migreeni ja raskaana, mitä lääkettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
panadol ainoa varmasti turvallinen, jos käsikauppalääkkeitä tarkoitat.
sit muuten kannattaa varata aika lääkärille, koska raskauden tähän astisesta kestosta jne riippuen saatat saada ihan auttavaakin lääkitystä :)

Ibuprofeiinia 1200mg kerta-annoksena, pahaan migreeniin kohtauslääkkeeksi Imigran eli sumatriptaani. Muoks. tämä oli siis lääkärin minulle määräämä lääkitys, loppuraskaudesta piti pärjätä ja pärjäsinkin ilman. Joskus 12 rv:n jälkeen muistaakseni määrättiin nuo.

mulla oli kaksi tai kolme pahaa migreenikohtuasta raskausaikana, ohje oli että mieluiten vain panadolia ja RIITTÄVÄ annostus mielummin KERRALLA kuin esim parin tunnin päästä lisää, otin sitten 2-3kpl panadol kerralla, normaalisti miranax

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ibuprofeiinia 1200mg kerta-annoksena, pahaan migreeniin kohtauslääkkeeksi Imigran eli sumatriptaani.

Nuo on sikiövaurioittavia lääkkeitä. Enpä kyllä itse ottaisi, edes siihen tosi pahaan migreeniin.

Imigrania saa kuulemma ottaa, sanoi ainakin neurologi minulle. Kerran aika loppuraskaudesta jouduin ottamaan ja soitin vielä apteekkiin ja sanoivat, että ohjeen mukaan otettuna on ok raskauden aikana.

Migreenikohtauksiakin on monenlaisia, joillakin on niin pahana, että ei mene ilman lääkkeitä ohi. Vaihtoehtona kun olisi, että otat kotona Imigranin tai sitten lähdet päivystykseen, jossa joku reissulääkäri antaa jotain mitä sattuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Ibuprofeiinia 1200mg kerta-annoksena, pahaan migreeniin kohtauslääkkeeksi Imigran eli sumatriptaani.

Nuo on sikiövaurioittavia lääkkeitä. Enpä kyllä itse ottaisi, edes siihen tosi pahaan migreeniin.

No se on sitten sun valintas. Mulla ei ole lääkärin koulutusta mutta uskoin sitten TYKS:n synnytystautien ylilääkäriä. Mulla kun ei se migreenikohtaus menisi lainkaan ohi ilman lääkkeitä, ja lapselle se on taas pahempi että kärsin siitä järkyttävästä särystä kuin että otan vaan sen lääkkeen.

minulle määrättiin panacodia ennen raskautta ja kun joudin sairaalaan pahan hemiblegisen migreeni kohtaukseni takia ni lääkäri sano et voi ottaa sen 3x2 panacodia... mutta en todellakaan ole ottanut enkä ole ottamassa... on sattunut niin paljon silmään panacodin käyttäjillä sikiökuolemia, sikiövaurioita (ja imettäneillä äideillä jotka imetyksen aikana käyttäneet panacodia ni vauva saanu rintamaidosta yliannostuksen ja pari kuoleman tapaustakin löytyy) että en ota riskiä... ihan grammasella panadolila mennään... tai sit on tuo vastaava eli parasetamol ratiopharm 500mg jota otan sen 2 kerralla... vaikka nuoki mulle pääasiassa ku karkkia, ei tehohe kun joutunu sellasia hevoslääkkeitä koko ikänsä syömään... mut jos ei tehoo ni sit kärsin... ja muuta en ees suostu ottaa... jos tulee paha kohtaus niin menen suosiolla sairaalaan... minulla kun on vielä migreenissä toisen puolen halvausoireet...

Yhteistyössä