Mihin eskarilainen tarvitsee kännykän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Ei ole, mutta jos joskus tulee tilanne, että olen juuri silloin reissussa (vaikka nuorimman kanssa neuvolassa) kun eskarilainen tulee kotiin, annan kyllä kännyn matkaan.

Tuon ymmärrän, että kännykkä on mukana, jos lapsi kulee yksin matkat. Mutta kun meidän eskarissa on lapsi, jota vanhemmat kuljettaa ja aina se känny on mukana. Tosin on sillä mp3-soitinkin, joten liekö sitten pelkkää elvistelyä :whistle:

Eskarilla on oma kännykkä mutta se ei ole mukana eskarissa!
Vaan sitä käytetään silloin kun mennään kaverille leikkiin kivempi soittaa omalle muksulle kun esim. kaverin kotio että esim. ruoka on pöydässä tyyliin! Jos ollaan ulkona leikkimässä on meidän eskarilla kännykkä mukana! miksi?? siksi että jos tulee jotain niin saa yhteittä. viimekäsänä muksuni kaveri oli jäänyt kiipeily telineeseen kiinni niin muksuni soitti mulle että tuu äiti apuun!

No mun poika kävi eskarin 5v eikä silloin ollut puhelinta, Mutta kouluun meni 6v ja silloin oli puhelin, ja ihan siitä syystä että kun olin duunissa niin poika sai tarvittaessa kiinni. Ja ihan aamulla koska mulla alkoi työt jo klo 7 ja lapsella koulu vasta klo 9. Iltapäivisin se oli seurakunnan iltapäiväkerhossa. Kyllä se puhelin tuo turvallisuutta.

Ei ole mukana eskarissa, harvoin muuallakaan. Toimii lähinnä kotipuhelimena, kun ei ole enää lankaliittymää. Eniten sitä käytetään varmaan muiden hukassa olevien puhelinten etsintään.

Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Ei ole, mutta jos joskus tulee tilanne, että olen juuri silloin reissussa (vaikka nuorimman kanssa neuvolassa) kun eskarilainen tulee kotiin, annan kyllä kännyn matkaan.

Tuon ymmärrän, että kännykkä on mukana, jos lapsi kulee yksin matkat. Mutta kun meidän eskarissa on lapsi, jota vanhemmat kuljettaa ja aina se känny on mukana. Tosin on sillä mp3-soitinkin, joten liekö sitten pelkkää elvistelyä :whistle:

Ja voi että sulla käy kateeksi!

By the way, Ruusa, mun mielestä eskarilainen on liian pieni olemaan yksin kotona!!

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:

Ja voi että sulla käy kateeksi!

By the way, Ruusa, mun mielestä eskarilainen on liian pieni olemaan yksin kotona!!

Ei käy kateeksi, vaikkei meidän eskarilaiselta moisia vempeleitä löydykään. Lähinnä ihmettelin tuota, miks ne pitää ottaa eskariin mukaan. Eihän sinne saa lelujakaan viedä joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Meillä ei saa ees eskarilaiset kulkea yksin...

Meidän koululainen (siis ekaluokkalainen) saa kännykän nyt jouluna ja sitä harkitaan miten sitä pidetään mukana.

Meilläkin lapset saa kännykät kun menevät ekaluokalle. Esikoinen ei sitä kyllä näköjään koulussa pidä mukana, mutta kavereille mennessä ottaa mukaan.

Onko teidän eskarilaisilla (päiväkodin eskari) kännykkä mukana eskarissa? Jos on, niin miksi :o

Tarvitsee päteäkseen...
Meillä lapset saa kännykän sit kun osaavat lukea ja kirjoittaa :) taisit kun on tarvetta.

No ei todellakaan tarvitse mihinkään kännykkää!!
Mä olin nyreissäni kun mummi osti eskarilaisellemme kännyn kielloistani huolimatta, unohteli sitä sitten pitkin pihoja vaan ulkona ollessaan ja soitteli turhia puheluja sen kympin minkä oli mummi ladannut siihen. Sen jälkeen takavarikoinkin koko värkin ja tuolla se saa kaapissa nötköttää vielä pitkän aikaa. Edes eka- eikä tokaluokkalainen tarvitse kännyä, sen ikäisen puhelut tulisi hoitaa vanhempien kautta. Tosin meillä on eka- ja tokaluokkalainen saanut kännyn mukaan esim.kaverilleen mennessä niin saan helpommin kutsuttua takaisin kotiin. Mutta ehdottomasti valvottua käyttöä pienten kännynkäyttöä jokaiseen perheeseen toivoisin.

Onko sillä yhdellä vuodella niin paljon merkitystä, että on hyväksyttävää ostaa kännykkä ekaluokkalaiselle, mutta elvistelyä jos se on jo eskarilaisella?? Meillä mies osti uuden kännykän ja vanha jäi tarpeettomaksi, annoin sen eskarilaiselle. Täällä ainakaan se kännykkä ei edes sais olla koulussa mukana, mutta jos koulumatka olis pitempi niin ymmärrän kyllä että se toisi jonkunlaista turvaa. Minäkin olen jo kerran joutunut soittamaan koululle kun olivat unohtaneet laittaa eskarilaisen kotimatkalle. :whistle:

Hö.

Minustakin eskarilainen on liian pieni olemana yksin kotona.

Eikä meilläkään kulje (eikä saa kulkea)
yksin matkaa, vaan taksilla.

Mutta JOS tulisi tilanne, että, minun täytyisi olla muualla juuri silloin, antaisin kännykän mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Onko sillä yhdellä vuodella niin paljon merkitystä, että on hyväksyttävää ostaa kännykkä ekaluokkalaiselle, mutta elvistelyä jos se on jo eskarilaisella?? Meillä mies osti uuden kännykän ja vanha jäi tarpeettomaksi, annoin sen eskarilaiselle. Täällä ainakaan se kännykkä ei edes sais olla koulussa mukana, mutta jos koulumatka olis pitempi niin ymmärrän kyllä että se toisi jonkunlaista turvaa. Minäkin olen jo kerran joutunut soittamaan koululle kun olivat unohtaneet laittaa eskarilaisen kotimatkalle. :whistle:

En minä sitä ihmettele, jos eskarilaisella on kännykkä. Mutta sitä kieltämättä ihmettelen, että miksi sen pitää olla eskarissa mukana, jos vanhemat kuitenkin autolla tuovat ja hakevat.

Yhteistyössä