan hetkeen ei lapsi pääsisi sieltä itse pois ja putoamaan.

Meillä 9kk ikäinen vauva eli kovasti konttaamis- ja kiipeilyiässä ja nukkuu pinniksessä sivuvaunussa. Tai paremminkin sanottuna nukkuu parisängyn keskellä, ja äiti tai iskä on ahtautuneena osittain sinne sivuvaunuun. :D Tippumisongelman olen koittanut ratkaista laittamalla pinnasänkyyn kasan mielenkiintoisia leluja kuten kuulokkeet, vanha kännykkä ym. Kun vauva herää, hän lähtee mönkimään lelujen suuntaan eikä sängystä lattialle. Iso tyyny on kyllä hankintalistalla, johon voisi opettaa vauvan laskeutumaan sängystä kunhan vähän kasvaa. Aiempien 2 lapsen kohdalla meillä oli pehmeä jalkarahi (sellanen taittopatjan tyylinen) johon vauvat oppivat pian laskeutumaan jalat edellä, ja siitä sitten taas lattialle jalat edellä.

Meillä 9kk ikäinen vauva eli kovasti konttaamis- ja kiipeilyiässä ja nukkuu pinniksessä sivuvaunussa. Tai paremminkin sanottuna nukkuu parisängyn keskellä, ja äiti tai iskä on ahtautuneena osittain sinne sivuvaunuun. :D Tippumisongelman olen koittanut ratkaista laittamalla pinnasänkyyn kasan mielenkiintoisia leluja kuten kuulokkeet, vanha kännykkä ym. Kun vauva herää, hän lähtee mönkimään lelujen suuntaan eikä sängystä lattialle. Iso tyyny on kyllä hankintalistalla, johon voisi opettaa vauvan laskeutumaan sängystä kunhan vähän kasvaa. Aiempien 2 lapsen kohdalla meillä oli pehmeä jalkarahi (sellanen taittopatjan tyylinen) johon vauvat oppivat pian laskeutumaan jalat edellä, ja siitä sitten taas lattialle jalat edellä.

Meillä esikoinen nukkui jo 8kk iässä lasten jakettavassa sängyssä, josta tuli oikeaoppisesti peppu edellä alas. Mutta tuo 4-7kk ikävaihe pohdituttaa. Kun vauva jo vähän liikkuu, mutta järki puuttuu. Tuo leluvinkki oli kiva :)

Yhteistyössä