Mihin aikaan 1v menevät päikkäreille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsku

Vieras
Eli milloin heräätte aamulla ja mihin aikaan menee päikkäreille? Kiinnostaisi myös milloin menee yöunille.

Meillä siis ollaan siirtymässä varmaan kohta yksiin päikkäreiden ja päivärytmiä joutuu sitten hieman muokkaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ?.?:
meillä herätään 6.00 tienoilla, päikkärit 11.00 ne kestävät 1,5- 3 tuntia ja nukkumaan 20.00

Syöttekö lounaan ennen päikkäreitä? Tyhmä kysymys mutta olen aika pihalla tämän rytmin muutoksen kanssa...

Meidän 1-v herää aamulla n. klo 6.15 ja jos nukkuu vain yhdet päiväunet, menee nukkumaan klo 11.30. Jos kahdet, laitan päiväunille n. klo 10. Päiväunien pituudet vaihtelevat 1,5 tunnista 3,5 tuntiin, joten sekin sanelee kuinka monet unet poika tarvitsee. Illalla nukahtaa noin. klo 20.30. Nukahtaisi aikaisemminkin jos ehtisi laittaa aikaisemmin sänkyyn.

on viimeaikoina herätty jo kuudenmaissa aamulla,mutta hyvin jaksettu puolille päivin,jolloin päikkäreille. Päikkärit viimeviikoina kestäneet vajaa puolitoista tuntia,ennen oli yleensä 2 tuntia. Illalla nukkumaan n.klo 20-20.30. Mielellään sais palata n.11h yö-uniin,mitä ennen nukkui,huoh.On niin kovin vauhdikasta tuo meininki 1v 5kk-ikäisellä...

Aamulla ylös 7-8, aamiainen. Lounas n. klo11, päikkäreille klo 12, nukkuu n.3h, jonka jälkeen välipala klo 15. Päivällinen klo 17.30. Iltapuuro klo 20, jonka jälkeen pikkuhiljaa nukkumaan, uni tulee yleensä viimeistään klo 21.

Meillä ainakin poika ite jätti toiset nukkumatta itse, eli siirtyi itse yksiin uniin ollessaan 10kk. Mun mielestä ei kannata väkisin jättää niitä toisia pois, jos lapsi ei ole valmis. Meillä ainakin ekat päikkärit pidentyivät ja toiset jäivät sitten pikkuhiljaa pois.

... ja minusta oli helpointa jatella että varmaankin tuossa iässä - päiväunet oli noin 5 tuntia heräämisestä. eli aamuherääminen 08 -> päikyt kello 12 , ja niin edelleen ...
Samoin päivittäinen kokonaisunentarvekin on aikalailla matematiikkaa - jos yöunet pidemmät , päiväunet lyhemmät .
En muista oilisiko 1-vuotiaalla kokonaisunentarve noin 14 t ??? joten jos yöunet on 12t - päiväunet on 2 t ...

Tämä 'laskentatapa' nääs auttaa sitten reisussa tai muulloin kun on jostain syystä herääminen tai muu poikkeavaan aikaan ...

Meillä 1v7kk heräilee klo 7.30. 8.00 aamupala, 9-10.30 ulos, 11.00 lounas, päiväunet 12-n.15, välipala 15.00, ulos 15.30-17.00, 17.30 päivällinen, 19.00 iltatouhut alkaa (syöminen,pesut..) ja nukkumaan 20.30.

Napero herää siinä 9:30-10:00
Päikkäreille käy jo 12:00
Päikkärit kestää tunnin verran.
Yöunille 19:00

Yksiin päikkäreihin taijettiin siirtyä siinä 8kk kun ei enää nukahtanut toisille päikkäreille tai nukkui vain vartin tai kaksi.

Meillä on aina ollut aika omalaatuinen rytmi. Poitsu herää kymmenen maissa (joskus saattaa nukkua yhteentoistakin). Päiväunet nukkuu kahden maissa (n.tunnin) ja toiset seitsemän maissa illalla (tunnin myös). Yöunille menee n.klo 23.. Olemme yrittäneet, että jäisi yöunille jo noilta toisilta päikyiltä ja rytmi vähän aikaistuisi, mutta ei ole onnistunut. Herää joka tapauksessa ja valvoo tuonne yhdentoista paikkeille. Eli tarvitsee yhä toisetkin päikkärit. Rytmi on säännöllinen syömisineen ja nukkumisineen, mutta vain kovin myöhäinen. Mutta en ole valittanut, kun saa itse nukkua aamulla pitkään :)

Meidän poika on kyllä jo 1v5kk. Jos aamulla herää 6.30, menee päiväunille 12.30, herää n. 15.00. Jos herää aamulla myöhemmin menee päikyille yhden jälkeen. Yöunille joka tapauksessa 20-20.30. Poika on nukkunut yhdet päikkärit yli puolivuotta.

Yhteistyössä