Migreeni lääkitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun migreeni on tällänen; se oireilee jo päivän kuluessa sillä että kaikki tuoksut ja hajut on voimaikkaita,kaikki maistuu oudolle. Usein stressiä ja huonosti nukkunu.
Kun se alkaa niin tulee auroja,sellaisia pilkkuja ja häiriöitä yleensä varsinkin vasempaan silmään. Tulee huono olo,vapisuttaa,kylmä hiki. Puhe takeltelee ja muutamassa minuutissa auroja on niin paljon että en näe esim kaikkia sormia kun nostan käden naaman eteen.
Jos en ota heti lääkettä niin alkaa jumalaton päänsärky ja sitten sänkyyn potemaan. Valonarkuutta ja oksetusta on kanssa. Mulla ollu migreeni varmaan sata kertaa ja oksentanu oon kunnolla vaan pari kertaa. Joskus menee seuraavakin päivä plörinäks vaikka itse migreeni hellittää..on sellanen krapulainen olo.

Mulla on ollu ehkäsevä lääkitys joskus..nyt syön kohtauksiin imigrania. Joskus buranaa tupla-annoksen..nykyään auttaa kun on migreeni vähän vuosien aikana lieventyny.

Mä käytän naprometiinejä migreeniin

Kipu alkaa ihan pienellä päänsäryllä toisella puolella päätä ja sit se vaan räjähtää
Ei kestä ääntä, valoa, ei mitään
Oksettaa
Puhumaan ei kunnolla pysty, eikä siis voi tehdä mitään

lääkettä naamaan ja sänkyyn pyörimään tuskissaan ja toivomaan, että saa unta

Se särky saattaa jäädä kummittelemaan lievänä moneksi päiväksi ja joskus sitten iskee toiselle puolelle päätä migreeni
Ja sitten se vasta loppuu

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:
Mä käytän naprometiinejä migreeniin

Kipu alkaa ihan pienellä päänsäryllä toisella puolella päätä ja sit se vaan räjähtää
Ei kestä ääntä, valoa, ei mitään
Oksettaa
Puhumaan ei kunnolla pysty, eikä siis voi tehdä mitään

lääkettä naamaan ja sänkyyn pyörimään tuskissaan ja toivomaan, että saa unta

Se särky saattaa jäädä kummittelemaan lievänä moneksi päiväksi ja joskus sitten iskee toiselle puolelle päätä migreeni
Ja sitten se vasta loppuu

mulla myös samat lääkkeet ja sit myös estolääkkeenä beettasalpaaja.
kohtaus alkaa oksettavalla ololla, valo käy silmiin, huimaa. sit tulee tajuton päänsärky, päätä ei kärsi liikuttaa ollenkaan.... oksennan.... tätä kestää 6h-paripäivää. joskus tulee sairaala reissu kun ei muuten kohtaus lopu

Minä olen aika hyvin päässyt migreenistäni, mutta oikeastaan inhottavinta oli, kun toinen puoli puutui, vaikka se ei mitään vaarallista ole , mutta tuntui inhottavalta. Lääke kannattaa ottaa heti kun ensioireet tulee, minulla se alkaa valoilmiöillä silmissä.

Yhteistyössä