migreenin estosta!

  • Viestiketjun aloittaja majio
  • Ensimmäinen viesti
majio
heissan! onko kukaan kuullut että atenololia määrätään migreenin estoon. beetasalpaajaryhmään se kuuluu, mutta itse en ole vaan koskaan kuullut ko lääkettä migreenin estoon käytettävän. Minulla on lisäksi astma, joten pelottaa että alkaako kovakin pihinä tämän lääkkeen käytön yhteydessä. Lääkärit ovat kai jo kohdallani epätoivoisia kun mikään lääke ei tunnu tehoavan. Deprakinea tuntuu kaikki neurologit suosittelvan, mutta kun minulla jo ammattiniin puolesta tökkii niin pahasti tuo ko lääke.. ehkäpä nähnyt liikaa ko lääkkeeen käyttäjiä ja miten sillä yleensä on aikamoiset sivuvaikutukset.
 
ystäväni sai verpamiilia estolääkkeeksi.(kuuluu kai nesteenpoistoläöäkkeisiin?)
kannattaa varmistaa että saamasi beetasalpaaja on valikoiva sen suhteen ettei se vaikuta keuhkoputkien supistusherkkyyteen.
 
Miten usein teillä migreeniä, että on estolääkitys aloitettu? Itsellä paheni tämän viidennen raskauden aikana ja nyt synnytyksen jälkeen ei helpotusta tullutkaan. 4-12 migreeniä kuukaudessa, joskus jopa 7päivää putkeen. Imigran suppo+burana kohtaukseen.
 
Opettavainen tarina allergiasta, astmasta, verenpainetaudista ja parantavista bakteereista- kaksi lainausta sähköpostikeskustelusta potilaan kanssa:

1.Lainaus alkaa-OR=>
Kerronpa laktoosi-intoleranssi+migreeni-jutun.
Toisin kuin on luultu, laktoosi-intoleranssi ei olekaan periytyvä sairaus!
Isoisälläni oli mahaoireita, jota ei tuolloin oltu diagnosoitu. Isälläni oli joku diagnoosi, en vaan muista mikä, mutta isäni söi närästykseen ruokasoodaa, joka siihen aikaan oli yleistä. Minulle diagnosoitiin laktoosi-intoleranssi ja myöhemmin vielä migreeni! Ja tietysti kaiken huipuksi pojallani samat vaivat! Olen puurtanut näiden po ongelmien/bakteerien parissa jo vuosia ja kuinka ollakaan v.2006 keksin, että vatsaongelmat/suuri osa sairauksista todellisuudessa johtuvatkin määrättyjen bakteereiden puutteesta (katso kolme tärkeintä bakteeria)! Olen aina ensin itse koekaniinina ja jos/kun homma toimii, niin sitten laajempi koeryhmä. Söin aiemmin jaksottain tuota xxxxxxxxxxxx xxxx tuotetta, joka sisältää nuo kaikki kolme tärkeätä bakteeria ja 9/2006 rupesin syömään noita bakteereita jatkuvasti. Ja tämän vuoden puolella (2007) ei ole ollut laktoosiongelmia, eikä migreeniä.
Lisäys 25.09.2007: Ja verenpaineeni normalisoitui 5/2007, jonka jälkeen en ole tarvinnut verenpainelääkitystä. Söin aiemmin verenpainelääkettä 1,5'pilleriä/vrk!
Lääkärien-Duodecim on kanssa heräämässä tähän, joka sinänsä on uskomatonta!
Tuo laktoosi-intoleranssiin, migreeniin ja hiivaan vaikuttava tärkein bakteeri on Lactobacillus asidophilus!
<=1.lainaus päättyy.

2.Lainaus alkaa-Potilas=>
Kerronpa sinulle tyttärestäni. Hänellä diagnosoitiin astma 9-vuotiaana ja määrättiin astmalääkkeet. Samalla kun itse olin hyvin sairas ja muutin ruokavalioni, muuttui tyttärenikin ruokavalio, eli vain luomuruokaa, makeat pois, tilalle vitamiinit ja maitohappobakteerit. Aina kun hänellä oli maha kipeä, migreeni ja oksensi hän tahtoi minulta maitohappobakteereita. Pikkuhiljaa migreeni alkoi helpottamaan ja 2 vuotta sitten astmalääkkeen sai jättää pois. Nykyään 13v hän jaksaa esim pelata jääkiekkoa poikien joukkueessa ja kesät pelaa jalkapalloa tyttöjoukkueessa. Hengenahdistusta ei enää ole ollut. Hänellä kyllä on ollut IgE koholla(ainakin pari vuotta sitten). Mutta aina kun hän tuntee olonsa vetämättömäksi hän ottaa itse mhbakteereita. Hänellä on todettu maitoallergia.

Nuorempi tyttäreni (10V) on kanssa laktoosi-intoleranssi. Mutta aina kun on mennyt syömään jotain väärää ja tulee maha kipeäksi hän haluaa maitohappobakteereita. Eikä reissuunkaan lähde ilman mhb.ta, ne pitää aina muistaa ottaa mukaan.
Ja sen olen huomannut nuoremman tyttäreni kohdalla että kun hänellä on yskä, maitohappobakteereilla yskiminen loppuu kuin seinään. Se on meidän yskänlääke. Eli monet taudit johtuvat mahan huonosta kunnosta ja kun maha saadaan kuntoon alkaa muutkin oireet helpottamaan. Molemmilla lapsilla on keliakia paketissa joku osa koholla, mutta ei kuulemma ole vielä keliakiaa. Ja siksikin olen syöttänyt heille mhb.ta, jospa maha rauhoittuisi eikä tulisikaan mitään.

Olen sinun kanssasi aivan samaa mieltä maitohappobakteereiden tärkeydestä. Ja kuinka tärkeä on ruokavalio.
<=2.lainaus päättyy.

http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten%20toimin.htm#Maitohappobakteeri

:attn: Ps. Nämä bakteeriohjeet soveltuvat limakalvoille vaikka KVHT-altistuksesta ei olisikaan kyse!
 
vierailija
Miten usein teillä migreeniä, että on estolääkitys aloitettu? Itsellä paheni tämän viidennen raskauden aikana ja nyt synnytyksen jälkeen ei helpotusta tullutkaan. 4-12 migreeniä kuukaudessa, joskus jopa 7päivää putkeen. Imigran suppo+burana kohtaukseen.
 

Yhteistyössä