Mihin asti teidän 11-vuotiaat saa valvoa viikolla? Ja siis näin sunnuntai-iltaisinkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dani

Vieras
Meillä 11v kiukkuaa kun ei saa valvoa tänään(kään) kymmeneen asti. Tahtois kattoo ton "morsian"-sarjan kuulemma. Mutta minä kyllä aattelin pitää viel tään ysiltä petiin- säännön. Viikonloppusin (pe, ja la-illat) saa valvoa kyllä sitten. Eilenkin meni nukkumaan klo 23.

Meillä myös 11 ja 12- vuotiaat menevät normaalisti arki-iltana ysiltä nukkumaan. Joskus kyllä saavat katsoa jonkun ohjelman joka kestää kymmeneen. (esim. Teho-osaston) Jos seuraavana aamuna ei ole kasin kouluaamua. Yleensä menevät viikonloppuisinkin viimeistään kymmeneltä sänkyyn. Harvemmin edes jaksaisivat pidempään valvoa.

Meillä jaksaa pian 12-ja 14-vuotiaat nousta ylös aamuisin 7:30 vaikka menevät nukkumaan n. 22, joskus vähän myöhempäänkin. Unta tulee kuitenkin noin 9, 5 tuntia. Varmaan yksilöllistä tuo unentarvekin.

No tästä meillä väännetään jatkuvasti.Minä laittaisin lapset 12-vuotiaat kaksoset(täytttää huhtikuussa13) yhdeksältä nukkumaan, mutta ovat kivenkovaa väittäneet että kenenkään muunkaan luokka kaverin ei tarvi mennä vielä yhdeksältä.Nyt menevät siis kymmeneltä, ja sekin kuulemma liian aikaista.Mun mielestä taas myöhäistä. Minusta 21.30 olisi hyvä, mut en jaksa sit jokailtaista riitelyä aiheesta, niin valvokoot kymmeneen.onko liian myöhäistä?

Yhteistyössä