Migreeni ja hammassärky

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mulla on ollut migreeniä satunnaisesti, yleensä ilmentynyt tajuttomana päänsärkynä joka säteilee silmiin.
Nyt mulla oli ekaa kertaa ikinä ns aura, oikean silmän näkökentän yläteunassa väreili hopean ja metallin värinen raita alue. Kesti ehkä 5 min ja meni ohi. Otin heti kipulääkkeitä, orastava päänsärky jatkui koko päivän ja oli vähän höntti olo, mutta voimakasta päänsärkyä ei tullut. Seuraavana yönä vaivasi oikeanpuoleinen hammassärky, en osaa kohdistaa sitä mihinkään tiettyyn hampaaseen, ihan kuin liikkuisi mutta kulmahammas/ etuhammas sektorilla pyörii ja vain toispuoleisesti ja tuo särky jatkunut koko päivän.
Mitään kovin suurta reikää ei hampaissa näy.. Mutta hampaani kyllä helposti reikiintyvää sorttia...
Voiko tämä hammassärky liittyä tuohon erikoiseen migreeni kohtaukseen?

Narskutteletko? Tai puretko hampaita voimakkaasti yhteen? Korvat kunnossa? Tuskin reikää on jos et osaa kipua kohdistaa yhteen tiettyyn hampaaseen vaan kipu liikkuu.

Kiitos vastauksesta. Kyllä puren ja narskuttelen, mutta purentakisko ollut jo vuosia käytössä.
Kipu hiljalleen liikkunut myös vasemmalle ja jokunen tuikkaus myös ala leukaan. Orastava päänsärky tullut takaisin ja hetkellisesti oli jopa huono olo, mutta ei mitään kauheeta päänsärkyä kuitenkaan ole tullut. Lääkkeitä tietty olen ottanut säännöllisesti. Korvat ei tunnu kipeiltä eikä ole ollut edeltävää flunssaa.

Kiitos vastauksesta. Kyllä puren ja narskuttelen, mutta purentakisko ollut jo vuosia käytössä.
Kipu hiljalleen liikkunut myös vasemmalle ja jokunen tuikkaus myös ala leukaan. Orastava päänsärky tullut takaisin ja hetkellisesti oli jopa huono olo, mutta ei mitään kauheeta päänsärkyä kuitenkaan ole tullut. Lääkkeitä tietty olen ottanut säännöllisesti. Korvat ei tunnu kipeiltä eikä ole ollut edeltävää flunssaa.
Huonot lääkkeet sulla. Saat särkylääkepäänsäryn niistä migreenin lisäksi!

Hammaslääkärissä sun täytyy käydä ensitilassa, kun on särkyä!

terveisin Ex migreenipotilas.

Heippa! Kannattaa hakeutua lääkärille ja mieluummin erikoislääkärille. Mun äidilläni on Hortonin päänsärky ja hänellä siihen liittyy nimenomaan tuollainen hammassärky.

Minullakin on migreeni. Täällä kertaa on myös hammassärky oikealla. Kävin hammaslääkärissä. Ei ollut tulehdusta. Hankin hammaskiskon mutta ei vielä vaikutusta. Tilanne päällä jo viikon

Yhteistyössä