Migreenistä kärsivät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pääkipuinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itse kärsin migreenistä.. nykyisin onneksi tosi harvoin.
Itselleni sitä ei ole sen kummemmin diagnosoitu koska suvussani paljon migreeniä.
Migreenipääkipu on yleensä paljon pitempiaikaisempi kuin tavallinen päänsärky.
Itselläni pahimmassa tapauksessa kipu on kestänyt 3 päivää. Opiskelu aikana oli pahimmillaan stressin takia.
Migreeniinhän liittyy monesti: näössä sahalaitaa ,vartalon toisen puolen turtumista, tai esim. pelkän käden turtuminen,valo-ja ääniherkkyys

Itselläni oli tuota valo- ja ääniherkkyyttä. Sain asiaan kuuluvat lääkkeet ja nyt ei enää tarvi kärsiä pitempään kivusta.

Mulla ei oo diagnoosia migreeniin mutta sitähän tää on.
Useamman päivän kipuilee ja pahimmillaan kun on niin tuntuu et henki lähtee, oksentelen, itken ja yritän löytää paikkaa ja asentoa missä ei koskisi mutta en sellaista vielä ole löytäny =( sahalaitoja näkökenttään ei tule mutta äänet ja valot tekee kipiää ja nukahtelen välillä

minulla migreeni alkoi murrosiässä samaan aikaan kuin menkatkin, siis minulla hormonaalinen migreeni. alussa toispuoleinen päänsärky johon liittyi pahoinvointi tuli vain välillä, sittemmin joka kerta kun kuukautisetkin. päänsärky kestää nykyisellään(kin) kolmisen päivää, siihen tosiaan liittyy pahoinvointia ja valot ja hajut tekevät pahaa. Päänsäryn ennakko-oireiluun liittyy minulla makeanhimo ja haukottelu. Jos en saa täsmälääkettä heti ja ajoissa, en kykene normaalielämään eli töihin yms. Täsmälääkkeistäkin käy vain yksi ja tbl-muodossa. Täsmälääkekään ei vie kaikkea oireilua pois mutta pahimman kuitenkin ja päivittäinen elämä sujuu.

Yhteistyössä