Migreenin lääkitseminen, ihmeissään...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "uusi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"uusi"

Vieras
Viime aikoina toistuvista päänsäryistä johtuen kävin lääkärissä, ehkä migreeni on ja sain siihen kokeeksi kunnon lääkecoctailin, voisikko joku hiukan selventää asiaa kun jäi vähän epäselväksi... Koetan saada lääkärinkin vielä kiinni mutta jos täällä olisi joku migreenipotilas paikalla jolla suht samat lääkkeet.

Eli sain reseptit:

Ketorin kaps. 100mg
Panacod tabl.
Diapam 5mg
Sumaratio tabl. 50mg kokeeksi, jos uttaa niin sitten sumatriptan actavis 50mg

Nyt sitten ihmeissäni olen että mihin tuo diapam on tarkoitettu, entä otanko ensin tuon migreenilääkkeen, siis sumaration, vaiko kaikki keralla vai ensin ketorinin ja panacodin vai miten...

Onpas hankala lääkitys, mielestäni aivan ihmeellistä että on määrätty noin iso litania lääkkeitä eikä neuvottu miten niitä tulee käyttää. Itse koittaisin migreeniin, niihin ihan ensimmäisiin oireisiin sinuna tuota ketorinia ja/tai panacodia. Mikäli siitä ei ole apua, niin täsmälääkkeeksi tuo Sumaratio, se on varmaankin sumatriptaani-pohjainen?

Itselläni on monia lääkkeitä migreeniin vuosien varrella kokeiltu, mutta yleensä yhdistelmä on ollut se, että on joku tulehduskipulääke, esim. Miranax, jota otetaan ensin, jos ei se auta, sitten siirrytään täsmälääkkeeseen, eli mun tapauksessa se on aina ollut joku sumatriptaani. Nyt on katsottu parhaaksi, kun ei noi ketorinit, panacodit ja miranaxit mitään auta, että otan kerralla suuren kerta-annoksen tulehduskipulääkettä (ibuprofeeni), ja se auttaa mulla ehdottomasti parhaiten, täsmälääkkeitä en ole käyttänyt moneen vuoteen. Lisäksi mulla on nyt estolääkitys.

Diapamin käytössä migreenistä mulla ei ole kokemusta, paitsi joskus sairaalassa kun migreeni ei mennyt ohi. Täsmälääkkeen tavoin sitä mun käsittääkseni käytetään kohtauksen hoitamiseen, eli mun käsittääkseni sen voi ottaa joko tulehduskipulääkkeen kanssa tai sen jälkeen jos ei muut kipulääkkeet auta. Ehdottomasti kannattaa mun mielestä sun soittaa hoitavalle lääkärille ja tarkistaa, että miten niitä lääkkeitä kannattaa ja kuuluu käyttää. Mulle henk.koht. ei yleislääkäreistä ollut mitään huomattavaa apua koskaan ollut migreenin hoidossa, suurimman ja parhaimman avun sain sitten jo 15 vuotta migreenistä kärsittyäni neurologilta.

Onpas hankala lääkitys, mielestäni aivan ihmeellistä että on määrätty noin iso litania lääkkeitä eikä neuvottu miten niitä tulee käyttää. Itse koittaisin migreeniin, niihin ihan ensimmäisiin oireisiin sinuna tuota ketorinia ja/tai panacodia. Mikäli siitä ei ole apua, niin täsmälääkkeeksi tuo Sumaratio, se on varmaankin sumatriptaani-pohjainen?

