Migreeni ja e-pillerit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja migreenikko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

migreenikko

Vieras
luin just ohjekirjasesta, ettei saa syödä pillereitä migreenin kanssa.
onko keltäkään kielletty e-pillereiden syönti?
onko haitallista syödä sekalaisia pillereitä?

Mulle ei lääkäri ole suostunut määräämään enää e-pillereitä, kun on ollut yksi aurallinen migreenikohtaus monta vuotta sitten. Itse e-pillerit ei mulla migreeneitä aiheuta, mut en vaan enää niitä sitten saa ja ottaa kyllä niin päähän!

mie söin yasmin pillereitä vaikka mulla on aurallinen migreeni. Sit alko tulemaan 3kohtausta vkossa ja pahimmillaan 2kohtausta päivässä. Kävin lääkärillä ja ennenku ehin laittaa pepun penkkiin nii se jo sano et missään nimessä en saa syödä pillereitä kun kärsin tuosta aurallisesta migreenistä. Samantien lopetin pillerit ja samantien katosi myös nuo useat kohtaukset.

Jos on aurallinen migreeni niin sitten ei saisi syödä e-pillereitä. Itselläni ei ole aurallinen ja olen syönyt e-pillereitä. Ne tosin pahensi niin paljon kohtauksia, että lopetin käytön. Aina pitää mainita migreeni (ja muut taudit ja lääkkeet ) jos hakee e-pillereitä.

Alkuperäinen kirjoittaja mn:
mitäs sit voi käyttää??? mulla kans migreeni ja pitäis keksiä ehkäisykeino??

no kokeilin ehkäisyrengasta koska sen pitäisi olla vähähormoninen koska on paikallinen -> ei sopinut. Kierukka on hyvä vaihtoehto -> mulle ei sovi tulehdusriskin takia.

Olen syönyt vuosia diane nova pillereitä aknen hoitoon ja ehkäisyyn.
Joka kerta kun mulla on pillerien taukoviikko niin päänsärky on
kova ja pää kosketusarka. Pitäs varmaan käydä gynekologilla?

Mulla on ollut yhdistelmäpillerit vuosia, eivätkä ole lisänneet aurallisen migreenini kohtauksia ajasta, jolloin pillereitä en vielä syönyt.

Jokunen vuosi sitten kokeilin ehkäisyrengasta, koska ajattelin sen olevan vaivattomampaa pillereiden muistamiseen nähden. Vaivattomampi se toki olikin, mutta tuntui ikävästi, joten vaihdoin takaisin pillereihin.

Diagnoosi auralliseen migreeniin on ollut teinivuosista asti ja jokainen ehkäisyvalmisteita määrännyt lääkäri on ollut tuosta diagnoosista tietoinen. En muista, onko koskaan kyselty esim. veritulpan sukurasitteesta, mutta jos onkin, olen vastannut "en tiedä."