Itselläni on monia lääkkeitä migreeniin vuosien varrella kokeiltu, mutta yleensä yhdistelmä on ollut se, että on joku tulehduskipulääke, esim. Miranax, jota otetaan ensin, jos ei se auta, sitten siirrytään täsmälääkkeeseen, eli mun tapauksessa se on aina ollut joku sumatriptaani. Nyt on katsottu parhaaksi, kun ei noi ketorinit, panacodit ja miranaxit mitään auta, että otan kerralla suuren kerta-annoksen tulehduskipulääkettä (ibuprofeeni), ja se auttaa mulla ehdottomasti parhaiten, täsmälääkkeitä en ole käyttänyt moneen vuoteen. Lisäksi mulla on nyt estolääkitys.

kyllä lääkäri jonkinlaiset ohjeet antoi, olan yli ne huikkasi samalla kun resepejä kirjoitti... Ajattelin itsekkin että jos ensin kokeili tuota ihan peruskipulääkettä ja sitten vasta täsmälääkettä. Itse lääkitsin pääkipua ennen lääkärissä käyntiä panadol+burana-yhdistelmällä.

Ihan 100% varma migreenidiagnoosi ei vielä ole, saattaa olla myös jännityspäänsärkyä, sain 10 kerran lähetteen hierontaan josko siitäkin olisi apua.'

Mutta tuo diapam, milloinhan sitä otetaan? Oisko se tarkoitettu rentoutukseen? Joskus pääkipu saattaa kestää pari, kolme viikkoa putkeen, silloinko sitä otan?

Diapamin käytössä migreenistä mulla ei ole kokemusta, paitsi joskus sairaalassa kun migreeni ei mennyt ohi. Täsmälääkkeen tavoin sitä mun käsittääkseni käytetään kohtauksen hoitamiseen, eli mun käsittääkseni sen voi ottaa joko tulehduskipulääkkeen kanssa tai sen jälkeen jos ei muut kipulääkkeet auta. Ehdottomasti kannattaa mun mielestä sun soittaa hoitavalle lääkärille ja tarkistaa, että miten niitä lääkkeitä kannattaa ja kuuluu käyttää. Mulle henk.koht. ei yleislääkäreistä ollut mitään huomattavaa apua koskaan ollut migreenin hoidossa, suurimman ja parhaimman avun sain sitten jo 15 vuotta migreenistä kärsittyäni neurologilta.

Juu, oli tarkoitus yrittää saada lääkäri kiinni, kyselin vain josko jollakulla on kokemusta ko. lääkkeistä igreenin hoidossa...

Keskustelu on vanha mutta jos joku viellä seuraava.. Itse olen käyttänyt migreeniin heti kohtauksen alussa 100mg ketoriinia. Migreeni alkaa mulla lähes aina nukkuessa, eilen heräsin aamu kuudelta kun vasemman silmän taakse särkee niin pirusti, se on mulla aina ollut migreenin ekoja oireita. Otin sit sen perus satsin 100mg ketoriinia ja särky loppui n. kolmessa vartissa.

Joskus mulle määrättiin täsmälääkkeeki se nenäsumutin homma jonka nimeä en enään muista mutta siitä ei ollut itselle apua. Ketoriini on mun suosikki <3

Onko teiltä kaularanka kuvattu? Mulla on kuluma siellä, josta päänsärky johtuu. On ensin diagnosoitu migreeniksi, mutta kun vuosiin ei lääkkeet tehonnu niin rtgn kuvattiin ja vaiva helpotti kun kulumaa alettiin hoitaa ( matala tyyny, tarvittaessa niskatuki, fysioterapiaa, glukosamiini)

Onko teiltä kaularanka kuvattu? Mulla on kuluma siellä, josta päänsärky johtuu. On ensin diagnosoitu migreeniksi, mutta kun vuosiin ei lääkkeet tehonnu niin rtgn kuvattiin ja vaiva helpotti kun kulumaa alettiin hoitaa ( matala tyyny, tarvittaessa niskatuki, fysioterapiaa, glukosamiini)
Mullakin on kulumia kaularangassa, mutta ei päänsärkyä, jos en syö glutamaatteja, pansuolaa, aromisuolaa, hydrolysaatteja tai luomusokeria tai hiivauutteita tai muuta, missä niitä on.

Uusimmat

Yhteistyössä